Toon posts:

[HDD] Probleem met HDD onder XP met VIA chipset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee hardeschijven (beide Maxtor), eentje ATA66 en de ander ATA100. Onder ME werkte alles perfect maar onder XP kan ik ze niet goed krijgen. XP loopt wel, maar in de hardware lijst staan ze onder de vraagtekentjes. Ik heb een MSI K7T moederbord met een VIA chipset en heb de beruchte "4in1" drivers al geïnstaleerd maar dat haalt geen fluit uit, nog erger, XP start niet meer op en ik moet terug naar de laatste instellingen. Als gevolg van dit alles werken brander-programma's (Nero, EasyCDcreator) niet meer want die scannen eerst alle IDE poorten en daar gaat het dus mis :'(

Wie heeft hetzelfde probleem (gehad) en kan mij helpen?

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Meer dan de standaard procedure kan ik je niet meegeven, gezien ikzelf niet een VIA chipset heb:
- los testen van schijven, ook op andere ide poorten eventueel
- bios update's :?
- ide drivers update :? (weet niet of die bij de 4-in-1 zitten)
- andere ide kabel :?
- schijf tjek progsel :?
- onder dos ook niet benaderbaar :?
- (U)DMA settings goed :?

Zo ongeveer, probeer er eens een antwoord op te vinden, dan je nuchtere conclusies trekken, hopelijk kom je dan verder (bv: als ze onder dos te bereiken zijn, is het een software matig probleem binnen XP, dus drivers, ben je alweer een end in de goede richting)

Meer kan ik je niet meegeven, want ik heb het zelf niet/nooit gehad

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:59
Probeer eens, mocht je nog in XP kunnen loggen, alle hd's uit de hardware manager uninstallen. Daarna nieuwe drivers installen en tot slot rebooten.

Los testen van beide schijven is ook zeker een goed idee. Worden ze in de BIOS goed herkend?

[ Voor 10% gewijzigd door DaCoTa op 04-12-2002 13:36 ]