Toon posts:

[opstartkuren] lijkt voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus met een voedingsprobleem, denk ik. Na vele topiks te hebben nagelezen kom ik tot de conclusie dat ik niemand op dit moment kan vinden die hetzelfde probleem heeft. :?

Mijn PC start opnieuw op als ik aan de kast kom. Het hoeft niet veel te zijn. Soms is aanraken al voldoende, soms moet je een beetje duwen. Wat kan dit zijn?

Wel heb ik een oude scsi kaart erin gestoken, voor mijn scanner. Het betreft een 450 MMX, 196 MB RAM, Geforce 2 32 MB.

Ik heb het ding net dus weet er verder weinig van af.

mvrgr,

• Kunstgebit666
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-02-2022

Kunstgebit666

The devil has no toothbrush

Hmmm, heb het idee alsof ie kortsluiting maakt als je de kast aanraakt... :?

Verwijderd

Haal die SCSI kaart er uit, is het probleem dan weg? Oftewel: had je het probleem daarvoor ook al... Beetje meer info dus :)

Het kan zijn dat die kaart via de bracket contact maakt met je kast, of een ander onderdeel, en dat dat sluiting veroorzaakt...
Beetje meer info en zelf wat dingen uitsluiten, deduceren/concluderen....

Succes! :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt al vast. Ik heb al wat rondgevraagd. Ik heb een oude voedingskabel gebruikt voor de voeding. Deze kabel kwam uit een 486 kast die was omgebouwd voor P1 133Mhz. Ik hoorde dat deze aansluitpinnen anders kunnen zijn, kan dat?

Op dit moment is de kast ongeïsoleerd, kap is eraf. Ik kan nu niet testen omdat ik op mn werk zit. Wel voelde ik, toen de PC liep, dat er statische oid spanning/stroom op stond. Een soort tinteling, kan dat?

Ik weet het anders ook niet.

Bedankt alvast

Mvrgr :?

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
Kijk eens goed naar alle bedrading en alle insteekkaarten, kijk ook of je moederbord geen contact maakt met de behuizing. Misschien kan er in je voeding ook wat fout zijn.

Trouwens wel een heel vaag iets :)

Verwijderd

Hier, op pagina 19, kan je de layout vinden voor alle atx stroomkabels, incl. je moederbord connector.
Mij lijkt het dat daar de fout in zit.
Kleurcodes:
  • - 1 COM Black - 2 COM Black - 3 COM Black - 4 3.3 V Orange - 5 3.3 V Orange - 6 5 V Red
de benamingen (COM, 3.3 V, 5 V) kan je vinden op het plaatje van de layout. Kijk of dit overeenkomt!
Worth the try... als het niet overeenkomt, kan je het veranderen, of een andere (nieuwe!) voeding proberen.
Succes! :)

Offtopic: een groet onder je startpost is genoeg :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 10:23 . Reden: ff betere indeling van post ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan het dus de voedingskabel zijn of moet ik verder in mijn voedingsblok/cq moederbord kijken.

Dit is wel belangrijk denk ik. Bij het opstarten komt af en toe te staan dat mijn bios fouten bevat. Als die dan weer opnieuw opstart is het meestal weg.

Verwijderd

Topicstarter
Voedingskabel vervangen, helaas nog steeds hetzelfde probleem. Ook het bios opnieuw geflasht.

Groeten

Verwijderd

Topicstarter
Voeding opengeschroefd, op de schroeven van de printplaat zat zwarte aanslag, leek op gesmolten plastic. Ook zat een soort spoel dicht bij behuizing. Als ik de plaat waar het moederbord op zit tegen de voedingskast aan duw valt mijn 12 V iest terug, ca 0,1 V, en start die dus opnieuw op.

Kan dit de oorzaak zijn dat hij dan reboot?

Please help me.

Groeten

• Freee!!
  • Laatst online: 10:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 13:16:
Voeding opengeschroefd, op de schroeven van de printplaat zat zwarte aanslag, leek op gesmolten plastic. Ook zat een soort spoel dicht bij behuizing. Als ik de plaat waar het moederbord op zit tegen de voedingskast aan duw valt mijn 12 V iest terug, ca 0,1 V, en start die dus opnieuw op.

Kan dit de oorzaak zijn dat hij dan reboot?
Dit lijkt me wel de oorzaak ja. Dat zwarte spul is waarschijnlijk roet of verkoold plastic, beide berucht omdat ze enigzins geleiden (en daarmee een hoop electronica om zeep helpen, vooral TVs e.d. na brand).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe voeding halen dus!?

• Freee!!
  • Laatst online: 10:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik denk dat een nieuwe voeding goedkoper is dan correct en grondig schoon (laten) maken (als ik gelijk heb), nog afgezien van sneller, maar dat is verder jouw beslissing.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1