Toon posts:

[JS] Van ene naar andere Iframe schrijven in een pagina.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb twee iframe;s in 1 pagina. In het ene iframe heb ik mijn cursor staan en nu wil ik vanuit het andere iframe een plaatje plaatsen op de plek waar ik mijn cursor heb staan.

Ik dacht dit op de volgende manier te doen:
var pointer = parent.cursorIframe.document.selection.createRange();

Helaas kan ik het andere iframe op deze manier om de een of andere vage reden niet bereiken. Misschien komt het doordat de pagina die in het plaatjes Iframe geladen wordt gerefreshed wordt?

Is er een andere manier om dit iframe te benaderen? Misschien met window.cursorIframe.document.selection.createRange(); oid. <-- dit werkt niet helaas. Suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat ik het eerst met een popup deed. Vanuit die pop-up kon ik gewoon zeggen:"

var pointer = window.opener.cursorIframe.document.selection.createRange();

Dat werkt perfect. Nu vind ik een pop-up niet zo mooi en wilde ik precies hetzelfde in dezelfde pagina doen in een iframe.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

en als je navigeert vanuit top?

top.cursorIframe of whatever daar nog tussenzit?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

De iframes staan toch wel onder hetzelfde domein, je kunt niet crossdomein javascripten vanwege security issues.

Verwijderd

Topicstarter
Vanuit top navigeren werkt niet en het is binnen hetzelfde domein. Dat topic over die security issues had ik al doorgespit.

Ik heb het nu enigszins opgelost:
Ik doe nu eerst een:"

parent.cursorIframe.focus();
en daarna:
var pointer = parent.cursorIframe.document.selection.createRange();

Nu plakt hij het plaatje wel bovenin het iframe, maar dat is nog steeds niet helemaal de bedoeling. Hij moet hem namelijk plakken op de plek waar ik met de cursor sta uiteraard.

Ik denk dat het probleem zit in het feit dat ik de plek waar mijn cursor staat in het cursoriframe verlies als ik in het andere frame een plaatje ga selecteren. Is hier met parentElement() ofzo een oplossing voor? Iemand ervaring met dit probleem?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 10:16 ]