[XviD] foutieve playback op WMP

Pagina: 1
Acties:

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06-2025

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Ik heb een raar probleem op mijn systeem. Ik heb een aantal Xvid bestanden en tot nu toe heb ik nooit problemen gehad met het bekijken ervan. Nu heb ik er een (Irreversible) die niet goed afspeelt op WMP (ik heb 6.4 en 8 en 9 beta geprobeerd). Het beeld is groen en je krijgt een hoop crap te zien (blokjes enzo). Het rare is dat het bestand wel werkt in mijn Realplayer!

Iemand een idee om dit op te lossen? Ik wil het in WMP afspelen omdat ik graag subs onder bij deze franse film

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
BSPlayer.

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:56

TdV

Misschien handig om even uit te leggen waarom? Hij zegt namelijk dat hij graag WMP wil gebruiken en dan is gewoon een ander programma noemen wel erg beknopt.

Maar dan doe ik het wel even; bsplayer is inderdaad een goed programma dat ook ondertitels kan afspelen en goed met xvid om kan gaan.

Verwijderd

Toevallig heb ik ook last van dit probleem, steeds andere codepacks geinstalleerd maar niks blijkt te helpen. Heb wel een andere player geprobeerd maar de playback was afschuwelijk traag. (Player was Viomi ofzo)

• M4rtijn
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 15:17

M4rtijn

Spinnin' around

Ik heb een keer de Xvid codec geprobeerd, en de snelheid viel echt zwaar tegen. Daarna heb ik met het (meegeleverde) programma Avic de beide FourCC codes veranderd naar "divx", en kom de film gewoon met de standaard DivX codec afspelen - véél sneller!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

http://www.filemirrors.com/search.src?file=XviD_Install.exe

Probeer daar eens 1 van, bij mij wou het eerst ook niet, met 1 van die wel.

Hoe moet je Xvid trouwens branden :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Waarom leren mensen nooit dat het veranderen van de player niet uitmaakt :) Elke player gebruikt dezelfde codecs, dus als het in de ene player niet werkt, dan werkt het met de andere (99 van de 100 keer tenminste) ook niet, mits het aan de codec ligt.

Je moet even deze ffdshow filter downloaden en installeren...

http://www.roeder.goe.net/~koepi/XviD-Dec-231002.exe

edit GGS_VR6, xvid brand je gewoon hetzelfde als je n divx brand hoor :)

[ Voor 11% gewijzigd door TheLunatic op 04-12-2002 11:18 ]

Mother, will they like this song?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

TheLunatic schreef op 04 december 2002 @ 11:16:
[..]
edit GGS_VR6, xvid brand je gewoon hetzelfde als je n divx brand hoor :)
Hmm, ok thanks :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• M4rtijn
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 15:17

M4rtijn

Spinnin' around

Ik heb helemaal geen goede ervaring met ffdshow... die is bij langzamer dan alle andere codecs. Het veranderen van de player maakt wel degelijk uit voor wat betreft de snelheid. BSPlayer speelt ook duidelijk sneller af dan windows media player. Naar mijn inzicht maakt de Xvid codex een bestand dat volledig compatible is met DivX. Het aanpassen van de FourCC code zorgt ervoor dat de DivX codec de data wil herkennen, zodat je de film daarmee kunt afspelen.

Verwijderd

Ja zoek op google ffdshow-20020617.exe kan je niet vinden stuur me een mailtje dan stuur ik hem wle even

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 11:39:
Ja zoek op google ffdshow-20020617.exe kan je niet vinden stuur me een mailtje dan stuur ik hem wle even
Ik heb zo'n vermoeden dat de file waarnaar ik linkte, iets nieuwer is :/
M4rtijn schreef op 04 December 2002 @ 11:23:
Ik heb helemaal geen goede ervaring met ffdshow... die is bij langzamer dan alle andere codecs. Het veranderen van de player maakt wel degelijk uit voor wat betreft de snelheid. BSPlayer speelt ook duidelijk sneller af dan windows media player. Naar mijn inzicht maakt de Xvid codex een bestand dat volledig compatible is met DivX. Het aanpassen van de FourCC code zorgt ervoor dat de DivX codec de data wil herkennen, zodat je de film daarmee kunt afspelen.
Dat klopt, sommige player zijn inderdaad sneller, maar daar ging het in dit geval even niet om... het ging om de compatibility met verschillende formaten van divx/xvid...

Wat je zegt, dat XviD 100% compatible is met DivX, klopt ook niet helemaal. Sterker nog, het is bij sommige XviD's wel degelijk nodig om de ffdshow filter te installeren, anders worden ze gewoon niet goed weergegeven... ook de FourCC code veranderen werkt vaak, maar lang niet altijd !

[ Voor 67% gewijzigd door TheLunatic op 04-12-2002 12:29 ]

Mother, will they like this song?

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bsplayer schijnt veel minder resources op te slokken, waardoor ie sneller is. Nu we het toch over de xvid codec hebben; ik heb problemen om avi's met xvid te openen in subsync (vastloper). Dus niet in WMP of Bsplayer. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Verwijderd

ja klopt maar met die nieuwe houden veel mensen ook het huidige probleem

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Waarom leren mensen nooit dat het veranderen van de player niet uitmaakt Elke player gebruikt dezelfde codecs, dus als het in de ene player niet werkt, dan werkt het met de andere (99 van de 100 keer tenminste) ook niet, mits het aan de codec ligt.
hehe maar bij mij dus wel! Het bestand werkt wel gewoon in Realplayer :)

Maar goed, bedankt voor alle tips...ik ga er vanavond mee aan de slag!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:56

TdV

TheLunatic schreef op 04 december 2002 @ 11:16:
Waarom leren mensen nooit dat het veranderen van de player niet uitmaakt :) Elke player gebruikt dezelfde codecs, dus als het in de ene player niet werkt, dan werkt het met de andere (99 van de 100 keer tenminste) ook niet, mits het aan de codec ligt.
Je zegt het zelf al: "mits het aan de codec ligt" maar vaak zijn er ook problemen die aan de player liggen zoals blijkbaar in dit geval ook want realplayer werkt wel zeg hij.

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Ok ik heb eerst bsplayer gedownd, hij speelde de film wel af maar nu was het beeld zwart (de subs zag je wel). Vervolgens http://www.roeder.goe.net/~koepi/XviD-Dec-231002.exe erover heengegooid - geen verschil. Daarna ffdshow-20020617.exe geprobeerd. Dit liet bsplayer crashen zodra ik de film startte.

Maar.......

toen ik vervolgens wmp 8 probeerde deed de film het perfect :)

Thanks PPL!!

Pagina: 1