Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Verwijderd
met als gevolg dat de tekens die buiten de afmetingen van de box vallen, totaal niet weergegeven worden, wat dus waarschijnlijk niet het gewenste resultaat oplevert.
Ook wordwrap() is natuurlijk dubieus, aangezien je rekening zult moeten houden met de tekens die getypt worden (xxx neemt meer ruimte in beslag dan iii) en de grootte van het font.
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 12:37:
[...]
met als gevolg dat de tekens die buiten de afmetingen van de box vallen, totaal niet weergegeven worden, wat dus waarschijnlijk niet het gewenste resultaat oplevert.
Ook wordwrap() is natuurlijk dubieus, aangezien je rekening zult moeten houden met de tekens die getypt worden (xxx neemt meer ruimte in beslag dan iii) en de grootte van het font.
Zoals hij zegt zijn er dus mensen die een heel lang woord neergooien opzettelijk om de layout te verneuken.. overflow:hidden is dan een prima oplossing.
Zulke lange woorden bestaan in de normale taal volgens mij niet dus 'per ongeluk' zal het niet gaan.
---
Okee ik heb het geprobeerd, alleen zonder resultaat. Ik denk dat dit komt doordat overflow gebruik maakt van absolute waarden (breedte en hoogte) van een veld. In mijn geval betreft het een tabel met breedte 95%, waarbinnen uiteraard <tr><td></td></tr> staat. Binnen die <td></td> tags moet de overflow gelden, alleen krijg ik geen resultaat als ik dit in de stylesheet zet.
[ Voor 33% gewijzigd door Kaastosti op 04-12-2002 16:41 ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
[ Voor 64% gewijzigd door Bosmonster op 04-12-2002 16:44 ]
Verwijderd
dat is de oplossing jaBosmonster schreef op 04 december 2002 @ 16:43:
hmm.. nooit geprobeerd eigenlijk.. en als je er een div inzet met overflow:hidden?
is een oplossing, ik weet alleen niet of scrollbars binnen een bericht niet onder lay-out vern**king vallenBlue-eagle schreef op 04 december 2002 @ 16:54:
Was er ook niet overflow: scroll? Dan mis je niks maar verberg je het toch, geen layout "verneuking". Wel per bericht een span/div/tabel eromheen doen natuurlijk, anders blijf je voor alle berichten naar links en rechts scrollen