[HTML] Wrap in tabel bij 1 lang woord

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik heb een mooi forum draaien met php en mysql, er is echter nog een probleem waar misbruik van kan worden gemaakt. Als ik een nieuw bericht maak van 1 rij karakters (bijvoorbeeld allemaal x's) die extreem lang is (bijvoorbeeld 250 karakters) dan wordt deze ook als 1 lange rij weergegeven, wat natuurlijk de layout totaal verneukt.

Is er een manier om in html tekst binnen <td> ... </td> altijd af te kappen? Of zal ik dit op een of andere manier met een php functie moeten doen? De tabel wordt namelijk automatisch in grootte aangepast aan de inhoud...

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 23:03

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

of CSS:

overflow:hidden

Verwijderd

met als gevolg dat de tekens die buiten de afmetingen van de box vallen, totaal niet weergegeven worden, wat dus waarschijnlijk niet het gewenste resultaat oplevert.

Ook wordwrap() is natuurlijk dubieus, aangezien je rekening zult moeten houden met de tekens die getypt worden (xxx neemt meer ruimte in beslag dan iii) en de grootte van het font.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 12:37:
[...]
met als gevolg dat de tekens die buiten de afmetingen van de box vallen, totaal niet weergegeven worden, wat dus waarschijnlijk niet het gewenste resultaat oplevert.

Ook wordwrap() is natuurlijk dubieus, aangezien je rekening zult moeten houden met de tekens die getypt worden (xxx neemt meer ruimte in beslag dan iii) en de grootte van het font.

Zoals hij zegt zijn er dus mensen die een heel lang woord neergooien opzettelijk om de layout te verneuken.. overflow:hidden is dan een prima oplossing.

Zulke lange woorden bestaan in de normale taal volgens mij niet dus 'per ongeluk' zal het niet gaan.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Nee inderdaad. Als er een normaal bericht gertikt wordt, worden de woorden uiteraard afgekapt op het moment dat de rand van de tabel bereikt is. Alleen bij een lang woord is dat niet zo, maar de lengte is zo ingesteld dat deze alleen overschreden wordt als het echt puur om het verneuken van de layout zou gaan. Overflow zou dan dus moeten werken :) ...eens proberen! Bedankt voor de hulp
---
Okee ik heb het geprobeerd, alleen zonder resultaat. Ik denk dat dit komt doordat overflow gebruik maakt van absolute waarden (breedte en hoogte) van een veld. In mijn geval betreft het een tabel met breedte 95%, waarbinnen uiteraard <tr><td></td></tr> staat. Binnen die <td></td> tags moet de overflow gelden, alleen krijg ik geen resultaat als ik dit in de stylesheet zet.

[ Voor 33% gewijzigd door Kaastosti op 04-12-2002 16:41 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

hmm.. nooit geprobeerd eigenlijk.. en als je er een div inzet met overflow:hidden?

[ Voor 64% gewijzigd door Bosmonster op 04-12-2002 16:44 ]

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Was er ook niet overflow: scroll? Dan mis je niks maar verberg je het toch, geen layout "verneuking". Wel per bericht een span/div/tabel eromheen doen natuurlijk, anders blijf je voor alle berichten naar links en rechts scrollen :)

Verwijderd

Bosmonster schreef op 04 december 2002 @ 16:43:
hmm.. nooit geprobeerd eigenlijk.. en als je er een div inzet met overflow:hidden?
dat is de oplossing ja :)
Blue-eagle schreef op 04 december 2002 @ 16:54:
Was er ook niet overflow: scroll? Dan mis je niks maar verberg je het toch, geen layout "verneuking". Wel per bericht een span/div/tabel eromheen doen natuurlijk, anders blijf je voor alle berichten naar links en rechts scrollen :)
is een oplossing, ik weet alleen niet of scrollbars binnen een bericht niet onder lay-out vern**king vallen :P

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Jah, die vallen daar onder :)

Pagina: 1