Toon posts:

[Mac-osX] Kabel installen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus vandaag een ibook gekocht en ik wil @home installeren.
Dus utp erin. Iexplorer opties proxy's instellen. Internet opties ingesteld en netwerk instellingen goed gezet, gereboot en.. nix..

Kan iemand aan deze os noob uitleggen hoe ik kabel hier geinstalleerd krijg? Op de @home site kan ik niks vinden en google geeft ook niet echt daverende informatie. Omega heeft ook niks nuttigs te melden.
Een site is ook goed, als het maar een beetje stap voor stap is. Want ik ben in macOS net zo sterk als de gemmidelde tweaker moeder op windows.

Ik denk dat het probleem ergens zit in het feit dat ik nog ergens mijn accountname moet invullen (je weet wel cp28372-a bijv) en werkgroup enzo. Maar ik zoek me lam maar kan niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh trouwens was pre-installed, aangezien ik hem 2e hands heb gekocht. Voorlopig durf ik het nog eventjes niet aan om alles opnieuw te installen aangezien ik dus nog geen snars van macOS weet. De handleiding is in het frans en frans is niet mijn allerbeste kant. Buiten dat staat er ook zo goed als nix in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

@home, dus je moet ergens bij je netwerkinstellingen een hostname invullen die ongetwijfeld in de brief staat die je hebt gehad.. Daarna je netwerk ff herstarten, en alles zou het moeten doen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja de hostname en netwerkinstellingen heb ik, alleen ik heb geen idee waar ik de (main) hostname kan invullen. (en gebruikersgroep @home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

werkt kabel via @home niet via PPPoE, in dat geval moet je in System preferences > Network > PPPoE instellen.
volgens mij hoef je dan geheel niet te rebooten (dat is zo ...eehm... win32)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek eens op de site van http://start.home.nl en wel op deze link en volgens mij zie je dan precies waar je je @home naam kwijt kunt.
Maar of dat nou voor OSX ook geldt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc bcc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 16:16
volgens mij hoef je dan geheel niet te rebooten (dat is zo ...eehm... win32)
Je hoeft niet te rebooten als je je netwerk instellingen veranderd in os x, ze zijn meteen werkzaam.

-- I talk to planets, baby --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 00:31:
Zoek eens op de site van http://start.home.nl en wel op deze link en volgens mij zie je dan precies waar je je @home naam kwijt kunt.
Maar of dat nou voor OSX ook geldt :?
Ja die had ik gevonden, maar bij het appeltje staan al geen regelpanelen dus daar houd het al op :P

Het zou in systeemvoorkeuren moeten kunnen bij internet, maar ik zie daar niks..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay naam gevonden bij ID DHCP-client: naam
Maar waar moet ik de werkgroup ergens invullen, en aangezien de vorige eigenaar met de modem had gewerkt staat ie elke keer standaard op modem bij mijn netwerk voorkeuren. Hoe vaak ik het ook verander hij pakt elke keer modem settings. Of pakt iexplorer automatisch het gene wat zeg maar werkt.

soz voor het noob niveau btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die werkgroep is voor @home niet echt van belang (wederom op pc platform). Als default wordt daar iets van @home, home of athome aangeraden. Voor het verkrijgen van een ipnummer is een computernaam (dhcp-id) van belang, niet de werkgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 00:59:
Okay naam gevonden bij ID DHCP-client: naam
Maar waar moet ik de werkgroup ergens invullen, en aangezien de vorige eigenaar met de modem had gewerkt staat ie elke keer standaard op modem bij mijn netwerk voorkeuren. Hoe vaak ik het ook verander hij pakt elke keer modem settings. Of pakt iexplorer automatisch het gene wat zeg maar werkt.
ieplorer.exe doet hier niks, welcome to mac ;)
onder System Preferences > Network > Network Port Configurations kun je de te configureren network port selecteren, waarschijnlijk staat hier ofwel 'Internal Modem' mogelijk 'External Modem' alswel 'Built-in Ethernet'.
je kunt de elementen in de list klikken en slepen, zorg ervoor dat built-in Ethernet bovenaan komt te staan, dor dit 'vaste te pakken' en naar boven te slepen.
soz voor het noob niveau btw..
no big deal, maar probeer de paden te benoemen van elementen die je beschrijft,
zoals bij voorbeeld System Preferences > network > Network Port Configurations

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het werkt, :)

Jesus man, ik had niet gedacht dat dit ooit zo makkelijk zo zijn. Dit is echt een cool OS, wel wennen maar ik vind het tot nu toe super :)

Als het nog mag nog 2 vraagjes:
1: waar kan ik de processor speed bekijken (kijken of het wel echt is wat ik gekocht heb via ebay, ik heb nog niet betaald dus als het een langzamere processor is heb ik nog niks verloreren :) )
2: Kan ik .dmg (X images) bestanden openen in dit os? Of moeten die eerst gebrand worden.. dan misschien iemand een idee hoe ik die (non-bootable) in winXP kan branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 01:12:
het werkt, :)

Jesus man, ik had niet gedacht dat dit ooit zo makkelijk zo zijn. Dit is echt een cool OS, wel wennen maar ik vind het tot nu toe super :)

Als het nog mag nog 2 vraagjes:
1: waar kan ik de processor speed bekijken (kijken of het wel echt is wat ik gekocht heb via ebay, ik heb nog niet betaald dus als het een langzamere processor is heb ik nog niks verloreren :) )
2: Kan ik .dmg (X images) bestanden openen in dit os? Of moeten die eerst gebrand worden.. dan misschien iemand een idee hoe ik die (non-bootable) in winXP kan branden?
1) appeltje > about this mac (eventueel: > more info, gaat naar System Profiler)
2) gewoon dubbelklikken, deze zouden gewoon met Disk Copy (utilities in Applications) geopend moeten worden, maar kunnen ook in Roxio Toast geopend worden (maar ik prefereer Disk Copy)

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 04-12-2002 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan lijkt me dit het moment om deze topic maar te sluiten. De hele topic was in strijd met de policy en aangezien je nu Internetverbinding op je appeltje hebt mag je zelf ook dingen proberen uit te zoeken.
Veel plezier verder met je nieuwe aanwinst :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.