Alternatief voor Hercules 9700pro, Sapphire of Super Grace?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Noctilux
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Rotterdam en omstreken is de Hercules 9700 pro zowat niet meer te krijgen. Dit was echter wel mijn eerste keus. Ik kwam al zoekende op internet nog twee alternatieven tegen, naast natuurlij Ati zelf. Namelijk Sapphire radeon 9700 Atlantis Pro en Super Grace radeon 9700 Pro.

Heeft iemand ervaring met deze twee fabrikanten? Ik heb alleen van de Sapphire kunnen vinden dat er ook nog wat kabels bij geleverd worden. De Super Grace vind ik ook bij hun eigen website niks over de uitrusting. En ik wil er wel twee monitoren op kunnen aansluiten.

Trouwens, als iemand weet waar ik de Hercules omgeving Rotterdam nog voor een redelijke prijs kan kopen hoor ik dat ook graag.

[ Voor 5% gewijzigd door Noctilux op 03-12-2002 23:22 . Reden: Extra info toegevoegd ]

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Ik zit zelf ook te denken een Sapphire te kopen, maar dan de 9500PRO. Ik heb goede verhalen over de Sapphire 9700PRO gelezen op www.guru3d.com

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Aangezien Sapphire naast z'n eigen kaarten ook de kaarten voor ATi zelf maakt (de Built By ATi-kaarten), denk ik dat je daar in elk geval geen miskoop mee zult doen.

En Super Grace heeft volgens mij tot nu toe alleen maar reference designs verkocht, die op hun beurt weer in de Sapphire fabrieken worden gemaakt en doorverkocht worden aan thirdparties als Super Grace. Dus daar doe je ook niet echt een miskoop mee.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.alternate.nl/html/nodes/009042999.html ;)
hercules vlak bij rotterdam :)

[ Voor 24% gewijzigd door chucky666 op 03-12-2002 23:44 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Noctilux
De His Excalibur Radeon 9700 Pro is volgens Chip Online ook nog een aardig alternatief. En is te krijgen bij Paradigit voor 449,00. Lijkt mij een redelijke prijs.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Joch_um_all schreef op 03 December 2002 @ 23:23:
Ik zit zelf ook te denken een Sapphire te kopen, maar dan de 9500PRO.
als ik jouw was zou ik het dit topic ff goed lezen Het Grote Radeon9500 Nieuws
Het blijkt dat de saphire nog gebruikt maakt van het radeon 9700 pcb wat mindere prestaties levert (althans kan ik dit niet met zekerheid zeggen :(). Kijk iig geval naar een radeon 9500 met de 4 geheugen chips op 1 rij.

Verwijderd

Gisteren heb ik de Crucial 9700 Pro binnen gekregen.
Deze is alleen te bestellen via de website van Crucial zelf, maar ik moet zeggen: dat ging perfect! Vrijdagmiddag besteld, en hij was er maandag al geweest als ik niet zo dom was geweest een postbus op te geven als bezorgadres (werkt dus niet met UPS).

De Hercules was ook eerst mijn 1e keus, maar die is inderdaad moeilijk te krijgen (en dan ben ik zelf nog wel dealer). Bij al mijn leveranciers (3) die de Hercules konden leveren was deze niet in voorraad. Bij de leverancier waar ik hem had besteld was de backorder al verschoven naar januari!!!

Omgerekend heb ik er dus bijna 430 euro voor betaald, inclusief verzendkosten.
Tevens krijg je bij Crucial "Compatibility guarantee". Garantie dat het werkt in je systeem, anders geld terug. Dus als je eerst op de website je moederbord uitkiest, koop je de kaart als een upgrade, met garantie dat het dus op je mb werkt.

Genoeg over Crucial, hoe zit het met de kaart...

Hij werkt perfect. Geen enkel probleem gehad. De laatste drivers van ATI zelf geinstalleerd en geen enkele vastloper of wat dan ook.
Getest met: Codecreatures, 3D Mark 2001 SE (sorry, scores liggen thuis), Doom 3 Demo, en een paar uur Battlefield 1942 op 1600x1200 met alles op MAXIMAAL!

Er zit een driver cd bij (heb ik niet gebruikt) en een cd met een DVD programmaatje (nog geen tijd voor gehad). Ook zit er zo'n stroomsplitskabeltje bij voor als je een stekker tekort komt in je pc, een stekker voor dvi -> gewoon, en een videokabeltje (is dat s-vhs?)

Nog even wat stats?

Asus P4S8X met laatste bios en drivers, 512 MB Samsung/Samsung geheugen (precies het type wat Asus aanbeveelt in de handleiding voor dit moederbord), Pentium IV 2,53Ghz

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik zit er ook over te denken om aan een ati kaart te beginnen. Maareh nou hoor ik dat er "Slechte" kaarten in omloop zijn (oud pbc van de 9700 design) en dat er goede in omloop zijn (4ram chips naast elkaar ipv 2 aan boven kant en 2 aan zijkant van gpu) nou viel me oog op deze "Club3D ATI Radeon 9500Pro 128mb" ik heb nog geen plaatjes kunnen zien, maar weet iemand of dit wat is?

en kan iemand een soort van lijst maken welke de betere zijn en welke de mindere? (wil gewoon even de fabrikanten weten die die slechtere versie van de 9500pro verkoopt...)

Verwijderd

Mister_X schreef op 04 December 2002 @ 11:45:
Maareh nou hoor ik dat er "Slechte" kaarten in omloop zijn (oud pbc van de 9700 design) en dat er goede in omloop zijn (4ram chips naast elkaar ipv 2 aan boven kant en 2 aan zijkant van gpu)
Nu heb ik het dus ook gehoord (van jou dus), maar heb je ook iets van een link naar een website waar dit staat? Waar dit dus getest is?

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Volgens mij zijn er geen slechte kaarten in omloop. Dat waren de preview versies die de final PCB nog niet hadden. Ik denk dat je er van uit kan gaan dat de meeste fabrikanten zich in het begin aan de final reference design van ATi houden.

Edit: Dit ging trouwens alleen over de 9500Pro en niet over de 9700 serie

[ Voor 14% gewijzigd door CJ op 04-12-2002 14:08 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

En als je de plaatjes bij de reviews van de 9700 Pro kaarten bekijkt dan zul je zien dat bij alle kaarten er 2 chips boven, en 2 chips naast de gpu zitten. Bij Tomshardware hebben ze een vergelijking gedaan tussen verschillende merken 9700's. Daar kun je dit goed zien.
Ook bij ATI zelf kun je dit zien.

Verwijderd

Ik zou voor de Crucial gaan de geheugen zijn standaart sneller en zoals LaFreezy zegt voor 430 Euro lijkt me een mooi prijsje.

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:19

freshy98

Atari

Heb zelf een Sapphire Radeon 9700 Pro gekocht bij Powerline op de HCC dagen.
Is een "Powered by ATI" dus zal het PCB wel door hun zelf zijn gemaakt en niet een oudere reference design van ATI zelf?
Anyways, de kaart loopt super hier.

Mijn reden om een Sapphire te kopen is dat, uitgaande van de review tussen verschillende merken op Tom's Hardware, de Sapphire en de HIS als beste waren qua beeld kwaliteit.
Voor de rest zijn de kaarten toch zo goed als het zelfde en om prestatie verschil tussen die 2 hoef je het niet te doen. Beeld kwaliteit is dan belangrijker vind ik.
Teven koop ik er nog andere koeling op (Zalman ZM-80AHP en heatsinks voor het geheugen).

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Tom Weustink schreef op 04 December 2002 @ 13:17:
Heb zelf een Sapphire Radeon 9700 Pro gekocht bij Powerline op de HCC dagen.
Is een "Powered by ATI" dus zal het PCB wel door hun zelf zijn gemaakt en niet een oudere reference design van ATI zelf?
Nogmaals Sapphire maakt:

- Powered by ATi kaarten voor verkoop onder eigen naam
- Powered by ATi kaarten voor verkoop aan andere thirdparty leveranciers
- Built By ATi kaarten voor ATi

Dus je zou kunnen zeggen dat Sapphire kaarten eigenlijk ook gewoon BBA's zijn en dat daardoor de kwaliteit gelijk staat aan die van ATi.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:19

Paladin

Play Ball!

Hoe zit het trouwens met de gigabyte kaarten die zijn ook niet veel duurder dan de hercules en mijne geeft ook een zeer goed beeld als ik het zo bekijk iig een stuk beter dan mijn oude radeon 8500.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Joch_um_all
Koeskoes schreef op 04 december 2002 @ 00:07:
[...]

als ik jouw was zou ik het dit topic ff goed lezen Het Grote Radeon9500 Nieuws
Het blijkt dat de saphire nog gebruikt maakt van het radeon 9700 pcb wat mindere prestaties levert (althans kan ik dit niet met zekerheid zeggen :(). Kijk iig geval naar een radeon 9500 met de 4 geheugen chips op 1 rij.
Dank voor de waarschuwing! Die thread ken ik en dat gerucht ook. Ik geloof alleen niet dat die kaarten daadwerkelijk in omloop zijn gekomen. Dat waren omgebouwde 9700PROs die als 9500PRO-previewkaarten naar wat reviewers zijn gestuurd. In een heel beperkt aantal en niet voor de markt.

Maar om op de vraag van de threadstarter terug te komen. Ik denk dat de Sapphire 9700PRO een hele goede keuze is. Zoals al op diverse plaatsen aangehaald is het praktisch BBA!

(helaas gaat het helemaal fout met de leverbaarheid van mijn keuze; de 9500PRO, misschien dus maar iets meer uitgeven voor de 9700PRO)

[ Voor 8% gewijzigd door Joch_um_all op 04-12-2002 16:08 ]

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 12:37:
[...]

Nu heb ik het dus ook gehoord (van jou dus), maar heb je ook iets van een link naar een website waar dit staat? Waar dit dus getest is?
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1756

hier is een review met een 9500pro (final) en een 9500pro (brakke) versie

• Noctilux
Kijk, daar heb ik, en ik neem aan ook anderen, wat aan! Bedankt voor al deze nuttige berichten!

Trouwens niemand heeft blijkbaar iets gehoord over die Super Grace :? . Maakt ook niet uit, mijn keus staat in ieder geval nu vast. De Sapphire is besteld en ga ik zaterdag ophalen met de rest van mijn nieuwe systeem. Mocht dit niet lukken dan ga ik voor de Crucial (mooi reviewtje trouwens van LaFreezy)

[ Voor 13% gewijzigd door Noctilux op 04-12-2002 16:17 ]

• Joch_um_all
veel plezier.....en post je bevindingen nog ff als je tijd hebt.

• Noctilux
Afgesproken

• da Burp
  • Laatst online: 15-09-2021
Ik heb zelf een sapphire gekocht nadat ik na twee weken wachten op een hercules het beu begon te worden. In de THG review stond dat de sapphire goede beeldkwaliteit leverde, en dat vond ik wel belangrijk aangezien ik een 21" heb.
Die kaart had ik binnen 3 dagen en draaide dus uitstekend, TOT gisteravond. PC deed al een Btje vaag, ik ga rebooten zet m'n PC uit. Zet em weer aan, geen beeld :( Maar wel doorstarten, want de het opstartgeluid kwam uit m'n speakers. Nog maals uit, aan; NIKS, niente nada noppes :(:( Kast open, kijk naar m'n radeon, pak het koelblok vast.... HEET dus, veeeel te heet!!! Dus ik zet m'n PC weer aan om te kijken of die notabene wel koelt. Nou mooit niet dus he, koeler draait niet. Ik andere videokaart erin, ook niet werken. :S Vage boel. Dus ik hang m'n PC aan m'n andere monitor na 1 en ander geprobeerd te hebben, en ik heb weer beeld met oude GF2. Dus ik zet de radeon weer terug, die gaf ook weer beeld omdat die alweer een stuk koeler was. Snel maar weer uitgezet. Toch is kijken naar die koeler. Sleept dat grafding gewoon aan op de bodem :( :( :( Dus nu zit ik zeker 1 week zonder videokaart. Heb gebeld met de leverancier, RMA nummer aangevraagd. Heb alleen geen tijd gehad om em op te sturen, Dus dat doe ik morgenochtend ff. Heb ze nog gevraagd of ik m'n geld terug kan krijgen maar dat doen ze helaas niet. Heb er eerlijk gezegd niet meer zo'n vertrouwen in als een koelertje er al na twee weken mee nokt. Ik hoop dat het bad luck is wat me getroffen heeft en dat het vervangende exemplaar het dus heel wat langer uit gaat houden.

Verwijderd

ik las laatst een review, daarin stond dat de Sapphire radeon 9700 Atlantis Pro een hele goede 2d had tov de hercules, maar goed, de hercules kan je beter overklokken door de heatseakings....ik zal gewoon voor de sapphire gaan.

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 17:06:
ik las laatst een review, daarin stond dat de Sapphire radeon 9700 Atlantis Pro een hele goede 2d had tov de hercules, maar goed, de hercules kan je beter overklokken door de heatseakings....ik zal gewoon voor de sapphire gaan.
Als je op dit moment in Nederland een Hercules 3D Prophet 9700 Pro te pakken kan krijgen dan heb je kans dat het de "Red Edition" is. En die kaartjes dat zijn gewoon Built By ATi kaartjes (dus zeer goede 2D), maar met Hercules cooler en memsinks er op. Hercules had namelijk iets van leveringsproblemen, dus hebben ze van ATi een stel rode PCBs gekregen en daarop hun eigen coolers en koelblokken geplakt.

Zo zien ze er uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/redprophet9700-1.jpg

Dus gewoon een Built By ATi, die er ook nog eens beter uit ziet door de Hercules afwerking. :7

Verwijderd

Mister_X schreef op 04 December 2002 @ 11:45:
ik zit er ook over te denken om aan een ati kaart te beginnen. Maareh nou hoor ik dat er "Slechte" kaarten in omloop zijn (oud pbc van de 9700 design) en dat er goede in omloop zijn (4ram chips naast elkaar ipv 2 aan boven kant en 2 aan zijkant van gpu) nou viel me oog op deze "Club3D ATI Radeon 9500Pro 128mb" ik heb nog geen plaatjes kunnen zien, maar weet iemand of dit wat is?

en kan iemand een soort van lijst maken welke de betere zijn en welke de mindere? (wil gewoon even de fabrikanten weten die die slechtere versie van de 9500pro verkoopt...)
fout, het PCB design is niet slecht.(is zelfs beter dan de orginele 9500pro)
Maar de samples die rond zijn gestuurd in het begin, waren 9700pro pcb`die waren aangepast naar 128bitt inplaats van 256bitt(9700pro). Dit omdat het orginele pcb gewoonweg nog niet voorhanden was.
Ook de verhalen over beter presteren is gebazeerd op het feit dat de 9500pro met 2.4 werd gestuurd en de 9700pro met 2.3(in de vergelijking)
Zoek even de nieuwste revieuws en je weet wat meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 19:10 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 19:09:
[...]

fout, het PCB design is niet slecht.(is zelfs beter dan de orginele 9500pro)
Maar de samples die rond zijn gestuurd in het begin, waren 9700pro pcb`die waren aangepast naar 128bitt inplaats van 256bitt(9700pro). Dit omdat het orginele pcb gewoonweg nog niet voorhanden was.
Ook de verhalen over beter presteren is gebazeerd op het feit dat de 9500pro met 2.4 werd gestuurd en de 9700pro met 2.3(in de vergelijking)
Zoek even de nieuwste revieuws en je weet wat meer.
dat wou ik ff weten, dus ik kan net zo goed een rad 9500 pro met ram niet dat niet recht 8er elkaar nemen ?, en dat maakt dus nixx uit ? want eerst was het zo dat de oude desings van de 9700's kwamen.

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
RS_003 schreef op 04 December 2002 @ 19:53:
[...]

dat wou ik ff weten, dus ik kan net zo goed een rad 9500 pro met ram niet dat niet recht 8er elkaar nemen ?, en dat maakt dus nixx uit ? want eerst was het zo dat de oude desings van de 9700's kwamen.
Wat denk je zelf? 8)7 *zucht* Ik heb het gevoel dat het al 100 keer gezegd is in de verschillende topics (ook al in deze), maar goed... nog een keertje...

Dat nieuwe PCB is er niet voor niets gekomen. (o.a. goedkoper te produceren, beter afgestemd op 128-bits geheugeninterface etc). Dus het zal hoogstwaarschijnlijk wel beter presteren dan de eerste proefmodellen.

En zoals al vaker aangegeven, de eerste versies waren pre-productiemodellen, omdat ATi gewoonweg nog niet de beschikking had over de nieuwe PCB-layout.
En omdat ze dus nog geen final PCB hadden, pakten ze een 9700 PCB, die natuurlijk absoluut van zichzelf niet brak is. Deze is door ATi handmatig gecastreerd om toch een beeld te kunnen geven van de 9500Pro prestaties.

Zo kon-ie maar 64MB aansturen, omdat ze een 128-bits interface moesten namaken op een Radeon9700Pro bord. De Radeon9700Pro heeft namelijk 4x64-bits controllers=256-bit geheugen interface. Een logische aanpassing om een 128-bits interface te simuleren op zo'n kaart is natuurlijk de helft van die geheugencontrollers uitschakelen. Dus 2x64-bits=128bits, maar helaas kon daardoor maar de helft van het geheugen gebruikt worden ipv de 128MB die de uiteindelijke versie van de Radeon9500Pro zou krijgen.

Verwijderd

Ik kon de hercules ook nergens vinden...geen van de bedrijven in de pricewatch had deze kaart op voorraad of kreeg hem binnenkort binnen. Ging een kijkje nemen bij de plaatselijke dynabite en die hadden hem gewoon in de winkel staan. Niet die vage rode uitvoering maar een normale blauwe hercules kaart. Dus mijn tip kijk even bij een dynabite filiaal....

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 23:48:
Ik kon de hercules ook nergens vinden...geen van de bedrijven in de pricewatch had deze kaart op voorraad of kreeg hem binnenkort binnen. Ging een kijkje nemen bij de plaatselijke dynabite en die hadden hem gewoon in de winkel staan. Niet die vage rode uitvoering maar een normale blauwe hercules kaart. Dus mijn tip kijk even bij een dynabite filiaal....
En wat heb je daar precies voor betaald? Als ik op de Dynabyte site kijk, dan betaal je daar 529,- euro voor!! :X En dan te bedenken dat ik de mijne voor zo'n 439 euro heb gekocht op de HCC. Hier in Groningen kun je 'm trouwens ook gewoon bij de Funprice voor 440,- euro kopen. Geen idee of het de Red Edition is of de normale versie.

• Black_Adder
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb een Hercules 9700 Pro met groene pcb.

Dus als ik alle mensen mag geloven zijn er:

hercules met rooie pcb
hercules met blauwe pcb
hercules met groene pcb.

Wat is het verschil tussen deze 3?

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Black_Adder schreef op 05 December 2002 @ 00:34:
Ik heb een Hercules 9700 Pro met groene pcb.

Dus als ik alle mensen mag geloven zijn er:

hercules met rooie pcb
hercules met blauwe pcb
hercules met groene pcb.

Wat is het verschil tussen deze 3?
De rode zijn gewoon Built By ATi kaarten, maar met Hercules afwerking.

Heb je een foto van de groene? Ik meende namelijk dat de "gewone" Hercules uitvoering blauw/groenig was. Als het een speciale editie is dan moet dit vermeld worden op de doos, net zoals het ook bij de "Red Edition" vermeld werd. Deze worden trouwens door Hercules zelf gemaakt.

In een test bij Tom's Hardware testen ze 6 Radeon9700Pro's waaronder de Built By ATi en een Hercules 3D Prophet 9700Pro. Tom zegt zelf ook dat het een blauwe PCB is met een groenige gloed er over.

Uit die test volgt dat:
- de BBA de beste beeldkwaliteit heeft en de gewone Hercules er het slechtst uit komt
- de Hercules het beste te overklokken is.

Dus als je de "Red Edition" hebt van de Hercules, dan combineer je het beste van twee werelden. Goede beeldkwaliteit (want BBA) met goede overklokmogelijkheden (mede dankzij de Hercules cooler/heatsinks).

Bron: http://www6.tomshardware.com/graphic/02q4/021104/index.html

[ Voor 7% gewijzigd door CJ op 05-12-2002 12:23 ]

• da Burp
CJ schreef op 05 december 2002 @ 12:22:
[...]
De rode zijn gewoon Built By ATi kaarten, maar met Hercules afwerking.
yeah right, wat je nu zegt betekent dus dat zo'n Btje bijna alle 9700Pro's BBA zijn, want ze zijn allemaal rood met exact hetzelfde PCB. :?

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
da Burp schreef op 05 december 2002 @ 13:46:
[...]

yeah right, wat je nu zegt betekent dus dat zo'n Btje bijna alle 9700Pro's BBA zijn, want ze zijn allemaal rood met exact hetzelfde PCB. :?
Klopt gedeeltelijk.

De eerste maanden konden thirdparty fabrikanten zelf nog geen (of heel slecht) het benodigde PCB maken die voor de Radeon9700Pro nodig was. Het aantal layers dat deze kaart heeft vergt nogal wat van het productieproces. En het kost veel tijd en geld om zelf alles aan te passen zodat ze deze kaarten zelf konden bouwen.

Dus wat gebeurde er als tussenoplossing? ATi leverde zelf alle PCBs aan thirdparty-fabrikanten die hun kaartjes dan van een eigen doos, label etc konden voorzien. Daarom zijn de eerste serie kaarten van veel thirdparty fabrikanten gewoon BBA's maar met een ander stickertje er op. Die komen gewoon uit de Sapphire fabriek, die de huisfabrikant is van alle BBA's.

Sommige fabrikanten maken nu echter wel zelf hun PCBs zoals Hercules, maar lang niet alle thirdparty-fabrikanten doen dit en die krijgen hun kaartjes nog standaard uit de Sapphire fabriek. Uiteindelijk zal de situatie wel zo zijn dat ze het zelf kunnen maken.

Dus als je een rode 9700Pro hebt dan kan het zijn dat: 1) de thirdparty fabrikant er zelf voor gekozen heeft om het referencedesign van ATi te volgen en dus ook rode kaartjes te maken (dit zijn de echte "Powered By ATi" kaarten), of 2) je hebt kans dat de kaartjes gewoon rechtstreeks van ATi afkomstig zijn (dit zijn zijn in principe Built By ATi" kaarten met stikkers er op van bv HIS of Club3D).

De "Red Edition" van Hercules is een uitzondering, omdat Hercules normaal zelf alles produceert. Maar wegens productieproblemen konden ze niet voldoen aan de vraag, dus kregen ze van ATi de rode PCBs, die ze voorzien hebben van eigen koelers en koelblokken.

• Black_Adder
Ik zal morgen wel even een fototje uploaden van mijn groene ati radeon 9700 pro van hercules :)

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Black_Adder schreef op 05 December 2002 @ 22:56:
Ik zal morgen wel even een fototje uploaden van mijn groene ati radeon 9700 pro van hercules :)
vandaag dus... :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Heeft er iemand al ervaring met de passive gecoolde versie van de Sapphire, deze: ATLANTIS 9700 PRO (Ultimate Edition) ?

Is deze ergens te koop in Nederland, of is het anders mogelijk om een 9700 Pro passief te coolen met een Zalman HP80(A) heatpipe ?

• Black_Adder
Me vader heeft de Digitale Camera op ze werk laten liggen :/
zal dus op zijn vroegst maandag worden :(

• Noctilux
Zoals beloofd een terugmelding van mijn nieuwe systeem met de Sapphire 9700 pro grafische kaart.

De kaart wordt zeer compleet geleverd. Alle (verloop)stekkers en kabels zitten er standaard bij. Qua software zit er PowerDVD bij, natuurlijk de drivers en Hydravision. I.t.t. de Hercules zit er geen spel bij, maargoed, je betaalt dan ook minder.

Installeren gaf geen problemen. (WinXP, P4PE, 512B 2700, Iiyama 19"pro Iiyama VM404 17"). Echter bij het draaien van 3DMark 2001SE liep hij elke keer vast. Met het installeren van de nieuwste driver was dit echter verholpen.

Qua prestatie kan ik moeilijk vergelijken. De 3d score is +/- 13500, alle instellingen standaard, geen overclock oid. De 2d prestatie is prima. Doet in ieder geval niet onder voor mijn oude Matrox Dual Head G400. En het aansturen van twee schermen werkt feilloos. Het was wel even puzzelen om de optimale frequentie in te stellen, maar dat werkt nu prima.

Ook aardig om te weten, naar mijn mening is hij ook vrij stil. Natuurlijk heb ik geen vergelijk, maar hij is haast niet te horen.

Mijn conclusie: :*)

[ Voor 1% gewijzigd door Noctilux op 09-12-2002 17:20 . Reden: 3d2002 -> 3d2001 ]

• da Burp
Noctilix schreef op 09 december 2002 @ 17:19:
De kaart wordt zeer compleet geleverd. Alle (verloop)stekkers en kabels zitten er standaard bij. Qua software zit er PowerDVD bij, natuurlijk de drivers en Hydravision. I.t.t. de Hercules zit er geen spel bij, maargoed, je betaalt dan ook minder.
En dat zeggen ze bij THG dus ook, maar ik kon die DVD software dus nergens vinden op de CD :? Ben ik nou zo achterlijk of mis ik gewoon echt wat. Waar staat die software op jou CD?!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De Atlantis is volgens mij 64 mb :X

• Noctilux
da Burp schreef op 10 December 2002 @ 09:54:
[...]

En dat zeggen ze bij THG dus ook, maar ik kon die DVD software dus nergens vinden op de CD :? Ben ik nou zo achterlijk of mis ik gewoon echt wat. Waar staat die software op jou CD?!
Het is een appart bijgeleverde CD met bijbehorend serial e.d. Dus niet op de CD met de drivers e.d. Zou maar even navragen waar je hem hebt gekocht :? want alles zit gewoon in de doos vanuit de leverancier.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb bij FunPrice de Hercules besteld, en een zaak dichtbij heeft 'm voor 40 euro meer, kan ik altijd nog daar heen.

FunPrice zei al dat ze op dit moment moeilijk leverbaar zijn, ik ben bang dat ik de rode krijg, maargoed, ik ga niet moeilijk doen over een kleur, dat gaat me te ver (ook al ben ik helemaal gek op dat blauw :P)

• IceStorm
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Gman schreef op 10 december 2002 @ 16:50:
Ik heb bij FunPrice de Hercules besteld, en een zaak dichtbij heeft 'm voor 40 euro meer, kan ik altijd nog daar heen.

Hmm, dan moet ik Funprice toch maar weer eens bellen want vorige week hadden ze hem gewoon niet.
Ik snap het niet hoor, wil je 450 euro voor een kaart neerleggen, is ie nergens te koop :).

• Gman
IceStorm schreef op 10 December 2002 @ 17:42:

[...]

Hmm, dan moet ik Funprice toch maar weer eens bellen want vorige week hadden ze hem gewoon niet.
Ik snap het niet hoor, wil je 450 euro voor een kaart neerleggen, is ie nergens te koop :).
Ja zo krom is dat!
Bijna zeker is dit m'n duurste uitgave ooit aan 1 pc onderdeel.

Het mag wel een keer...ik doe al dik 2 jaar met m'n GF1 DDR...die trekt het echt allang niet meer (moet echt alles low zetten..ziet er niet uit en is nog supernadelig ook in BF 1942 bijvoorbeeld :( )

[ Voor 23% gewijzigd door Gman op 10-12-2002 23:23 ]

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Gman schreef op 10 December 2002 @ 16:50:

FunPrice zei al dat ze op dit moment moeilijk leverbaar zijn, ik ben bang dat ik de rode krijg, maargoed, ik ga niet moeilijk doen over een kleur, dat gaat me te ver (ook al ben ik helemaal gek op dat blauw :P)
Hoezo 'ik ben bang'? :? Ik zou blij wezen als je de rode krijgt. :)

Zie mijn post hier waarom je blij zou moeten zijn:
CJ in "Alternatief voor Hercules 9700pro, Sapph"

Alleen hopen dat je geen brakke versie hebt waar de cooler vanaf valt als je de doos open doet. :+

• Gman
CJ schreef op 11 December 2002 @ 00:14:
[...]

Hoezo 'ik ben bang'? :? Ik zou blij wezen als je de rode krijgt. :)

Zie mijn post hier waarom je blij zou moeten zijn:
CJ in "Alternatief voor Hercules 9700pro, Sapph"

Alleen hopen dat je geen brakke versie hebt waar de cooler vanaf valt als je de doos open doet. :+
Ow daar heb ik overheen gelezen |:(
Ik d8 dat ie verder hetzelfde is alleen dan rood.

FunPrice zegt dat die niet meer leverbaar is (totaal geen voorraad meer zoals jullie zeggen) (goed bezig zo voor de kerst |:( ) dus ik heb 'm bij een andere zaak vastgezet.
Vanavond zeg ik wel waar :) (wil niet zonder lege handen naar huis, en je weet maar nooit of ze 'm per ongeluk toch doorverkopen).
Ga 'm vanavond ophalen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Gman op 11-12-2002 11:25 ]

• Gman
JAAAAAAAA
Ik heb 'm _/-\o_

Tis de gewone blauwe, ze hadden er toch 1 binnen gekregen bij Fun Price.
Wou ie 'm voor 469 afrekenen...d8 het effe niet :)
444,- in de folder = 444,- wat ik neertel.

Zo en nu die DX 9 demo aan de praat krijgen.
COOL!
ze staan hier

Bij computerland in Arnhem hebben ze nog 2 hercules kaarten.

Als iemand er 1 wilt hebben moet diegene maar een gil geven (als hun 'm niet willen opsturen OID).

[ Voor 38% gewijzigd door Gman op 11-12-2002 17:38 ]

Verwijderd

Ik zit er over te denken om binnenkort mijn computer te vervangen.Tot op heden maak ik nog steeds gebruik van de Matrox G400 Max videokaart.Waarschijnlijk wordt mijn volgende videokaart een 9700Pro kaart (weet nog niet welke) Nu wil ik graag weten,omdat ik nu twee monitoren gebruik en dit ook wil blijven doen,of de mogelijkheden van instellingen voor de tweede monitor vergelijkbaar zijn met die van de dualhead Matrox kaarten.Mijn tweede monitor monitor staat BOVEN mijn primaire monitor en dit wil ik ook niet veranderen.Is het met de software van de Radeon ook mogelijk om het scherm uit te breiden met het tweede scherm boven het hoofdscherm?

• IceStorm
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmm en nou ga ik weer twijfelen. Ik wil eigenlijk een Zalman ZM80a-HP erbij nemen maar ik heb het idee dat die over de mooie blauwe geheugenkoelribjes heen gaat.

Ik kan natuurlijk ook voor 400 euro een Club 3D kopen....

• mr.loepie
  • Laatst online: 15:13

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik wil dus nu een ati radeon 9700 pro kopen maar welk merk kan ik dan het beste nemen ? hercules of club 3d, of een andere, welke is zeer goed te ocen en welke is zeer snel?
ik zie door de bomen het bos ook niet meer zo langzamer hand
ik heb al een aantal topics gelezen maar echt duidelijk is het me niet geworden

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• mr.loepie

mr.loepie

heeft iemand een idee?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Verwijderd

vast wel maar niet binnen 1.5 uur ;)

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mr.loepie schreef op 06 January 2003 @ 11:06:
ik wil dus nu een ati radeon 9700 pro kopen maar welk merk kan ik dan het beste nemen ? hercules of club 3d, of een andere, welke is zeer goed te ocen en welke is zeer snel?
ik zie door de bomen het bos ook niet meer zo langzamer hand
ik heb al een aantal topics gelezen maar echt duidelijk is het me niet geworden
Geen idee maar dit is met een Club 3D

• mr.loepie

mr.loepie

iemand anders misschien? wie geeft me hier antwoort op

Pagina: 1