Op de nieuwe AMD wachten of nu nieuwe pc kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik ben van plan om een nieuwe PC te gaan bouwen, maar ik wil zoiezo het nieuwste van het nieuwste met AMD dus nForce2. Maar is het verstandig om nu te kopen, of ff w88 tot de nieuw AMD (hammer) en doorbeuken met mn athon 1333. Of nu laatste XP kopen en Asus mobo met nForce2.

Twitter | Linkedin

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Hangt er vanaf wat je er mee wilt gaan doen. Als je 'm *gewoon* wilt gaan gebruiken zou ik zeggenkoop m nu maar gewoon, als je een paar maanden wacht op zo'n Hammer... Tegen de tijd dat die leverbaar is, is er weer iets anders waar je op zou willen wachten. Ik heb destijds mn Athlon 1.33 gekocht terwijl de 1.4 er ook al was, de P4 zat toen al op (ik geloof) 1.7GHz. Als je het laatste van het laatste koopt is het al verouderd als je t in huis hebt.

Als je wilt overklokken moet je ff het laatste nieuws afwachten : schijnt namelijk dat die Hammer zich niet echt makkelijk laat overklokken, maar hier loopt al een topic over.

if you're gonna be dumb you gotta be though

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Evil M@V schreef op 03 december 2002 @ 23:14:
Maar is het verstandig om nu te kopen, of ff w88 tot de nieuw AMD (hammer) en doorbeuken met mn athon 1333.
Ik zit nu nog met me athlon TB 1400 is snel genoeg voor nu :? , kan je beter wachten op de nieuwe AMD's :)

Verwijderd

Ik zou w88 :)

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik wil niet overclocken, en weet iemand al wanneer de hammer gaat komen?

Twitter | Linkedin

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Koeskoes schreef op 03 december 2002 @ 23:21:
[...]

Ik zit nu nog met me athlon TB 1400 is snel genoeg voor nu :? , kan je beter wachten op de nieuwe AMD's :)
Dat doe ik dus ook :) In mn volgende compu broeit een Hammer (Athlon64, whatever).

if you're gonna be dumb you gotta be though

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
ik zal denk ik wachten of je hebt het heel hard nodig :P

Verwijderd

hmmm, jah zo kan je wel het hele leven door blijven gaan want er zullen steeds nieuwe dingen uitkomen, ik zou het gewoon nu kopen wanty anders blijf je bezig :/

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik weet niet wat voor moederbord je nu hebt, als het wat meezit past daar nog een 2400+ op? Wacht een half jaartje en koop dan zoiets als je moederbord dat aankan. Vroeger was het pas officieel de moeite van upgraden waard als de processor twee keer zo snel of sneller was. Nu alles snel zat is zou ik daar nog een schep boven op doen (op die factor 2).

Verwijderd

Als je het nog niet nodig hebt zou ik wachten alleen nu is de vraag wat gaat die hamer kosten als het prijsvershil erg groot is in verhouding met de snelheid jah dan kun je altijd nog een 2700 + kopen met een moederbord dus zou ff wachten.

Verwijderd

persoonlijk vind ik het jammer om een moederbord en proc te kopen die aan het eind van z'n leven is.... ik wil meestal een moederbord waar ik nog WAARSCHIJNLIJK een nieuwere proc op kan zetten voordat het moederbord ZELF vervangen dient te worden.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Athlon 64 komt op z'n vroegst in maart/april. Je zult dus nog minimaal zo'n vier maanden moeten wachten.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Femme schreef op 03 December 2002 @ 23:58:
De Athlon 64 komt op z'n vroegst in maart/april. Je zult dus nog minimaal zo'n vier maanden moeten wachten.
En zal met hoge waarschijnlijkheid schreeuwend duur geintroduceerd worden, not to mention dat een nieuwe CPU-serie over het algemeen in het begin stabiliteitsproblemen veroorzaakt in de moederborden. Realistisch gesproken zal je dus al snel een maand of 8-12 moeten wachten willen de kinderproblemen opgelost zijn en de A64 naar een redelijk prijsniveau gezakt zijn.

* curry684 wacht op de Asus nForce2 met integrated graphics om z'n Celeron-466 te vervangen, en koopt een A64 met GeforceFX zodra Doom3 uit is ;)

Maja ik heb de 'luxe' dat ik nu binnen redelijk korte termijn voor 2 moderne PC's moet zorgen omdat m'n vriendin met 'r laptoppie ook niet meer rond komt. Zodra ik deze 2 bakken van m'n wishlist binnen heb (werkmonster en gamemonster) wordt het hier ook weer 3 jaar rustig totdat de nieuwe PC-prive-pot vrij komt.

Professionele website nodig?

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Als je nu een mobo met een nForce2 chipset koopt, dan heb je toch uitbreidingsmogelijkheden genoeg? Dan wacht je nog heel even met nieuwe processor en koopt dan over twee maandjes een AMD Athlon XP 3000+ ofzo, zo'n processor in combinatie met bijvoorbeeld een Asus A7N8X en 512 MB PC3200 geheugen en je hebt toch een bloedsnelle pc?

Verwijderd

Voordat de hammer binnen handbereik van de consument ligt, denk ik dat we zowieso een jaar verder zijn. Ze hebben laats nog een clawhammer op 800 MHz laten zien. Ze zijn er nog niet en eerst komen bedrijven aan de beurt (hoge prijs dus). De barton is er nog niet eens!. Koop lekker een mobo met NForce2, doe niet te gek maximaal een amd 2400+ en houdt de rest in je zak. Je kan later je processor alsnog upgraden mocht dat nodig zijn.

Verder zijn die opmerkingen over kinderziektes ook niet zo gek. Die zijn er meestal. De mobo's van de thunderbird waren ook niet echt lekker bij de introductie van die chip.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

En zal met hoge waarschijnlijkheid schreeuwend duur geintroduceerd worden
De topicstarter wil het nieuwste van het nieuwste, dan betaal je naar verhouding nu eenmaal wat meer. Je kunt er wel vanuit gaan dat een Athlon 64 net zo veel gaat kosten als de snelste Pentium 4's, dus ongeveer 600 - 800 euro.
not to mention dat een nieuwe CPU-serie over het algemeen in het begin stabiliteitsproblemen veroorzaakt in de moederborden. Realistisch gesproken zal je dus al snel een maand of 8-12 moeten wachten willen de kinderproblemen opgelost zijn
De Athlon en Pentium 4 waren erg stabiel toen zij geïntroduceerd werden. In juli hadden sommige mobofabrikanten al werkende Socket 754 borden. De fabrikanten hebben genoeg tijd om stabiliteitsproblemen op te lossen.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Femme schreef op 04 December 2002 @ 00:37:
De topicstarter wil het nieuwste van het nieuwste, dan betaal je naar verhouding nu eenmaal wat meer. Je kunt er wel vanuit gaan dat een Athlon 64 net zo veel gaat kosten als de snelste Pentium 4's, dus ongeveer 600 - 800 euro.
Mwah, zal wel aan mij liggen dat ik 600-800 euro niet meer in de categorie 'wat meer' vind vallen tov een huidig mainstream verkrijgbaar model van 100-150 euro. Idd is de XP2800+ op dit moment 600 euro, maar ook voor TS zijn er hopelijk grenzen aan 'het nieuwste van het nieuwste' in zoverre dat een verwachtbare prijsverlaging van enkele honderden euro's binnen 2-3 maanden wel enorme geldverspilling is. Die prijs van 600 euro komt puur voort uit schaarste.

* curry684 is misschien wel te klassiek Hollands zunig :z
De Athlon en Pentium 4 waren erg stabiel toen zij geïntroduceerd werden. In juli hadden sommige mobofabrikanten al werkende Socket 754 borden. De fabrikanten hebben genoeg tijd om stabiliteitsproblemen op te lossen.
Tis een risico dat je al of niet durft te nemen... genoeg chipsets hebben al introductieproblemen vertoond, en ik weet me het Pentium-FP-debacle ook nog voldoende te herinneren.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Wachten, nieuwe CPU's op komst, en 1333mhz is nog voldoende lijkt me.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Als je die nieuwe pc NU nodig hebt, Nforce2 bord + 2400+ of 2600+(333) proc afhankelijk van je budget. Als die nieuwe pc nog even kan wachten, laten we zeggen 4 - 6 maanden, dan zou ik voor een Athlon 64 proc + bijbehorend bord gaan :).

LinkedIn
Instagram

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kan nog lang wachten, mocht je altijd het nieuwste van het nieuwste moeten hebben..

Als je het hard nodig hebt, neem dan een nieuw systeem. Dan spaar je maar door voor wat nóg nieuwer is dan de Athlon64 :Y)

Loos topic dit, de keuze is geheel afhankelijk van de topicstarter. Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.