Toon posts:

[IFRAME?] Transparante achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben m'n nieuwe [url=http://www.jochems.net/site]siteje[url] aan het maken, en ik heb het volgende probleem. Ik wil een mogelijkheid hebben om een scrollend stukje ergens in te voegen, en de enigste oplossing die ik kon bedenken was een IFRAME. Zie het resultaat: [url]http://www.jochems.net/photos]. Die IFRAME wil dus niet doorzichtig worden. Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

*ps. urls zijn absoluut niet als spam bedoeld! Ik heb er absoluut geen baat bij als mensen op die site komen!

Verwijderd

Iframes kunnen niet doorzichtig gemaakt worden, tenminste niet met standaard HTML of CSS. Gebruik dan een div met de CSS property overflow: auto;, en geef ook met CSS een hoogte/breedte op.

Verwijderd

Topicstarter
Wat houdt overflow in?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:21
zoek eens op google

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

als je een DIV een vaste hoogte en breedte geeft maar de inhoud van die DIV is groter als die waardes zorgt overflow dat er scrollbars komen...

Ik dacht alleen dat er geen externe pagina's in een DIV geladen kunnen worden

Verwijderd

voorbeeldje kwam ik ergens tegen:
code:
1
2
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" background="afbeelding.gif">
<table width="500" border="0" style="Filter: alpha(opacity=50);">

misschien kan je het zo proberen ?

Verwijderd

maar euhm... als je nou gewoon je background opknipt en het stukje dat nodig is als background van je fotopagina's gebruikt is er toch ook geen probleem?

Verwijderd

hier kwam ik volgens mij ook wel met interesssante resultaten ! :)
en natuurlijk kan je even HIER kijken wat die instellingen nou precies inhouden :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 23:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 23:12:
Iframes kunnen niet doorzichtig gemaakt worden, tenminste niet met standaard HTML of CSS.
Dat kan dus wel zowel in Mozilla als in IE 5.5 (het gaat bij IE wel wat omslachtiger, maar het kan zeker wel.)

Mozilla voorbeeld

En hoe het in IE moet staat hier beschreven

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 23:12:
Iframes kunnen niet doorzichtig gemaakt worden, tenminste niet met standaard HTML of CSS. Gebruik dan een div met de CSS property overflow: auto;, en geef ook met CSS een hoogte/breedte op.
transparant iframe nou nou cheatah, ik wist het lekker wel in mijn modtijd :P :+

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik vond al dat dit bekend overkwam :)

Hoewel het wel mooie effecten kan opleveren, werkt het niet op vele browsers. Waardoor de achtergrond dan wit is. Je moet denken : wat is de toegevoegde waarde van dit "moeilijk doen" ? Als het meer inhoud toevoegt, zou ik er voor gaan, maar als het enkel grafisch wat toevoegt (iets wat dan een klein aantal van je bezoekers zal merken, bij de andere gaat het lelijk overkomen) lijkt het mij weinig nuttig.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Er zijn zelfs bedrijven die het presteren om IE only te ontwerpen |:( In de CMS backend kun je dit soort foefjes toepassen omdat je daar kan eisen dat de cms beheerders IE only gebruiken.

Voor wat de frontend betreft moet absoluut minimaal de navigatiestructuur/functionaliteit werken en de content zichtbaar verschijnen.

Verwijderd

IE 5.5 + Mozilla lijkt mij meer dan genoeg en zoals jezelf al aangeeft heeft het geen invloed op de usability van een site, het oog wil ook wat.
Pagina: 1