[keyboard] Wat kan er nou kapot aan zijn???

Pagina: 1
Acties:

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 14:59

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Keyboard is stuk. Opengeschroefd. Zit een miniscuul stuk electronica in, wat het dus blijkbaar begeven heb toen ik het KB per ongeluk in de muispoort gestopt had |:(

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=30816

Weet iemand wat er nou eigelijk precies stuk is?
Is dit het maken??

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Waarschijnlijk de transistor die op dat plaatje zit, zal waarschijnlijk over belast zijn geweest. Pak eens een multimeter een meet dat zwarte gevalletje eens door (let op!!!! wel je multimeter goed instellen )

Ik wist trouwens niet dat als een keyboard op een muispoort wordt aangesloten hij het kan begeven :?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je een PS/2 toetsenbord/muis verwisseld/lostrekt/vastzet dan kan het zijn dat je de poort kapot maakt. Erg zeldzaam maar het kan gebeuren :)

Dat zal er wel gebeurt zijn, PS/2 = PS/2. ( Of je moet een erg vaag systeem hebben zoals Compaq,IBM,HP,Pacard Bell)

C:\>_

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
DoRRoN schreef op 03 december 2002 @ 23:04:
Pak eens een multimeter -etc-
Heb ik dus niet.
Ik wist trouwens niet dat als een keyboard op een muispoort wordt aangesloten hij het kan begeven :?
Ik vinde het ook een beet je een raar verhaal... en dat terwijl het mijn eigen verhaal is...:|

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Vinnie schreef op 03 December 2002 @ 23:07:
Als je een PS/2 toetsenbord/muis verwisseld/lostrekt/vastzet dan kan het zijn dat je de poort kapot maakt.
Die doet het nog, heb nog een keyboard (zoals je wellicht kunt zien)
Dat zal er wel gebeurt zijn, PS/2 = PS/2. ( Of je moet een erg vaag systeem hebben zoals Compaq,IBM,HP,Pacard Bell)
Meer een oud systeem... (wel met coole MB uittschuifmodulegebeuren trouwens!)

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Hahaha, ik kijk nog eens beter, en ik zie nu dat er aan de achterkant van die printplaat een blob hars ofzo zit, met daaronder een of andere chip, en daar zit zegmaar een krater in... Ik krijg het niet op de foto helaas, maar het is vrij evident dat het 'em' daar in zit. Jammer afgeschreven keyboard...

Pagina: 1