Toon posts:

computer valt uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
geachte tweakers,

ik kreeg net een telefoontje van mijn (ietwat technofobe) vader, met de melding dat zijn computer steeds uitvalt.. na wat gepeuter mijnerzijds heb ik de volgende info kunnen loskrijgen:

probleem:
de computer valt (15 tot 30 minuten na het opstarten) uit. geen meldingen, gewoon in 1 keer.

omstandigheden:
de afgelopen zomer, toen het behoorlijk warm was, is het al een paar keer gebeurd. daarna geen last, tot nu. het gebeurd dus altijd tussen de 15 en 30 minuten na het booten. de computer staat gewoon in een kantoorruimte waar het ongeveer 19 graden is.

computer:
- MSI k7pro ATX ir3 (6195)
- AMD athlon 600
- 12 GB 5400 rpm maxtor harde schijf
- asus 40x cd rom
- lite on 40 speed brander
- floppy drive
- zip drive zip 100
- matrox 16 mb videokaart
- soundblaster pci128
-

er hangt verder nog een printer, scanner en dig. camera aan.

helaas heb ik niet kunnen achterhalen welke voeding en ckoeler erin zit, waarschijnlijk schuilt hierin juist het probleem.

kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen, en wat de oplossing zou kunnen zijn?..

bedankt alvast!

(PS: ik heb de search en alt. search gebruikt, en kon niks vinden...)

Verwijderd

word de PC niet te heet. Kijk even in de Bios wat de max.temp is dat de (CPU)-PC mag worden.

Verwijderd

De voeding? Niet geaard?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 22:49:
word de PC niet te heet. Kijk even in de Bios wat de max.temp is dat de (CPU)-PC mag worden.
kan inderdaad. zal ik eens nagaan.. bedankt voor de tip!

Verwijderd

Topicstarter
hmmzz... kan inderdaad... maar dan zou het probleem zich toch al vanaf het begin hebben moeten voordoen?..

hoe sterk moet de voeding trouwens zijn?..mischien issie wel gewoon te zwak..

Verwijderd

300 watt in jouw geval. gebruik de edit ook af en toe ;)

Verwijderd

Plug jouw voeding er even in? Kun je zien of het wat uit maakt.

Verwijderd

Misschien statische kast....wil ook nog weleens voorkomen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 22:52:
Plug jouw voeding er even in? Kun je zien of het wat uit maakt.
tja, woon helaas niet meer thuis, die compjes staan 200 km uit elkaar..
maar kan natuurlijk wel zeggen dattie even naar de computerboer op de hoek loopt en het even laat testen.

EDIT: G-rave, is inderdaad wel beter om af en toe de edit te gebruiken, maar ik wil de probleem analyse voor mensen die nu een kijkje komen nemen zo duidelijk mogelijk houden, des te groter is de kans dat het probleem gevonden word. vandaar de quotes en nieuwe posts steeds..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 22:56 ]

Verwijderd

Is ook geen slecht id. Daar zijn ze voor maar die zijn nu niet open :P.

Opening tijden van GoT:
24/7

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt mensen, ik ga morgen eens wat mogelijke oplossingkjes doorbellen. ik laat nog wel effe weten of het gelukt is. muchos gracias for de info..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er is meer dan de search.. Lees gewoon de bovenste sticky van dit forum door :)

Geef je pa de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door, daarmee moet hij het zeker wel redden. Je krijgt hier toch alleen maar suggesties/tips doorgespeeld die allemaal al lang en breed in de troubleshooter zitten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.