Toon posts:

[Java] variabelen in meerdere frames

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag:

Ik wil als ik vanuit het ene frame het andere aanroep een variabele meegeven.
Deze moet dan de grote van een tabel in het andere frame bepalen.
Ik ben nog niet zo lang bezig met Java, dus wat ik had gedacht ( en niet werkt :( )

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
void JButton1_actionPerformed(java.awt.event.ActionEvent event)
    {
        int A;                                              // Geef A mee aan volgend frame
        A = Integer.parseInt(JTextField1.getText());
        Frame2 frame2 =
        new Frame2("Please enter your row data" , A);
        setVisible(false);

}

Deze knop pakt dus de waarde uit het textvakje en roept het 2e frame aan.
Nix mis mee zou je zeggen.

Maar nu is mij probleem dus: als ik die A dus wil gebruiken kan ik die alleen gebruiken in de frame2 procedure

code:
1
2
3
4
5
6
    public Frame2String title, int A)
    {
        this();
        setTitle(title);
        show();
    }

Als ik er nu
code:
1
com.symantec.itools.swing.models.StringTableModel stringTableModel1 = new com.symantec.itools.swing.models.StringTableModel(A);

in pleur gaat dat niet goed.

Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen?

mijn vraag is dus: hoe kan ik die tabel fixen zodat ie A groot wordt.

ik gebruik Visual Cafe, en die zegt dat die
code:
1
com.symantec.itools.swing.models.StringTableModel stringTableModel1 = new com.symantec.itools.swing.models.StringTableModel(A);

in de addNotify moet.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

tips.
-remove visual cafe: slecht product met kloten binding
-lees de tuts door op sun. Zie eventueel mijn website voor links.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ze gebruiken dit bij mijn zusje op school, dus ik dacht als ik dit gebruik kan ik haar tenminste om hulp vragen.....

Tja, ik kan ook alle boeken in de bieb lezen om de oplossing voor mijn probleem te vinden.
Ik dacht dat dit niet zo moeilijk zou zijn!
Dus dat er iemand is die zegt:

o dat pleur je daar neer en dan werkt het wel!

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 22:51 ]

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 22:49:
Tja, ze gebruiken dit bij mijn zusje op school, dus ik dacht als ik dit gebruik kan ik haar tenminste om hulp vragen.....

Tja, ik kan ook alle boeken in de bieb lezen om de oplossing voor mijn probleem te vinden.
Ik dacht dat dit niet zo moeilijk zou zijn!
Dus dat er iemand is die zegt:

o dat pleur je daar neer en dan werkt het wel!
We doen over het algemeen niet aan een 'oo pleur dat er neer en dan werkt het wel'. Ik wil je best iets uitleggen, maar je zult zelf ook bereid moeten zijn om zelf iets aan kennis te willen opsteken. Programmeren is niet een trial en error bezigheid, maar het is een kunst op zich. Hoe je alles voor je kan zien bewegen is echt geweldig, en ik durf te wedden dat er hier genoeg mensen zijn op /14 die exact weten wat ik bedoel. Daarbij is het niet zo erg om even een stukje code voor te schotelen. Maar als je nog helemaal noob bent, dan zul je eerst moeten proberen om de materie te beheersen ipv van ons te verwachten dat we je een kant en klare oplossing gaan aanbieden.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 21:06

momania

iPhone 30! Bam!

Nog maar even een tip tussendoor (is hier ook al vaker voorbij gekomen) :

Leer eerst de basic van JAVA en ga niet gelijk met GUI's aan de slag.
Als je de basics onder de knie hebt (incl. dus methode's leren op apps. op te zetten), leer je vanzelf wel een goede GUI te maken en de manier waarop je die kan besturen/controllen

:Y)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik kan eigenlijk enkel momania bijtreden: koop een boek of zoek een goede Java tutorial, en leer eerst programmeren mbhv Java. (met de nadruk op programmeren). Eens je dat goed kunt, dan kun je beginnen denken aan GUI's enzo.

In P&W wordt er ook van je verwacht dat je zelf eens op zoek gaat naar een eventuele oplossing voor jouw probleem, dus die boeken in de bib lezen is nog zo geen slecht idee. ;)

Veel succes.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.