Toon posts:

Geen cd-rom of brander in win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst mijn systeempje geinstalleerd, athlon xp 2000, gigabyte vax mobo en 256 mb dane alec gehuegen. In win xp detecteerde hij oen mijn brander niet meer, k had tevens mijn case gemod.

Dus net ff alles geformat en eerst win 98 erop gegooid maar nu geeft windows 98 helemaal geen cdrom of brander :( weer zodat ik geeneens win xp kan installen. Bij het opstarten en in de bios vindt hij wel de cdrom en brander. Ik snap er nu echt niks meer van en zit nu dus met een groot probleem :|

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 22:24:
Dus net ff alles geformat en eerst win 98 erop gegooid maar nu geeft windows 98 helemaal geen cdrom of brander :( weer zodat ik geeneens win xp kan installen. Bij het opstarten en in de bios vindt hij wel de cdrom en brander.
Als het bios hem vind, dan kun je van de WinXP CD booten en kun je dus iig wel Windows XP installeren....

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nogal n00b hierin, hoe kan ik hem via de bios booten zodat hij gelijk de cd vindt?

Omdat hij altijd zegt dat windows xp niet in dos geinstalled kan worden of zoiets

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 22:42 ]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
In het BIOS zorgen dat je CD-ROM de eerste is waar je PC naar een bootrecord gaat zoeken... Er zal zoiets staan van

Boot 1 : HD
Boot 2 : floppy
Boot 3 : CD-ROM (of iets anders)

Nu moet je van Boot 1 'CD-ROM' maken (de andere maakt niet zo veel uit, hoewel ik ze
op mijn systeem voor de rest allemaal uit moet zetten)... Dan stop je de WinXP CD in de drive en start je je PC opnieuw

Verwijderd

Topicstarter
k bedankt, ik ga even aan de gang

Verwijderd

Ben ik ook wel eens tegengekomen.
En zelfs met met cd CD-rom op Boot 1 positie ging dat ding niet booten.
Oplossing was om de HD even uit de boot lijst te verwijderen, en tijdens het opnieuw opstarten (wat een paar keer gebeurd tijdens de installatie) ff de bios in en HD in de bootlijst terugzetten.

Verwijderd

Op de setup te starten vanaf de XP cd-rom in DOS dien je met bootdiskettes te werken, deze kun je hier downloaden.

Dus eerst de diskette 1 erin ( zijn er in totaal 6 geloof ik ) en de cd en dan wordt de setup gestart MET cd-rom ondersteuning..

Hopelijk is dit het antwoord op je vraag ..

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 10:38 ]

Pagina: 1