Toon posts:

[scanner] goede negatief scanner??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een goede scanner waar ik ook negatieven kan scannen, ik heb van HP een paar modellen gevonden die me wel goed lijken
(het moet wel een scanner zijn waar ik zowel gewone plaatjes/foto's als negatieven mee moet kunnen scannen)

hp 3570c 1200dpi
hp 4570c 2400dpi
hp 5500c 2400dpi

ik weet niet of USB 2.0 veel meerwaarde levert aan het scannen, merk je dat het sneller gaat of maakt het weinig uit? iemand ervaringen?

de 4570c en 5500c zijn qua specificaties gelijk alleen biedt de 5500c een automatiche fotodoorvoer, heeft iemand hier ervaring mee gehad?

prijs is niet het voornaamste criterium, maar het moet niet te gek worden ik wil gewoon een goede scanner hebben....

Verwijderd

Topicstarter
*schopt*

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
hp 3570c 1200dpi
hp 4570c 2400dpi
hp 5500c 2400dpi
Des te meer DPI, des te scherper je de negatieven kan inscannen.
Losse negatief scanners zijn hebben vaan 3600DPI of meer.
ik weet niet of USB 2.0 veel meerwaarde levert aan het scannen, merk je dat het sneller gaat of maakt het weinig uit? iemand ervaringen?
USB1 kan maximaal 1,2 MB/s doorvoeren. Bij een scan van 15 MB zit je dus ruim 10 seconden te wachten,
USB kan iets van 50-60 MB/s seconde doorvoeren naar je PC. De vraag is dan hoe snel de scanner is.
Je hebt kans dat je scanner de bottleneck is voor de doorvoersnelheid.
Ik heb een SCSI scanner die via de SCSI 10MB/s moet kunnen doorvoeren, maar in de praktijk zit je te wachten op de scanner.
Als je de hele dag moet scannen dan is een snelle USB2 aansluiting wel een pre.
de 4570c en 5500c zijn qua specificaties gelijk alleen biedt de 5500c een automatiche fotodoorvoer, heeft iemand hier ervaring mee gehad?
Bij een kennis werkte dit wel naar behoren, maar misschien moet je je afvragen of je dit nodig hebt. Wederom, als je de hele dag (of vaak) ermee veel negatieven moet scannen dan is het natuurlijk wel prettig.
prijs is niet het voornaamste criterium, maar het moet niet te gek worden ik wil gewoon een goede scanner hebben....
In de C't (Computer Techniek van F&L) staan meestal betrouwbare tests.
Alleen in de laatste test stonden geen HP scanners.
Het beste kan je afgaan op vergelijkende reviews en niet reviews waar ze enkel 1 scanner bekijken. Ook de computer-totaal of computer-idee kan je beter maar links laten liggen.

Reken trouwens niet al te sterk op de 'goede' service van HP (ondanks dat je er veel voor betaald). Uit eigen ervaring moet ik concluderen dat het niet altijd zo best is als het zou moeten zijn.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
zijn er andere scannerboeren die een goede scanner leveren voor negatieven, ik heb al zoveel zooi rondom m'n pc staan, en de ruimte is zeer beperkt dus al-in-one is een vereiste
usb2 is wel de moeite waard begrijp ik, en de resolutie dus dan zit ik toch te denken aan de 4570...
als je een negatief inscand op 2400 dpi tot welk formaat zou je het dan ongeveer op kunnen blazen, voor een poster bv..