Toon posts:

[PS2] WRC2 vs CMR3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welk rally game vinden jullie beter?
Zeg ook waarom je de één beter vindt dan de ander.

Oftewel, is WRC2 de aanschaf van een PS2 waard?

Dank bij voorbaat. :)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:55
WRC was niet zo erg goed... maar CMR3 was voor mij de tegenvaller van het jaar.

Ik wacht nog steeds op een goed rallyspel voor de PS2.... V-Rally 3 kon me ook niet bekoren...

Ben dus ook erg benieuwd naar ervaringen met WRCII!!!

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

eeh we hebben het hier over WRC2 !!

Echt masterlijk spel !

stuur super en de omgeving ziet er ook zeker :9 uit..

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
was heir niet eerder al een topic van? was volgens mij ook een slotje op
maar goed
wrc 2 ziet er indeed erg mooi uit.
keertje gespeeld tijdens HCC
met stuur en al was wel ff wennen maar wel leuk

"If u do something do it with style, or do it at all."

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
toch nog maar een keertje mijn Engelse review erop zetten: ik vind wrc2 dus veel beter dan cmr3.

After feeling very disapointede due to the fact that the game was already being sold in Sweden as of last weekend, I am now very happy. Finally my gameshop got their 50 pieces of WRC2. The sales girl in the shop must remember me I called the shop allmost every day last week. But the waiting was all worth it. O baby YES.

I played the demo for 4 days now. There are some things in de demo that I did not quite like. - - First up is the annoying in car camera movements. Totally mega wrong. In the final version: GONE :-)
- Secondly there was this strange thing in the physics. I seemed like the car was moving around a axis that is too high above the circuit. I made the car feel too light. In the final version: GONE :-)

So that’s good for starters.

Graphics:
compared to other games WRC2 has the most stunning visuals ever seen a game. The scenery in the stages is never the same. Evolution has really done a great job with the textures. But not only the scenery, also the cars looks the like. Each car has mucho polys in thme. O aaahhhh wait a minute……………… I am looking right now at a replay of me in my Suby in a Monaco stage: no less then 8 hair pins in succesion. What a feast for the eyes. The framerate constantly high. Also in splitsceen mode. Unfortionately WRC2 does not have the very nice rain droplets on the windscreen as in CMR3 (but this is the only thing at which cmr3 is better).

Sound:
Each car has it’s own distinctive sound. Also the sound in the car differs from the one’s outside the car. Now I know the following is not of interest for everyone. The game has a kick ass sound track from the Chemical Brothers. In the menu’s and during replays you can pump up the volume and enjoy great dance tunes. During racing you don’t get the music as it should be. The co drivers notes are spot on. You can adjust the sound levels individually.

Physics:
When I first got CMR3 I thought the game has very good physics for a game. As some of you might also have noticed: the cars in cmr3 act if they’re slot cars. The cars seems to be turning around the middle. This behaviour is not present in WRC2. It features a total other physics model than the original WRC game. The old one was very touchy in the steering. The cars felt way too light. The demo of WRC2 had this also IMHO. But the final game has very realistic physics as far as I can judge that. Weather you drive on snow, gravel or asphalt: you always feel the road beneath you.

Other features:
You can compete with others on via the challenge mode. In this you must set a time on certain stages submit the code you get from the game to a website. You can win a real Ford Focus <why Ford did this completely baffels me. I thought they had a rather exclusive license with Codemasters.>

Should you get it?
YES if you like good driving games. To get my drift: I consider GP4 and GT3 (als the tokyo geneva version) the best driving games at this moment. Some games just excel in everything. WRC is certainly one of them. I allways thought that if you’d own a PS2 without a copy of GT3, you did not really have a PS2. I must know add WRC2 to that list.

Note:
The MOMO works with the game.

Verwijderd

Topicstarter
Komt WRC2 ook nog op PC?

• MarcoM
denk het niet nee. Ps2 only

Verwijderd

Topicstarter
MarcoM schreef op 04 december 2002 @ 22:37:
denk het niet nee. Ps2 only
lame van Sony :r

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:55
Okee, dat klinkt goed. Maar eens ff een gameshop op gaan zoeken om te testen... ik trap niet nog een keer blindelings in zo'n blunder als CMR3.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Ik heb CMR3 en het valt heus niet tegen (op Xbox). En in de franstalige pers, Consoles + dan, vinden ze WRC2 Extreme helemaal niet extreme maar zelfs tegenvallend. Vooral dan omdat ze eerst CMR3 hebben getest. Anders stond WRC2 misschien heel even op kop.
Heb zelf ook al even WRC 2 gespeeld en vind het heus niet zo lekker sturen als CMR3. Vind het ook niet zo mooi.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:35
ik vind CMR3 ook beter als WRC2
CMR3 heeft gewone een fijnere feeling, en de graphics zijn ook dik in orde
WRC2 vind ik maar tegenvallen, het is niet echt 'wow'

Verwijderd

Crash-Override schreef op 05 december 2002 @ 21:02:
ik vind CMR3 ook beter als WRC2
CMR3 heeft gewone een fijnere feeling, en de graphics zijn ook dik in orde
WRC2 vind ik maar tegenvallen, het is niet echt 'wow'
helemaal juist :)

colinmcrea geeft echt een heerlijk gevoel als je heerlijk door de bocht rijdt :) en die geluiden! alsof een engeltje in je oor piest :Y)

Verwijderd

Wij hebben CMR3 op de Xbox en die valt me iig niet tegen (helemaal niet zelfs), WRC2 heb ik nog nooit gezien

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het eigenlijk met de besturing van rally games (WRC2, CMR3,...) op de PS2?
Gaat dit even makkelijk en nauwkeurig als met een PC toetsenbord?

Dank bij voorbaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 21:18 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:35
even makkelijk als met een toetsenbord :?
de besturing met controller op de PS2 is minstens 10x zo fijn :P

• MarcoM
CMR3 heeft net als CMR2 nog steeds achterlijke lolypop besturing. Het lijkt als je in car zit goed te gaan maar ook niet echt. Echter als je de 3d person view neemt, zie je wat ik bedoel. Al met al vond ik CMR3 niet slecht sturen. WRC2 vind ik echter veel beter sturen. En dat is slechts 1 van de vele plussen.

De graphics in WRC2 zijn dus echt wel mooier. Je kunt echt super ver kijken. Ook het kleuren pallet is realistischer. Het aantal wagens dat je kunt kiezen voor een championship is ook beterz. Niet 1 ford focus, maar 7 officiele WRC wagens.

Het enige waar CMR3 beter in is, is de sound van de wagen. Dat vink erg goed van codies. maar voor de rest is CMR3 echt een enorme verarming tov CMR2. Dit geld zowel voor het aantal tracks als het aantal wagens voor het championship.

Verwijderd

Topicstarter
Crash-Override schreef op 10 december 2002 @ 21:49:
serieus :?

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10-2025
Keyboard is niet analoog.

Op de ps2 zijn alle knoppen analoog.

Zegt genoeg, lijkt me.

Verwijderd

Crash-Override schreef op 10 December 2002 @ 21:49:
Meen je dit? Ik ben het er in ieder geval niet mee eens. Ik heb CMR2 op de ps2 gespeelt geprobeert snelste tijden neer te zetten snelste was 46.65. Op de pc was dit 42.71. Ik kan dan ook veel precieser en sneller sturen met mijn vingers dan met mijn duim.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Nou ik ben het met C-O eens.. Besturing is op PS2 véél lekkerder als op PC met dit soort games.. Alleen analoog en force feedback al, en het speelt gewoon veel lekkerder... Dat moet je ervaren :)

Persoonlijk heb ik alleen een Demo van WRC II gespeelt, CMR3 heb ik het volledige spel van (gewonnen :D) Kan niet echt een goede keuze maken tussen de 2.. Grafisch vond ik de auto's in WRCII iets mooier, en de omgeving ongeveer gelijk.. Gameplay en opzet van CMR3 vond ik wel net iets beter als in WRC II..

Of WRC II alleen het aanschaffen van een PS2 waard is weet ik niet, maar gezien alle andere toppers die al uit zijn en er nog aan zitten te komen is het zeer zeker de moeite... PS2 hebben roelt gewoon 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 17:15:
[...]

Meen je dit? Ik ben het er in ieder geval niet mee eens. Ik heb CMR2 op de ps2 gespeelt geprobeert snelste tijden neer te zetten snelste was 46.65. Op de pc was dit 42.71. Ik kan dan ook veel precieser en sneller sturen met mijn vingers dan met mijn duim.
Dat denk ik dus ook...

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik heb sinds vanmiddag deze game (voor 35 euro laat je nieuwe games niet liggen natuurlijk) en al heb ik nog niet lang gespeeld toch wat bevindingen.

-Graphics erg goed, je kan erg ver kijken. Framedrops heb ik ook niet gezien gelukkig.
-Grote tracks, niet als in CMR2 (3 heb ik nie gespeeld) van die dingen die ik op mijn fiets nog doe. Maar toch weer niet te groot, het blijft wel leuk (al is een half uur op het circuit ook erg vet zoals in RC2k op de pc)
-Vette auto's (schijnt dat je in 3 alleen maar met de Ford het kampioenschap kan ... )
-Besturing, ik moet er erg aan wennen en heb nog wat moeite om de auto goed op de baan te houden. Maar dan ben ik kwa racegames op de PS2 ook alleen met GT3 bekent. De "feel" is wel vrij realistich (itt tot CMR2 die ik van de PC ken, misschien is PS2 wel veel beter hoor).
-Geluid, best aardig, maar het gravel in kenia klinkt echt nergens naar. Net of je zit te gorgellen in een riool pijp.
-Replay's zijn erg tof, vooral helicopter shot!
-Ook vrij veel banen zo op het eerste gezicht

Misschien is CMR3 wel veel beter, maar die zou me een keer zoveel kosten en ik ben met deze game best tevreden. Moet natuurlijk nog zien wat de replay value ervan is, maar al met al wel een goeie titel.
Als ik hem vergelijk met CMR2 op de PC vind ik deze game wel een stuk beter. Maar dat gaat wat mank natuurlijk.

Echter om voor deze game een PS2 te kopen gaat te ver denk ik. GT3 was de console zeker waard, deze niet imho. Gelukkig had ik er al 1 ;)

ps vergelijken met keyboard en controller is natuurlijk mank. Kan best zijn dat je met keyboard sneller rijd, maar met controller is natuurlijk veel leuker, je kan gedosseerd gas geven en licht of juist scherp sturen. Het zit een beetje tussen keyboard en stuur in zeg maar. En je kan natuurlijk lekker vanuit bed gamen :)
Dualshock heb ik trouwens wel afgezet, maar dat doe ik met alle games, scheelt gewoon teveel in tijd en dat getril de hele tijd bevorderd mijn auto controle ook niet echt. Buiten dat heb ik met Dualshock veel eerder last van RSI.

[ Voor 31% gewijzigd door Speedy op 11-12-2002 18:03 ]

Flickr | Lego collectie

• .GoO
Waar had je m voor 35 vandaan dan?

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
devv05 schreef op 11 December 2002 @ 17:19:
Nou ik ben het met C-O eens.. Besturing is op PS2 véél lekkerder als op PC met dit soort games.. Alleen analoog en force feedback al, en het speelt gewoon veel lekkerder... Dat moet je ervaren :)
En voor de pc zijn zeker geen gamepads met analoge sticks en force feedback te verkrijgen :D

Racespellen horen gewoon het best bestuurbaar te zijn met een stuur, als het beter gaat met een gamepad zegt dat genoeg over het realisme van het betreffende spel...

• Speedy
  • Nu online
devv05 schreef op 11 December 2002 @ 18:56:
Waar had je m voor 35 vandaan dan?
Bij de lokale gameshop, iemand had het spel dubbel gekregen en bracht em weer om. Dan gaat tie in de 2e hands sectie (gewoon nieuwe game dit! geen kras of wat op de hoes of cd), ik denk pik in :)

Wel een ERG groot mankement aan deze game, als je de vangrail of wat dan ook iets raakt sta je meteen achterstevoren. Erg frustrerend :(
Misschien toch wel iets te impuls aankoop geweest .. grmbl

Die gorgelpijp lag niet aan het gravel in kenia bleek net trouwens, het is de uitlaat van de Impreza, wat een geluid zeg :?

[ Voor 17% gewijzigd door Speedy op 11-12-2002 19:13 ]

Flickr | Lego collectie

• .GoO
kNarf schreef op 11 December 2002 @ 19:06:
[...]

En voor de pc zijn zeker geen gamepads met analoge sticks en force feedback te verkrijgen :D

Racespellen horen gewoon het best bestuurbaar te zijn met een stuur, als het beter gaat met een gamepad zegt dat genoeg over het realisme van het betreffende spel...
Jawel maar het speelt veel lekkerder op groot beeld en vanuit je bed.. Ja je kan ook een 25 inch monitor kopen die je dan boven je bed hangt :P

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
devv05 schreef op 11 december 2002 @ 19:34:
[...]

Jawel maar het speelt veel lekkerder op groot beeld en vanuit je bed.. Ja je kan ook een 25 inch monitor kopen die je dan boven je bed hangt :P
Nee hoor, je kunt ook gewoon je tv-out gebruiken :)
Ok, niet iedereen heeft een pc en tv op 1 kamer staan maar ik wel :7

Maargoed, als je wat meer van arcaderacers houdt is daar niks mis mee en is de PS2 idd de beste console die je kunt kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe realistischer, hoe beter. })

PS2 (controller) + WRC2 of PC (toetsenbord) + CMR3?

• .GoO
Ik ga voor PS2 (controller) + CMR3, mag dat ook? :)

• Speedy
  • Nu online
Nou na een dag en 6 rally's verder is het toch wel een aardige game op zich. Mits je kan leven met dat boem is ho tegen de vangrail gedrag (maar CMR3 schijnt dat ook te hebben). Vooral de rally's op Cyprus en in Argentinie zijn grafisch echt heel vet, net of je euro sport zit te kijken ;)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
devv05 schreef op 11 december 2002 @ 20:17:
Ik ga voor PS2 (controller) + CMR3, mag dat ook? :)
nee ;)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 13:10 ]

• .GoO
Wat? :)
Pagina: 1