Toon posts:

Harddisk Video Recorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben op zoek naar de juiste hardware/software om een harddisk VCR te maken. Deze zou het volgende moeten doen:
-Opnemen van TV
-Capturing in MPEG2 of andere goede kwaliteit via hardware
-TV-Userinterface via bijv. Showshifter of Snapstream PVS (ervaringen hiermee?)
-Electronic Program Guide (binnenkort ook voor de NL zenders beschikbaar) Hiermee wil ik bijv alle 'Top Gear' uitzendingen opnemen - niet alleen als ze op de BBC zijn maar ook als ze op bijv. VRT of RTL5 zijn.
-Big disk :) - kleinste probleem

-Welke video hardware kan ik het beste gebruiken? (ATI AIW 7500/8500?)
-Heeft zo'n kaart dan ook een Kabel-in/TV-out/VGA-out?
-Wie heeft ervaring met Snapstream PVS of ShowShifter? (welke configuratie)
-Waar moet je op letten als je zo'n systeem samensteld?

In de toekomst zal deze PC ook MP3, InternetRadioStations en X10 HomeAutomation diensten moeten leveren.

Tnx!! Voor vragen/opmerkingen ben ik ook bereikbaar op ICQ4628221

Groeten,
DJ

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Zo te lezen wil je hetzelfde gaan doen als ik. Een hometheater/PVR PC maken.
Ik ben al 2 maanden aan het orienteren en moet zeggen, dat het heel moeilijk is.

Hardware:
- TV Recording: Hauppage WIN TV PVR (Hardware MPEG2 encoding, VCD/SVCD/DVD Kwaliteit)
- TV-Out: Ati of Matrox.

Software:
Dit is het lastigste. Het liefst wil je alles makkelijk via de TV bedienen. Hiervoor zijn enkele bijna oplossingen voor.
Tweede probleem is OS, Windows of Linux. Aangezien de PC 24/7 aan moet staan, is Linux waarschijnlijk een betere oplossing. Samen met Freevo ben je dan al een heel eind op weg.
Voordeel voor Windows is dat het makkelijker zal zijn om al je wensen te vervullen.

Belangrijk om op te letten is de geluidsproductie. (Er van uitgaande, dat je hem in de huiskamer wilt gebruiken)
Dus stille HD, stille koelers (Of passief koelen). Stille CD/DVD drive.