[CDRW] Plextor 24x, Burn-Proof doet vaag?

Pagina: 1
Acties:

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik heb een probleempje....eigenlijk al vanaf het begin dat ik em heb...maar d8 dat het zo hoorde..

als ik een cd brand knippert mijn lampje altijd van mijn brander...dat is dus de burnproof heb ik van horen en zeggen...
het duurt meestal ook redelijk lang een cd te fikken (5/6/7 min)...en dat is toch te lang met een 24x naar mijn weten....

nu knippert ie dus, terwijl die aan 1 stuk door hoort te branden....
bij nero heb ik nu een keer burnproof uitgezet en nu knippert het lampje veel sneller en brand de cd ook al sneller...

hoe kan ik dit oplossen? dat mijn brander dus goed gaat fikken....lampje aan 1 stuk door?

dma staat aan
plextool geinstalleerd....firmware geupgrade van 1.02 naar 1.04

cpu is 1800+
geheugen 512 ddr...dus daar moet het niet aan liggen..
heb het al met 2 verschillende hdd's geprobeerd (nieuwe maxtors...1 met 2mb en 1 met 8mb cache....)

iemand?

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als ej lampje gaat knipperen duidt dat inderdaad erop dat de brander Burnproof inschakelt. Burnproof wordt ingeschakelt zodra er een bufferunderrun is, wat je dus moet doen is achter de oorzaak van de buffer underrun proberen te komen. Dit kan bijvoorbeeld een te trage HD zijn (DMA niet aan ed.). Probeer ook eens zo min mogelijk programma's te runnen als je brand, en terwijl je brand de computer ff niet te gebruiken.

De topictitel is behoorlijk onderduidelijk, ik had iets van [CD-RW] Buffer Underruns Plextor24x

• tjAb
sdomburg schreef op 03 december 2002 @ 22:12:
Als ej lampje gaat knipperen duidt dat inderdaad erop dat de brander Burnproof inschakelt. Burnproof wordt ingeschakelt zodra er een bufferunderrun is, wat je dus moet doen is achter de oorzaak van de buffer underrun proberen te komen. Dit kan bijvoorbeeld een te trage HD zijn (DMA niet aan ed.). Probeer ook eens zo min mogelijk programma's te runnen als je brand, en terwijl je brand de computer ff niet te gebruiken.

De topictitel is behoorlijk onderduidelijk, ik had iets van [CD-RW] Buffer Underruns Plextor24x
dma staat aan...
hdd kan niet te traag zijn...tis een nieuwe maxtor met 8mb cache...
programma's draaien haast niet..
en als ik naar cpu of memory use kijken gebruikt ie lang niet alles...kan er nog wel een spel bij spelen denk ik...
daarom snap ik er ook geen zak van..
maar ja heb het ook met verschillende hdd geprobeerd..daarom vind ik het zo raar.....

en als ik burnproof met nero bv uitzet, dan krijg ik geen underruns..maar hij blijft knipperen..dus denk dat de fikker het toch nog enigsinds gebruikt...
zal zo eens met plextool de burnproof uitzetten van de fikker..misschien dat ie em dan goed gaat fikken...maar ja dan heb ik geen underrun protection meer...
dus het moet toch iets zijn..

hoe kom ik achter het probleem waar het zit?
nog meer dingen die ik kan nagaan?
of waar je een prtscr van wilt hebben

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Laatste ASPI driver? Andere brandprograma's die Nero dwarsliggen?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• tjAb
eNaSnI schreef op 03 December 2002 @ 22:22:
Laatste ASPI driver? Andere brandprograma's die Nero dwarsliggen?
ja laaste ASPI driver..

geen programma's die nero dwarsliggen..want heb he took na een clean install met alleen nero..
maar andere programma's zoals clone cd of acohol 120% hebben het ookt

net ff een cd gefikt en met plextool burnproof uitgezet..
cd gefikt...blijft snel knipperen....geen bufferunderruns...
en als ik kijk naar het balkje van mijn recorder buffer...die komt nooit onder de 97%

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb zelf ook de 24 speed en volgens mij heb je geen probleem hoor. Als je lampje oranje knippert is ie gewoon aan het brnaden; je kan zelfs aan de snelheid van knipperen hoe snel ie brand (16, 20, 24). Pas als je lampje constant (groen dacht ik) brand tijdens het branden is BURNProof bezig.
Overigens duurt het branden van een volledige CD inderdaad ong 5 minuten:
- volledige CD = 80 minuten, op gem 20 speed (begint op 16, eindigd op 24) is dat 4 minuten
- extra tijd voor leadin en leadout meegerekend klopt die 5/6 minuten dus wel ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wil niet vervelend zijn maar mijn Aopen 24 x doet er maar 4,5 minuut over om een 80 min volledig te beschrijven dus 6 minuten is wel erg ruim. Dat betekent dat ie volgens jou redenering een lead in/out in 1,5 minuut brand, zoveel bytes (ca. 260 mb) zijn dat nou ook weer niet hoor ;)

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Pagina: 1