Tv-out Signaal zwart/wit Ti4200

Pagina: 1
Acties:

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 21:30

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn tv-out. Het signaal uit zich op de tv in zwart/wit beeld.

Even voor het idee: het heeft wel gewerkt, maar na een driverupdate doetie et niet meer :(. Ik had eerst een voodoo3 met tv out, werkte prima. Daarna een leadtek gf4 4200 met tv out. Werkte ook prima. Totdat ik van 30.82 ->40.xx ging. Ik heb hetvolgende inmiddels geprobeerd om het weer goed te krijgen.

*nieuwe drivers geprobeerd en teruggegaan naar de oude situatie
*kabels gechecked tussen tv en videokaart
*scart plug gechecked tussen tv en kabel
*andere tv geprobeerd
*andere adapter geprobeerd tussen tv-out en kabel
*tvtool geprobeerd
*1001 topics gelezen en op google gezocht
*tv-out faq gelezen hiero
*alle mogelijke instellingen van pal/ntsc geprobeerd

Het vreemde is dat ik na de driverupdate in windows98, ook in windows2k zwart/wit beeld kreeg. (Ik heb dualboot)

Heeft iemand een idee? En ik zal het nog maar een keer herhalen, het heeft goed gewerkt!!

| system specs |

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
TVTOOL en dan op PAL zetten :)

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
ja dat had ik dus al gedaan, zie laatste punt

| system specs |

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
ride277 schreef op 03 December 2002 @ 22:12:
ja dat had ik dus al gedaan, zie laatste punt
Jah, maar het ging ff om de combinatie :)

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 19:03

Tick

Im that jerk,who wants to know

Uuuh sommige tv's kunnen niet omgaan met een s-vhs signaal en vervolgens krijg je een zwart wit signaal...

There are many mysteries in this universe, including me!

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
sdomburg schreef op 03 December 2002 @ 22:33:
[...]

Jah, maar het ging ff om de combinatie :)
Dat had ik dus ook gedaan. Werkt allemaal niet.

| system specs |

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Tick schreef op 03 December 2002 @ 22:40:
Uuuh sommige tv's kunnen niet omgaan met een s-vhs signaal en vervolgens krijg je een zwart wit signaal...
Ik zet er expres bij dat de combinatie met 2 verschillende kaarten WEL heeft gewerkt, dus het probleem niet bij de tv ligt, hier heb ik nix aan, sorry :(

| system specs |

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Wie weet wat er allemaal wordt veranderd bij het installeren van detonators?
Heeft iemand een verklaring voor het feit dat zowel in windows98 als in windows2000 ik een zwart/wit signaal krijg??

| system specs |

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

bovenin staat een hele mooie De grote tv-out FAQ

kijk daar eens in hij staat er niet voor niets

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Fire_escape schreef op 03 december 2002 @ 23:10:
bovenin staat een hele mooie De grote tv-out FAQ

kijk daar eens in hij staat er niet voor niets
LEES nou ff, tering, ik heb alles daaruit al gedaan!!!
PFFF die ogen heb je niet voor niks! :(

| system specs |

Verwijderd

*nieuwe drivers geprobeerd en teruggegaan naar de oude situatie
*kabels gechecked tussen tv en videokaart
*scart plug gechecked tussen tv en kabel
*andere tv geprobeerd
*andere adapter geprobeerd tussen tv-out en kabel
*tvtool geprobeerd
*1001 topics gelezen en op google gezocht
*tv-out faq gelezen hiero
*alle mogelijke instellingen van pal/ntsc geprobeerd
Ook tulpkabel geprobeerd in plaats van VHS? Mijn TV ondersteund namelijk geen VHS en geeft dan ook zwartwit. Misschien jou beide TV's ook niet. Een tulpstekker is dan de oplossing (voor mij wel in ieder geval).

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

ride277 schreef op 03 December 2002 @ 23:15:
[...]

LEES nou ff, tering, ik heb alles daaruit al gedaan!!!
PFFF die ogen heb je niet voor niks! :(
woei rustig maar denk aan je hart

misschien tijdens het inbouwen van die kaart iets niet goed gedaan (iets lossgeschoten ofzow)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Een beetje teveel Zoek zelf maar/Faq-posts hierzo.... komop mensen, een beetje lezen kan geen kwaad..

ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan alleen niet op een dual boot.
zowieso heeft TVtool in mijn ervaringen bij verschillende configuraties nog nooit gewerkt..

hmm kan je rollback doen op je driver? ik weet niet hoeveel drivers je ondertussen al geprobeerd had..maar misschien dat dat uitkomst biedt.. verder.. bij mij was het opeens opgelost toen ik mn os had geherinstalleerd.. misschien goeie optie..maar daar kan je zelf ook wel op komen, en ik denk dat je het zonder installatie wil oplossen...

ik heb ook wel eens gehad dat er een pinnetje van de Svideo plug niet recht was...rechtbuigen en opgelost

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 23:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 23:18:
[...]

Ook tulpkabel geprobeerd in plaats van VHS? Mijn TV ondersteund namelijk geen VHS en geeft dan ook zwartwit. Misschien jou beide TV's ook niet. Een tulpstekker is dan de oplossing (voor mij wel in ieder geval).
....het heeft al wel gewerkt.....

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 23:22:
Een beetje teveel Zoek zelf maar/Faq-posts hierzo.... komop mensen, een beetje lezen kan geen kwaad..

ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan alleen niet op een dual boot.
zowieso heeft TVtool in mijn ervaringen bij verschillende configuraties nog nooit gewerkt..

hmm kan je rollback doen op je driver? ik weet niet hoeveel drivers je ondertussen al geprobeerd had..maar misschien dat dat uitkomst biedt.. verder.. bij mij was het opeens opgelost toen ik mn ps had geherinstalleerd.. misschien goeie optie..maar daar kan je zelf ook wel op komen, en ik denk dat je het zonder installatie wil oplossen...

ik heb ook wel eens gehad dat er een pinnetje van de Svideo plug niet recht was...rechtbuigen en opgelost
Bedoel je met PS misschien OS? Of ben ik idioot? :P

| system specs |

Verwijderd

ja sorry :P effe editen ;)
maar heb je al naar je plugje van Svideo gekeken?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 23:34 ]

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Ja heb ik zojuist gechecked, en ik had zowiezo al een ander plugje gebruikt, die van een werkende tv-out config (pc van mn huisgenoot)

Maar afleidend uit de oplossing die voor jou werkte; dit betekent dus dat ik geen nieuwe drivers meer kan installen in de toekomst. Met andere woorden, de oorzaak moet gewoon bij die nwe detonator liggen: 40.72 WHQL

| system specs |

Verwijderd

dat is inderdaad erg vervelend... ik snap ook niet helemaal waarom ie het niet doet dan.. je had alles al geprobeerd op de kaart he. je tv instellen op Pal(-b,-G....)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 23:41 ]

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Maar ik snap nog steeds geen reet van het feit dat onder beide OS-en het niet meer werkt :(

| system specs |

Verwijderd

dat komt omdat ie het in je registry neerzet..

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Maar als ik alleen de drivers update in windows98, en zo laat in win2k, zou dat toch moeten betekenen dat het registry van 98 verandert wordt, en die van win2k niet. Elk OS heeft toch zn eigen registry?

| system specs |

Verwijderd

ride277 schreef op 03 December 2002 @ 23:44:
Maar als ik alleen de drivers update in windows98, en zo laat in win2k, zou dat toch moeten betekenen dat het registry van 98 verandert wordt, en die van win2k niet. Elk OS heeft toch zn eigen registry?
hmmm wacht effe, inderdaad voordat ik dingen ga uitkramen die niet kloppen (beetje laat). ik weet niet precies hoe het zit met dual boot. waarschijnlijk wel een apart stukje registry voor de versie.. ik zou het effe navragen nog inderdaad...

Verwijderd

die registry is apart ja.
(Heb hier een quad-boot winme,winxp,win2k en linux)

Eigenlijk, klinkt het heel erg alsof er per ongeluk een tvuit kabel van een andere kaart is aangesloten. De jongens en meisjes die die kaarten maken, hebben ZEER vaak de gewoonte om een andere pinuit toe te passen zonder aanleiding, er is nl. geen standaard.

Eenzelfde type kaart van een ander merk, net zoals een ander type kaart van het zelfde merk, kan vrolijk de video en kleur pinnetjes naders hebben ingedeeld. -> zwart wit.

Ik hou het er dus op dat je in jouw dagelijkse bezigheden een keer de tvuit kabel van een andere kaart er aan hebt gehangen, zonder daar wat van te denken.

Want een andere driver voor Win98 geeft ECHT NIET effect voor Win2k.

No no signor.. ;)

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Bij mijn Asus V8440 GF4 Ti4400 is het zo dat ik een jumper heb moeten verzetten om de kaart op PAL te laten runnen. Standaard stond deze op NTSC. Het is wel leuk dat het moet, maar het staat ergens op een of andere rare plek weergegeven. Hoop dat bij jou hetzelfde verhaal is.

ps.: me broer had hetzelfde met een ander merk (weet niet zosnel meer welke)

• dmnq
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-11-2025

dmnq

zonder klinkers

Wat bij mij heeft geholpen is door in TVTool te kiezen voor de Composiet uitgang, terwijl ik gewoon de S-Video kabel heb aangesloten.

Hosting (100 MB Harddisk, 1 GB Traffic, 5 POP, MySQL, PHP voor € 3,60 per maand)

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
dmnq schreef op 04 december 2002 @ 07:25:
Wat bij mij heeft geholpen is door in TVTool te kiezen voor de Composiet uitgang, terwijl ik gewoon de S-Video kabel heb aangesloten.
Dat lukt niet als ie hardwarematig op NTSC staat, d8 ik ook te doen. Moest dus mooi ff zoeken :( .

But hail 2 het boekje _/-\o_ . eindelijk 1 die hielp :P .

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
detonator destroyer gerund? en daarna die oude drivers weer geinstaleerd?
of gewoon er over heen gezet
er blijf namelijk allemaal spul achter in het register
en probeer het eens met de drivers van de maker van je videokaart

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als het in beide OS'en niet meer goed gaat, dan moet het wel ergens anders aan liggen.
Ik bedoel het probleem zit dan niet bij je pc.

{signature}

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Ik heb de detonator destroyer gerunt, nadat ik via software de troep eruit heb gegooid. Ik zal eens kijken naar die jumper op die videokaart. Dat zou wel ergens in het boekje moeten staan.... Als ik dat erbij het gekregen dan.

Nice detail:

Ik heb ook Leadtek gemaild met mijn vraag, alleen die zijn net zo kortzichtig als de eerste posters in dit topic. Die kletsen slap over dat je het goed moet instellen mbt svideo/composite video. Maar dat snap ik ook wel, ik had het tenslotte al eens werkend.

| system specs |

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
wil je misschien ff zeggen waar die jumper ergens op je kaart zit, ik heb namelijk precies hetzelfde probleem met mijn Abit Siluro GeForce4 Ti4400. Alhoewel ik nog niet zoveel heb uitgeprbeerd.
Het kan natuurlijk ook wel aan mijn mijn SCART-converter-stekker liggen want als ik hem bij iemand anders (andere PC, andere TV) doet hij het ook niet, maar wel op de front-Composite aansluiting. (die heeft onze TV niet)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Formaat video-uitvoer moet Samengestelde Video-Uit zijn.

Verwijderd

Sorry

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:57
Probeer eens je monitor kabel uit te trekken en dan je pc aan te zetten, maar in Windows je TV-Out niet enablen. Dan zet je hardware keihard je uitgang op TV-Out en zou het moeten werken. Zo doen wij het hier altijd. Hij kijkt dan ook totaal niet naar drivers etc.

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Misschien is er een probleem met de verzadiging/saturation. Ik kwam er achter dat die bij mij minimaal stond waardoor ik ook zwart/wit beeld kreeg. Ffe ergens aangepast en het was weer goed.
(of blaat ik nu over iets anders?)

...

• 23m3
  • Laatst online: 24-07 13:02

23m3

Time to change batteries!

Er is een tooltje (weet de naam niet meer) waarmee je de BIOS van je videokaart kan editen. Daarmee kun je ook de instelling NTSC/PAL vast instellen. Misschien dat je zo kan forceren dat hij op PAL blijft staan, alhoewel mij niet duidelijk is uit de posts of hij bij jou wel naar PAL schakelt en zwart-wit blijft of dat hij gewoon zwart-wit blijft en dat je niet zeker weet of hij in PAL (50Hz) of NTSC (60Hz) mode staat...

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Softwarematig stel ik de tv-out altijd in als PAL. Ik ga er dus van uit dat ie op PAL staat. Toen het nog werkte stond de instelling ook altijd op PAL.

Weet iemand waar ik dat verhaal hierboven van saturation kan instellen? Ik heb in de nvidia bureaublad instellingen gezocht, maar kan daar niks vinden. Volgens de FAQ moet dit ook nog ergens in TV-Tool in te stellen zijn, maar ik kan het niet vinden, iemand?

| system specs |

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Ik heb zojuist gezocht naar een jumper op mijn videokaart, maar die zit er dus niet op.

Ik heb ook de manier van goodspeed hier even boven geprobeerd. Dat werkt wel, hij boot wel op de tv, maar je raad het al, in ZWART/WIT !!! :(

| system specs |

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
ik boot ook altijd zonder monitor maar met TV aan m'n PC (ga geen 21" naar beneden slepen), maar als iemand mij even kan zeggen waar die saturation zit?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

had ook problemen tv tools en op 8)7 ntsc zetten gf4 ti4200 asus

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 17:18 ]

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Heeft iemand inmiddels al een oplossing voor mijn probleem?

| system specs |

Verwijderd

ik zou je graag helpen maar ik heb niet genoeg nfo. het is namelijk zo dat die frontpluggen (camera aansluiting) op tv een composiet signaal is. op de scartplug daarentegen is het signaal gescheiden.

Verwijderd

aanvulling:
dit is de scartplug http://homepage.ntlworld.com/another_world/scart.htm
voor de composietplug (AV ingang op front) word de kleurinformatie gemengd doorgegeven tss de apparaten.

om et helemaal moeilijk te maken beschikt de scart over een composietingang ook op pin20.
nu weet ik niet wat van uitvoer je hebt op JOU videokaart, dat zou veel verder helpen

anderzijds is het wel vreemd dat het al gewerkt heeft, dus is het iets aan die kaart ofwel zijn drivers of microcode die niet goed lopen. heb je soms updates gedaan van de videokaart microcode? (geflashed zoals ze zeggen)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 01:45 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Ik heb had precies hetzelfde probleem :Y). Na (erg :( )lang kloten kwam ik erachter dat het op te lossen is door tvtool te forceren op composite, terwijl de tv aan de Svid hangt 8)7.

Ik heb trouwens ook een leadtek GF4200, misschien een bug?

[ Voor 15% gewijzigd door iets op 19-04-2003 01:46 ]

tvw

Pagina: 1