Kist met plaats voor 2x 10" inch subs... welke?

Pagina: 1
Acties:

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 19:43
Ik heb net een kist met 2 10" subs van het merk JAMO (kent iemand deze) binnen. Ze klinken egt geweldig (voor mijn smaak). Ik d8 ff om het schoon te maken.. pak een doekje en veeg voorzichtig de subs af...

Oeps!!! de rand begint meej met het doek te gaan... sub genaaid dus. ik denk dat de subs erg oud waren.

Maak mij nix uit.... tijd voor nieuwe ...

Ik d8 zelf aan om 2 goedkope autosubs erin te doen (zo goedkoop mogelijk moet het worden). Of 2 sony xplods ofzo.. Is dit te doen? Ik had ergens gelezen dan de autosub speciaal voor kleine ruimtes is gemaakt ofzo.

Verwijderd

Koop geen sony. Sony staat niet echt bekend om zijn mooie speakers en zeker geen auto speakers.
Wat voor kist is het hoeveel liter? Is het een bandpass kast? Een gesloten kast? Een bassreflex kast? Als je wat meer info hebt kunnen we eens kijken welke speaker geschikt is.

Je moet iig een Sub speaker nemen met een lage VAS omdat de kast waarschijnlijk niet groot is.
Als je alleen maar goedkoop wil dan koop je bij de conrad een paar Tonsils of Marquants.
Als je het goed wilt doen kijk dan eens voor een stel Peerless XLS 10"

• Don3k
40x70x30 cm

Zitten 2 Poorten in

btw. wat is VAS?

[ Voor 25% gewijzigd door Don3k op 03-12-2002 22:16 ]

• Sick Nick
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

heb in m'n eigen zelbouw sub een 12" marquant hangen (in afwachting van geld over voor een kwaliteits speaker).
Hij doet het wel prima, maar m'n hypex hs80 amp die erin zit is denk ik iets te krachtig want als ik een beetje veel volume er doorheen wil persen dan begint die speaker te klapperen als een gek. Voor gewoon films/muziek kijken op een normaal/redelijk wat boven normaal volume werkt ie prima, maar ga je m echt pushen en flink mee blazen dan werkt t dus niet :+

• Don3k
Ik ben niet van plan een disco te bouwen enzo, maar soms beetje hard (niet overdreven) is leuk

[ Voor 78% gewijzigd door Don3k op 03-12-2002 22:23 ]

Verwijderd

Denk er aan of de boxen 4 of 8 ohm zijn. De meeste auto speakers zijn 4 ohm en de meeste huis en tuin speakers zijn 8 ohm. Sommige versterkers kunnen beide aan maar dan zit je zeker in een hoger segment. Als ik jou was kocht ik twee 8 ohm subs van een low-profile merk

• Don3k
ik gebruik hem nu icm. een FPS1600 (lach maar). originele sub eruit gesloopt, draadjes naar buiten voor kist.. werkt prima. Originele sub is ook 4 Ohm dus nix mis meej. Ik ga wel binnekort een Logitech Z540 halen, ff kijken hoe het daar zit.

Verwijderd

De reden dat die Marquants goed klinken is die Hypex. Een goede submodule bepaalt meer dan de helft van de geluidskwaliteit.
Maar goed de VAS is onderdeel van Thiele & Small parameters uitgevonden door deze heren om een speaker te karakteriseren in cijfers.
Compliance Equivalent Volume oftwewel Eigen volume geeft een indicatie hoe een speaker zich zal gedragen in bepaald volume. Een speaker met een kleine VAS zal beter presteren in een kleine kast.
De impedantie maakt niet zo heel veel uit een gewone versterker kan 4 tot 8 ohm makkelijk aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 22:43 ]

• Sick Nick
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

dat die hypex goed is weet ik, maar omdat ik die hypex kocht hangt er nu tijdelijk een marquant in als je begript wat ik bedoel :o

Verwijderd

Beter wat meer uitgeven aan een goede submodule en wat minder aan de speakers. Een verstandige keuze.
Pagina: 1