Toon posts:

Vaag prob bij uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een celeron 300 op een Create-LXe ATX mobo staan, en ik heb er een heel vaga probleem mee.
Ik heb de FSB kunnen opdrijven tot zo'n 83 MHz (mobo gaat niet hoger), waardoor de CPU op 375 MHz draait. En hij blijft netjes op die klok draaien, ook als ik herstart of uitzet en weer aan.. De problemen komen wanneer ik de voeding compleet uitschakel, of de stroomstekker uittrek, en daarna weer stroom geef.
In het BIOS staat nog netjes 375 MHz, maar de CPU draait op 300 MHz totdat ik in het BIOS gaan kijken ben (zonder wat te veranderen), de settings save en herstart. Het vage is dat alle instellingen ook bewaard blijven, dus ik vermoed niet dat er iets met de batterij scheelt.. Ideas anyone?

Verwijderd

Zie ik heel vaak, dat als de stroom er helemaal af geweest is dat ie eerst opstart met de kloksnelheid instelling. Kun je je bord niet jumperen? dat zou namelijk het probleem kunnen oplossen. Het is denk ik niet je batterij aangezien je andere instelling wel worden onthouden.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
worden alle instelling verwijderd :?

hij zou dan ook moeten aangeven dat de batterij op is, en dat de defaulds zijn geladen
heb je al een bios update geprobeerd :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In het BIOS staat nog netjes 375 MHz, maar de CPU draait op 300 MHz totdat ik in het BIOS gaan kijken ben
Hoe kom je erop dat de CPU 300MHz draait?

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg is ut een jumperless bordjuh, alles gaat via het BIOS :/ Maar alle instellingen blijven vaag genoeg er netjes instaan, enkel de FSB frequentie wordt niet toegepast vanaf het begin :(
BalusC: Nou, het is stock een celeron 300, en er komt netjes 300 MHz op het bootscherm :p
Edit: BIOS is btw de laatste versie die ik nog kon vinden

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 14:46 ]