If it bleeds, it can be killed!
Het levert een kleine snelheids winst op. Verder is er eigenlijk niet veel boeiends over te vertellen.Logic schreef op 03 December 2002 @ 21:35:
Ik draai al vanaf versie 1.0 gentoo.
Ben ik erg tevreden over, zoals meerdere tweakers
Nu zag ik dat er update scripts zijn voor gcc3.
Nu vraag ik mij af of dat de moeite waard is.
Wat is zeg maar de toegevoegde waarde ervan?
Levert het snelheidswinst op?
Of zijn er nog meer voordelen?
Wat is jullie ervaring?
Zelf heb ik al naar gcc3.2 ge-upgrade omdat ik straks misschien geen zin meer heb
Gcc 3.x voldoet stukken beter aan de C++ standaard. En levert iets snellere code.
Tevens is het binary object formaat (ABI) gestandaardiseerd zodat je niet-GCC libs kan linken (die wel ook aan die standaard moeten voldoen natuurlijk).
Tevens is het binary object formaat (ABI) gestandaardiseerd zodat je niet-GCC libs kan linken (die wel ook aan die standaard moeten voldoen natuurlijk).
FireFox - neem het web in eigen hand
Mja....verder merk je er als 'user' niet heel veel van. Op een gegeven moment zal elke distro (vroeg of laat) wel overstappen, omdat 2.95.x niet echt meer ontwikkeld wordt. Als je nu omschakelt, zul je (bij Gentoo) weinig tot geen problemen ondervinden - ik draai het al 2 maand ofzo, en weet dat ik hier niet de enige ben. Het enige wat niet goed werkt is de Java plugin in Mozilla, omdat die met gcc 2.95.3 is gecompileerd, en dit is dus binary incompatible met GCC 3.x.
Dat is dus wel zoiets: Als je omschakelt *MOET* je meteen alles opnieuw compileren. Anders krijg je zeker problemen.
Meer informatie hierover is trouwens zeker te vinden op de Gentoo forums, want er zijn al veel meer mensen die het hebben geprobeerd.
Dat is dus wel zoiets: Als je omschakelt *MOET* je meteen alles opnieuw compileren. Anders krijg je zeker problemen.
Meer informatie hierover is trouwens zeker te vinden op de Gentoo forums, want er zijn al veel meer mensen die het hebben geprobeerd.
offtopic:
Je kunt Java tegenwoordig zelf compileren, maar op zonderlinge wijze heb ik dat al op 3 computers zien werken maar krijg ik op de mijne consistent een compile error. Najah, dan maar geen Applets voorlopig
Je kunt Java tegenwoordig zelf compileren, maar op zonderlinge wijze heb ik dat al op 3 computers zien werken maar krijg ik op de mijne consistent een compile error. Najah, dan maar geen Applets voorlopig
Verwijderd
Mijn ervaring met GCC-3.2 is dat de uiteindelijke file wel sneller is dan GCC-2.95.3, maar het compilen zelf duurt wel langer...
Vooral de processor-specifieke files zijn mooi
Vooral de processor-specifieke files zijn mooi
Verwijderd
Op mijn duron 900 is er uit gcc 3.2 nog nix gekomen dat sneller is als mijn andere gcc 2.95 configuratie. Sterker nog, ik ben van mening dat het allemaal wat trager is als mijn gentoo 1.2 met xfree 4.2.0 en kde 3.0.2. Die oude blijft voorlopig dus nog even in dienst.
n.b. ik heb werkelijk van alles geprobeerd om een snelle config te bouwen met gcc 3.2 met zeer verschillende CFLAGS enzo, maar X en KDE zijn altijd wat trager.
n.b. ik heb werkelijk van alles geprobeerd om een snelle config te bouwen met gcc 3.2 met zeer verschillende CFLAGS enzo, maar X en KDE zijn altijd wat trager.
Het is mogelijk om de java plugin te emergenWilke schreef op 04 december 2002 @ 10:35:
Mja....verder merk je er als 'user' niet heel veel van. Op een gegeven moment zal elke distro (vroeg of laat) wel overstappen, omdat 2.95.x niet echt meer ontwikkeld wordt. Als je nu omschakelt, zul je (bij Gentoo) weinig tot geen problemen ondervinden - ik draai het al 2 maand ofzo, en weet dat ik hier niet de enige ben. Het enige wat niet goed werkt is de Java plugin in Mozilla, omdat die met gcc 2.95.3 is gecompileerd, en dit is dus binary incompatible met GCC 3.x.
offtopic:
Je zult dan zelf van de site van Sun het 1 en ander moeten downloaden. Je moet ook je packages.mask aanpassen omdat ze nog gemaskt zijn. Werkt uitstekend
zwik schreef op 04 December 2002 @ 12:07:
[...]
Het is mogelijk om de java plugin te emergen
Je zult dan zelf van de site van Sun het 1 en ander moeten downloaden. Je moet ook je packages.mask aanpassen omdat ze nog gemaskt zijn. Werkt uitstekend.
Wat is er precies onduidelijk aan 'dan krijg ik een compile error'?
ik ben maar begonnen met de stappen plan , zit nu in stap 3 
Pff duurt een eeuwigheid..
maar tot nu toe gaat alles nog goed, geen errors gehad..
geweldig dat gentoo
Pff duurt een eeuwigheid..
maar tot nu toe gaat alles nog goed, geen errors gehad..
geweldig dat gentoo
JDK compilen met GCC 3.2 is niet zo moeilijk, duurt alleen ff 3 uurtjes op een Athlon 1900+ 
Zoek maar ff naar de linux from scratch hintsite, daar staat ie wel op inclusief patches om hem gcc-3.2 compatible te maken.
Zoek maar ff naar de linux from scratch hintsite, daar staat ie wel op inclusief patches om hem gcc-3.2 compatible te maken.
Verwijderd
Volgens mij is de LFS hintsite (die staat op de hoofd LFS server) down.. dus dat zoeken gaat helaas effe niet op..
Tja, je kunt ook googlen naar java from scratch, vervolgens de cache pakken. De site met die hint erop en de patches was volgens mij een geocities ding.
dan neem je een mirrorVerwijderd schreef op 04 december 2002 @ 13:18:
Volgens mij is de LFS hintsite (die staat op de hoofd LFS server) down.. dus dat zoeken gaat helaas effe niet op..
hints.{nl,se,no,us,de}.linuxfromscratch.org of gewoon de hoofdsite die al een paar dagen weer erug is (op de server van Highos) dus je hebt echt weer niet lopen controleren of je geen onzin op hangt
Javafromscratch kun je vinden op tushar.lfsforum.org overigens in de meest up to date versie.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
ik heb gcc geinstalld, meeste dingen draaien goed.
Totdat ik pan wou upgraden.. toen kreeg ik dit:
help....?
Totdat ik pan wou upgraden.. toen kreeg ik dit:
code:
1
| /usr/lib/gcc-lib/i686-pc-linux-gnu/3.2/../../../../i686-pc-linux-gnu/bin/ld: warning: libstdc++-libc6.2-2.so.3, needed by /usr/lib/gcc-lib/i686-pc-linux-gnu/3.2/../../../libpspell.so, not found (try using -rpath or -rpath-link) |
help....?
[ Voor 24% gewijzigd door Logic op 04-12-2002 15:25 ]
Misschien dat helpt?
Volgens mij zijn er meer problemen geweest met upgraden.
Zelf heb ik daarom een volledige nieuwe install gedaan.
Juist om dit soort problemen te voorkomen.
Volgens mij zijn er meer problemen geweest met upgraden.
Zelf heb ik daarom een volledige nieuwe install gedaan.
Juist om dit soort problemen te voorkomen.
Koffie werkt echt!
Sorry, maar heel eventjes on-topic 
Is het niet zo dat gcc 3.2 standaard object pre-linking doet? En daarmee C++-applicaties (KDE.....) sneller opstarten? Of is dat alleen in de gentoo versie zo?
Is het niet zo dat gcc 3.2 standaard object pre-linking doet? En daarmee C++-applicaties (KDE.....) sneller opstarten? Of is dat alleen in de gentoo versie zo?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Pagina: 1