Toon posts:

[Tape] WinXP crasht steeds met Onstream DI30

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Op de HCC-dagen heb ik een onstream 30 GB IDE tapestreamer gekocht. Ik moet het apparaat gaan gebruiken onder windows XP. Drivers installeren geen probleem . De drivers heb ik gedownload van hun website, dus het is de nieuwste versie.

Het probleem begon toen ik de bijgeleverde software+driver voor het eerst ging installeren. Eerst kreeg ik steeds een Blue-screen met de mededeling PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_MEMORY. Na een tijd zoeken had ik dit probleem opgelost. Echter crashde alles nog steeds spontaan met een bluescreen 0x00000004C (Driver verifier). Dit probleem kon ik helaas niet oplossen, dus ik heb mijn HDD geformateerd en alles opnieuw geinstalleerd met de allernieuwste drivers.

Wat voor backup-software ik nu ook installeer, zodra de computer de tapestreamer raadpleegd, dan restart het systeem zonder een bluescreen te geven (de automatisch restarten bij crash optie staat uit) of zonder enige vermelding in de event log.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Verwijderd

op stage hadden wij ook zon ding het bleek dat de drivers niet compatebol waren met win xp.
ook haddeb wij blauwen schermen, en het was niet oplos baar want er waren geen compatabole drivers, zijn die er nu wel?? want anders krijg je hem niet aan de gang denk ik..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 21:57:
op stage hadden wij ook zon ding het bleek dat de drivers niet compatebol waren met win xp.
ook haddeb wij blauwen schermen, en het was niet oplos baar want er waren geen compatabole drivers, zijn die er nu wel?? want anders krijg je hem niet aan de gang denk ik..
Ja die zijn te downloaden op hun website. Maar de drivers zijn niet gecertificeerd door microsoft omdat deze niet door de Windows Logo test heen komen.

Verwijderd

Ja die zijn te downloaden op hun website. Maar de drivers zijn niet gecertificeerd door microsoft omdat deze niet door de Windows Logo test heen komen.

gek he als een nieuwe driver $XXXXXXXXXXX kost om te certificeren via MS dus bijna niemand doet dat cq de eerste release

MS zijn oplichters

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

lemac4444, omdat dit niet de eerste keer dat je op GoT een flame neerzet, krijg je bij deze een Officiële Waarschuwing. Check je mail.

En nu weer ontopic graag :)

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Een soortgelijk probleem heb ik ook eens gehad met de Onstream drivers. Ik weet niet welke software je gebruikt, maar als dat Tapeware XE is, heb ik misschien wel een oplossing. Ik heb destijds namelijk een dummy driver toegemaild gekregen. Deze moeten installeren. Tapeware werkte gewoon door, en na het installeren van de dummy driver onder windows kwamen er geen foutmeldingen meer.

Nu heb ik geen flauw idee of deze dummy drivers ergens op het Internet staan, maar ik heb ze nog op m'n PC. Zal straks als ik thuis ben even zoeken en dan post ik ze wel ergens (of e-mail als ik een email adresje heb waar het naartoe kan) :)

Mocht je andere backup software gebruiken is het misschien toch wel te proberen, je weet maar nooit.

-edit - De dummy driver in zip bestand is hier te dowloaden. (hoop ik ;))

[ Voor 10% gewijzigd door Yngwie- op 04-12-2002 18:30 ]

Verwijderd

Gebruik gewoon MsBackup zoals Hastec voorschrijft, dan werkt het waarschijnlijk wel goed.

Overigens is die waarschuwing beetje vreemd, want het is inderdaad niet helemaal eerlijk van Microsoft. Dat testen van drivers is niet zo duur als wat ze ervoor vragen.
Overigens is zo'n test natuurlijk wel belangrijk, maar omdat het te duur is doet bijna niemand het.
Pagina: 1