Hoi, ik ben aan het experimenteren met PHP en MySQL, en nu heb ik het voor elkaar gekregen om een simpele site te maken, die de gegevens van mijn
SQL server haalt en ook gegevens hieraan kan toevoegen.
Alles werkt in principe goed, alleen het probleem is dat hij het eerste record niet laat zien, enkel lege velden.
Zie hier wat ik bedoel
Weet iemand wat ik moet veranderren om ook dit eerste record te laten zien?
SQL server haalt en ook gegevens hieraan kan toevoegen.
Alles werkt in principe goed, alleen het probleem is dat hij het eerste record niet laat zien, enkel lege velden.
Zie hier wat ik bedoel
Weet iemand wat ik moet veranderren om ook dit eerste record te laten zien?
PHP:
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <?php $db = mysql_connect("...", "..."); mysql_select_db("mysql",$db); $result = mysql_query("select * from test",$db); if ($myrow = mysql_fetch_row($result)){ do { printf("Name: %s<BR>\n E-mail: %s<br>\n Phone Number: %s<BR>\n<BR>", $myrow["name"], $myrow["email"], $myrow["phone_number"]); }while ($myrow = mysql_fetch_array($result)); } else { echo "Sorry, no records were found!"; } ?> <?php if ($submit) { $db = mysql_connect("...", "..."); mysql_select_db("mysql",$db); $sql = "INSERT INTO test (name,email,phone_number) VALUES ('$name','$email','$phone_number')"; $result = mysql_query($sql); echo "Thank you! Information entered.\n"; } else{ ?> <form method="post" action="<?php echo $PHP_SELF?>"> Name:<input type="Text" name="name"><br> E-Mail:<input type="Text" name="email"><br> Phone Number:<input type="Text" name="phone_number"><br> <input type="Submit" name="submit" value="Enter information"> </form> <?php } // end if ?> |