Toon posts:

Nokia Bluetooth probleem met PC suite

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Nokia 8910 gekocht en een Sitecom USB BlueTooth adapter.
Ik krijg met de Sitecom software wel contact met mijn Nokia maar de Nokia PC Suite wijgert om de GSM of BlueTooth te zien. :(
Ik heb op de Nokia site gezocht en ben erachter gekomen dat er met mij vele anderen zijn met hetzelfde probleem. :?
Het blijkt dat de PC suite alleen werkt in combinatie met de Nokia Bluetooth kaart,
en Nokia blijft zelf stil bij alle vragen. :r

Weet iemand een oplossing om de PC Suite toch aan de gang te krijgen met een BlueTooth adaptor van welk ander merk (als Nokia) dan ook?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:21
Ik gebruik hier sinds gisteren een MSI bluetooth adapter met een Nokia 7650, geen problemen tot zover. 43 euro was ik klaar....

Verwijderd

Topicstarter
Weet je zeker dat de PC Suite werkt via de Bluetooth en niet alleen de modem verbinding?
Zie het stukje hieronder wat ik van de nokia developers forum heb gehaalt over de MSI adapter:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PC Suite 4.81 does the same with my MSI USB Bluetooth adapter.
I have been with the nokia support for one hour, and be answered that Nokia do not support USB adapters. This means no USB Bluetooth, and more incredible, no IrDa USB adapter !!!!

The ONLY way is to use the PCMCIA DTL-4 Nokia card !!!!!

NOKIA mobile ????
Without USB compatibility ???
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

• stylezzz
Yep. 100% zeker via bluetooth. Nokia wil natuurlijk zoveel mogelijk DTL-4 kaartjes slijten dus andere merken/type's zullen ze nooit ondersteunen. (die nokia kaartjes schijnen nog schrikbarend duur te zijn hoor ik)

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:21
Welke versie Widcomm stack heb je? als het ouder is dan 1.2.2.15, download dan de nieuwste MSI driver. Zorg dan dat Nokia PC-suite op dezelfde COM-poort communiceert met je phone als je Bluetooth software. Dan moet je verbinding maken, en als hij aangeeft dat het mislukt is, zal Nokia PC suite automatisch verbinding maken. Succes!

• stylezzz
Bij mijn adapter zat versie 1.2.2.4 bijgeleverd, deze werkte al naar behoren. Heb toch maar 1.2.2.15 geinstalleerd (just to be sure :) ) maar beter als perfect kan het natuurlijk niet werken.... :)

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

dominator: wat is verder jouw config? OS etc?

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

M3PO: heb je de readme gevolgd? (Die bij de nokia suite zit)

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• stylezzz
Voor config zie onder m'n posts. En ik draai win xp home edition.....

Verwijderd

Nokia wijkt af van het standaard bluetooth protocol.
vanaf de 6310 is het Fbus protocol geblokkeerd door Nokia.
Alleen model 7650 kan werken met bluetooth adapters van een andere fabrikant
Pagina: 1