Ik heb dit weekend een nieuwe DELL Dimension 4550 bij mijn vriendin geinstalleerd. Draait onder XP HOME. Maar ik krijg het modem, 56 K modem het Internet niet op. Ik heb alles gedaan zoals het hoorde. Wizard Internet gestart, telefoonnummer provider, username + wachtwoord, een snelkoppeling op het bureaublad. Toen die snelkoppeling opgestart, eigenschappen bekeken, bij Netwerk staat netjes het TCP/IP protocol aan. In XP ontbreekt gelukkig NETBEUI dus die hoef je niet te verwijderen. Bij netwerk-eigenschappen automatisch een IP adres laten verkrijgen. Eerst getest met automatisch een DNS server verkrijgen daarna, beide DNS adressen van de provider handmatig ingevuld. Maar ik blijf de fout krijgen ::::
Kan de server niet vinden. Onderin branden rechtsonder de 2 blauwe lichtjes van de verbinding. Ik heb via het DOS-schern (command bij uitvoeren) een PING geprobeerd. De ping geeft wel blokken verstuurd maar blijft 0 blokken ontvangen.
Wat doe ik verkeerd.... ?
Kan de server niet vinden. Onderin branden rechtsonder de 2 blauwe lichtjes van de verbinding. Ik heb via het DOS-schern (command bij uitvoeren) een PING geprobeerd. De ping geeft wel blokken verstuurd maar blijft 0 blokken ontvangen.
Wat doe ik verkeerd.... ?
[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 03-12-2002 21:21 ]