Toon posts:

Inbel probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit weekend een nieuwe DELL Dimension 4550 bij mijn vriendin geinstalleerd. Draait onder XP HOME. Maar ik krijg het modem, 56 K modem het Internet niet op. Ik heb alles gedaan zoals het hoorde. Wizard Internet gestart, telefoonnummer provider, username + wachtwoord, een snelkoppeling op het bureaublad. Toen die snelkoppeling opgestart, eigenschappen bekeken, bij Netwerk staat netjes het TCP/IP protocol aan. In XP ontbreekt gelukkig NETBEUI dus die hoef je niet te verwijderen. Bij netwerk-eigenschappen automatisch een IP adres laten verkrijgen. Eerst getest met automatisch een DNS server verkrijgen daarna, beide DNS adressen van de provider handmatig ingevuld. Maar ik blijf de fout krijgen ::::
Kan de server niet vinden. Onderin branden rechtsonder de 2 blauwe lichtjes van de verbinding. Ik heb via het DOS-schern (command bij uitvoeren) een PING geprobeerd. De ping geeft wel blokken verstuurd maar blijft 0 blokken ontvangen.

Wat doe ik verkeerd.... ?

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 03-12-2002 21:21 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Titel edit :)

[edit]
http://213.239.154.35/

Werkt dat wel ?

[ Voor 68% gewijzigd door Xandrios op 03-12-2002 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles goed gedaan alleen het modem wil het NET niet op. Het blijft steeds de foutmelding geven : SERVER niet gevonden

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat voor provider ? En staat er misschien een firewall (Norton Internet Security/ZoneAlarm/etc..) op de computer ?

Verwijderd

Topicstarter
De provider is TISCALI, ik heb een firewall via XP geactiveerd. Die heb ik er ook afgehaald en ook daar mee getest,,, Geen effect. Zonewall heb ik ook geactiveerd gehad en er weer afgegooid. Dus dat is het ook niet...............

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 10:48

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 22:07:
De provider is TISCALI, ik heb een firewall via XP geactiveerd. Die heb ik er ook afgehaald en ook daar mee getest,,, Geen effect. Zonewall heb ik ook geactiveerd gehad en er weer afgegooid. Dus dat is het ook niet...............
Run even een scan op je register, ZA laat nog wel eens wat sleutels achter helaas.

Die firewall via Xp boeit nix want die houdt data zeker niet tegen. In principe hoef je dns'en niet in te voeren omdat die mee gezonden worden alleen wordt het vaak nog gedaan voor de zekerheid zodat ze er 'hard' in staan.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het doen maar ik heb het idee dat dat het niet is. Kan het zijn dat er een verkeerde com-poort verdeling is???

Verwijderd

Die firewall via Xp boeit nix want die houdt data zeker niet tegen.
is niet helemaal waar, als je die xp firewall aan hebt kun je via msn iig geen bestanden meer versturen

• BFS

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 22:14:
[...]
is niet helemaal waar, als je die xp firewall aan hebt kun je via msn iig geen bestanden meer versturen
Sorry verkeerd neer gezet, data over poort 80 wordt niet tegen gehouden.

En het lijkt mij niet direct een prob met com-poorten of instellingen van de inbelverbinding want dat zou geleid hebben tot fouten bij het inbellen al.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Topicstarter
Zou het kunnen zijn dat het modem gewoon kapot is. Of het lijntje naar de telefoon-kontaktdoos????????????

• BFS

BFS

Rude awakening

Dan zou je andere fouten krijgen (tijdens het inbellen al) en met probs met de lijn wel data maar veel dataverlies (packetloss tijdens het pingen)

Controleer het register nou eens op ZA sleutels?

Verwijderd

Wat zegt ipconfig er van?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 sleutels van ZA in het register gevonden, ZAmail en een Acces ADE file 10, dat is alles? IPconfig loopt niet het scherm wordt zwart en is weer weg..

• BFS

BFS

Rude awakening

Verwijder die sleutel van ZA iig, en probeer eens vanuit dos ipconfig/all.

[ Voor 71% gewijzigd door BFS op 03-12-2002 22:36 . Reden: Kan niet lezen ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok doe ik.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas haak ik nu af. Ik log morgen weer in. Allen groet!~!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

ipconfig is een cli tool.. dus eerst naar de prompt en dan ipconfig

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Heb je een ping geprobeerd naar een adres of naar het ip-adres daarvan?

Probeer eens te pingen naar het ip-adres van Tweakers (213.239.154.35), krijg je daar wel een reactie van?

Als je wel een reactie krijgt via ip-adressen maar niet via een url ben je misschien gewoon een zoveelste Kazaa-slachtoffer...
Pagina: 1