geen ip onder windows

Pagina: 1
Acties:

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik ben via campus@home (verbinding via universiteit van maastricht) met internet verbonden sinds vandaag

Onder linux werkt het perfect (beter dan verwacht :p) maar onder windows nog niet

mijn netwerkkaart is goed geinstalleerd, en onder in de systray zie ik dat ik een verbinding heb (dat krijg ik al als ik hem met de hub verbindt) als ik daarna een internet site op wil zoeken krijg ik niets...
* ipconfig /all geeft als ip adres 0.0.0.0
* ipconfig /renew geeft een foutmelding (niet exact opgeschreven |:( )
* als ik op icoon in systray klik zie ik verbinding die ok is, en hij zegt soms enkele pakketten verzonden te hebben
* als ik via systray zeg 'herstellen' krijg ik een foutmelding en staat er dat ik contact op moet nemen met ISP (maar dat lukt niet echt rond deze tijd, en die geven geen ondersteuning als via hub verbonden; ook als het niet daar aan ligt)

iemand id wat ik kan doen? ik heb al geprobeerd om het ip adres dat ik via linux heb gekregen in te vullen bij windows maar dat lukte ook niet echt (wat me ook niet echt verbaasde)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• pietje63
  • Nu online
Ik heb even de exacte foutmeldingen opgeschreven:
bij ipconfig /renew -->
Windows IP-configuratie

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding <Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.>.
En als ik op herstellen klik in de systray -->
De volgende stappen van de reparatie zijn mislukt:

IP-adres...
DHCP leases...

Neem contact op met newerkbeheerder / ISP
(op de puntjes had dus nog iets moeten staan wat ik toch niet helemaal opgeschreven heb, maar dat gaat er om dat hij geen nieuwe heeft aan kun vragen

Ik heb ondertussen ook al geprobeerd om netwerkkaart uit configuratie te halen en alle netwerk onderdelen te verwijderen; en daarna opnieuw op te starten. Dit hielp echter niet...

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:34

Vizorium-5

Framerate = Life

Als je 0.0.0.0 krijgt onder windows, dan heb je een ipconflict. Er is dus een dubbel ip. Check je netwerk voor dubbele ip's, of gebruik een DHCP

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je TCP/IP stack al eens weggedonderd en opnieuw geinstalleerd :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• pietje63
  • Nu online
Vizorium-5 schreef op 04 December 2002 @ 09:45:
Als je 0.0.0.0 krijgt onder windows, dan heb je een ipconflict. Er is dus een dubbel ip. Check je netwerk voor dubbele ip's, of gebruik een DHCP
windows moet automatische een ip-adres krijgen van het campus@maastricht; maar krijgt die niet (via dhcp heet dat toch?)
linux krijgt die wel :s

en hoe kan ik DHCP gaan gebruiken (als ik dat nog niet doe)

• pietje63
  • Nu online
Koffie schreef op 04 December 2002 @ 09:45:
Je TCP/IP stack al eens weggedonderd en opnieuw geinstalleerd :?
dit heb ik idd al een keer gedaan (toen ik ook mijn netwerk kaart weggooide)
daar staat alles op automatisch verkrijgen ingesteld (zoals het hoort volgens campus)
ik heb ook al geprobeerd om daar het ip-adres dat ik via linux heb in te vullen maar werkt niet

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
DHCP gebruiken? Hmmz geen IP opgeven...wellicht je netwerkkaart niet goed geinstalleerd? Netwerkkabelbreuk? Neem aan dat je geen n00b bent op dit gebied.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

TCP / IP stack en andere zut uninstallen, ff je NIC uninstallen, weer installen en evt. met andere (nieuwere) driver, TCP / IP weer installen enzo..

Probeer ook ff de NIC in een ander PCI slot.

DHCP doe je door geen IP op te geven. Dus hem op automatisch zetten.. vink bij geavanceerd ff bij WINS, Netbios over TCP / IP uitschakelen aan.

ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /all

Dat ff hier posten. :)

[ Voor 21% gewijzigd door DeMoN op 04-12-2002 10:02 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

stop die kabel van je linux bak ff in je windows bak

dan kan je evt netwerk uitsluiten

Iperf

• pietje63
  • Nu online
ipconfig /release zegt dat het ip adres al vrij is
/renew geeft de bovengenoemde foutmelding
/all geef bi alle dingen waar je een ip aders oid verwacht 0.0.0.0 en verder mac adres enzo

dhcp is ingeschakeld heb ik nagekeken/gevonden

netwerkkaart en kabel zijn ok, want het werkt via linux wel
tcp/ip en netwerkkaart al (softwarematig) gedeinstalleerd

net wins/netbios over tcp/ip uitschakelen aan--> moet het nu aan of uit?

en ik ben wel redelijk n00b op dit gebied deejayalwin...

• pietje63
  • Nu online
fish schreef op 04 december 2002 @ 10:34:
stop die kabel van je linux bak ff in je windows bak

dan kan je evt netwerk uitsluiten
het is dezelfe bak, daarom vind ik het zo raar... zit dus ergens iets niet goed in windows
====ik edit deze want mag niet meer nieuw posten ofzo :s====
het probleem is opgelost
ik had even de helpdesk gebeld; en die kon niet meer zeggen dan 'dan is de netwerkkaart niet goed geinstalleerd'
mijn antwoord; die is gvd wel goed geinstalleerd, maar hij was onverbeterlijk...

noodoplossing; windowsxp cd gepakt, geinstalleerd (1,5 uur verder...) en WOW hij doet het perfect:p

[ Voor 42% gewijzigd door pietje63 op 04-12-2002 13:19 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

netbios over je tcp zou ik uitzetten ........ maar als je wel met je medebewoners wil sharen zou ik het aanhouden (maar wel goede firewal neetzetten)

ik had begrepen dat het soms heel lang kan duren voordat een ip adres word opgepakt .....
laat die bak eens gewoon een tijdje aanstaan (dagje)
kijken of die wordt opgepakt

(je kan natuurlijk kijken hoelang het in linux duurt voordat je nieuw ip krijgt)

Iperf

Pagina: 1