Toon posts:

Direct3d langzaam!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn videokaart draait erg langzaam bij alle direct3d spellen. Hoe los ik dit op?

Ik heb al veel detonators uitgeprobeerd en dat hielp niks.
Ik heb de bios upgedate en dat hielp ook niet.
Ik heb ook de AGP rate veranderd en dat hielp ook niks.

Hoe los ik dit op?

Bedankt voor jullie hulp.

----------------------------------
Asus Geforce 3 Ti-500
P4 1,7 Ghz
512 SDRam
Abit Bl7
Sblive 5.1

Verwijderd

Wat bedoel je met ''draait erg langzaam'' ???
Misschien ben je niet zo'n ervaren pc-gebruiker, en dan weet je dus niet dat spellen langzamer sraaien als je de details op het hoogste niveau hebt staan. Probeer de resolutie (bijv 1024x768) eens te veranderen in bijv 800x600, en anders de grafische details lager zetten.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:09
langzaam :?

draai eens een 3dmark en ga je score vergelijken op de site van madonion of in het 3dmark topic, zodat je kunt of je systeem idd onder de maat presteerd

utbech of ed mag natuurlijk ook zolang je het maar ergens kunt vergelijken

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Met langzaam bedoel ik dat ie heel erg hapert. M'n vriend heeft een geforce 2 ti en die loopt veel soepeler dan die van mij op dezelfde instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn score was 6461.

http://service.madonion.c...tType=6&projectId=5235662

Is dat niet een beetje te laag ?

Verwijderd

Kan wel wat hoger maar is niet dramatisch laag.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar waarom hapert ie tijdens direct3d ? De hapering is net een beat die om de paar seconden terugkeert. Heel erg irritant. Tijdens 3d mark had ik er geen last van.

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 01:22

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Controleer even de IRQ`s van je apparaten. Wanneer je geluidskaart dezelfde IRQ heeft als de videokaart kan dat problemen geven.

Edit:
Ik zie dat je een SBLive hebt, die kaarten staan erom bekend dat ze flink wat CPU-kracht kunnen opeisen.

[ Voor 31% gewijzigd door Twee Dee op 04-12-2002 21:51 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe los ik het op dan ?

En ik heb weinig verstand van IRQ ofzo maar in m'n bios stonden ze volgens mij op Auto.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Als je het geluid uitzet of je SBLive uit het PCI slot haalt en dan een D3D game draait, wat gebeurt er dan :?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Precies zet je geluid op software of uit. Je proc/geheugen combo is ook niet helemaal optimaal te noemen (zeg maar in het geheel niet gericht op performance met die sdram. Echt snel zal daardoor je comp. nooit gamen.) heeft die vriend van je een andere processor/ ander gehegen?

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee. Maar als ik een spel speel zonder m'n speakers aan te doen dan loopt ie wel vaak iets vloeiender.

Maar hoe los ik het op dan ?

Edit

M'n vriend heef een amd 1800, maar een geforce 2 ti. En 256 ddr.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 22:19 ]

Pagina: 1