• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
Goed, ik zit eigelijk al best lang te denken tot in hoevere dit mogelijk is:
- Extra geheugen in je lichaam laten plaatsen,
- een "tweede" processor imbouwen voor bevoorbeeld rekensommen, die weer gelinkt is aan je hersens zodat je doormiddel van denken, commando's aan die chip geeft.
-een hele mini computer in laten bouwen met boven genoemde funkties en een funtie om bevoorbeeld met "Blauw-tand" je jezelf aan je computer linkt.
-een display als het ware als een lens op je ook zetten, waarop data te zien is.

Mischien klinkt dit allemaal een beetje vreemd, em mischien heeft het al vaker op got gestaan, maar ik vond het wel een leuk onderwerp,
Ik zou het zelf ook graag willen.

het gaat om:
is het mogelijk
is het handig

dus niet alleen een postje van: ja, het kan

Hierbij is de discussie geopend!!!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Tjsa, dat is idd wel een interessante vraag, maar je overschat de techniek WAY als je denkt dat dit in de nabije toekomst mogelijk zal zijn. Zolang we het menselijke brein niet goed begrijpen kunnen we er natuurlijk niet zomaar processors en geheugen bankjes op aan gaan sluiten. Verder is maar de vraag wat men hieraan zal hebben, behalve dat het mij aan Matrix achtige zaken doet denken...

Orange & Red

Verwijderd

Ik vind het in ieder geval wel een idee om mensen een chip te geven, waarmee ze bv geidentificeerd kunnen worden, waarop bv zaken staan zoals:

strafblad, bloedgroep enz.

Er wordt maar al te vaak geschermd met privacy enz maar als je niets te verbergen heb, waarom zou je dan bezwaar hebben.
Maarja dat is mijn persoonlijke mening. Maar als het allemaal mogelijk zou zijn om jezelf te "upgraden" dan zou dat wel handig zijn.

Maar het betekent wel dat iedereen op een gegeven moment hetzelfde is. Het is ook wel leuk dat jij bijzonder bent omdat je iets heel goed kan.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-01 15:51
Gaat niet.. Het klinkt leuk enzo, maar de mens snapt nog lang niet helemaal hoe hersenen werken, dus hoe ga je dingen koppelen aan de hersenen :) en testen is nogal ehm.. raar op mensen, want een foutje zou makkelijk het einde van de testpersoon kunnen betekenen..

Daar komt dan bij dat het nog maar de vraag is hoe je het ga koelen enzo, want een cpu heeft een koelblok nodig en om een 486 te importeren is niet echt bij de tijd etc...

Ik denk dat het zeker de aankomende jaren een illusie zal zijn.

Verwijderd

het principe van de matrix dat je ingelogd bent op een globaal netwerk lijkt me wel interessant en ik denk dat het ook wel mogelijk wordt in de verre toekomst eerst moeten de geheimen van het menselijke brein nog wel ff ontrafeld worden
het zal denk ik toch wel de toekomst worden...
voor bv. ruimtereizen lijkt het mij sowieso wel een erg goede ontwikkeling

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 22:09:
Er wordt maar al te vaak geschermd met privacy enz maar als je niets te verbergen heb, waarom zou je dan bezwaar hebben.
Misschien omdat ik de overheid gewoon niet vertrouw? En wie garandeert dat het beperkt blijft tot de overheid? En dan hebben we het nog niet gehad over de mogelijkheid (in Nederland vrij beperkt) dat er opeens een niet-democratisch bewind komt met bezwaren tegen het herstel van de democratie (wat ik dus wel zou wensen te verbergen).

Back on topic: Interessante ideeën, maar voorlopig nog niet practisch uitvoerbaar. Lees ook eens een paar boeken van Anne McCaffrey (The Ship Who Sang e.d.)

[ Voor 14% gewijzigd door Freee!! op 04-12-2002 11:00 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Natuurlijk, maar weleens nagedacht over de koeling? ik denk dat de Athlon XP toch een mooje vierkante brandplek achterlaat, om maar niet te spreken over de gevolgen als hij het niet meer doet. 8)7

Verwijderd

Heb je wel een hele coole casemod ;)

Verwijderd

Het is er al aan het aankomen, maar dan op het gebied van blinden laten zien, doven laten horen en verlamde laten bewegen. Zo is het al gelukt om een blinde een ruw beeld te laten zien en doven iets van hun gehoor terug te geven. Misschien dat we in de toekomst ook nog krijgen dat deze elektronische zintuigen beter zijn dan het origineel.

Verwijderd

Je moet verder kijken dan de techniek van nu. Ik zou eerder denken aan extra implantatie van bepaalde cellen of modden van de huidige cellen. Een voorbeeld:

- Implantatie van neuronen in de buikholte aangesloten met een zenuwbaan op de ruggegraat. Deze neuronen kunnen gaan voortplanten tot de ongeveer de 30ste generatie en blijven daarna stationair zodat het als een soort extra hersenen in je buikholte zit.

- Bepaalde hormonen die neuronontwikkeling in de hersenen stimuleren of dat er voor zorgt dat dode hersencellen vergaan en daar nieuwe voor in de plaats komen

Het huidige netwerk dat we hierbovenin hebben liggen is namelijk zeer toereikend voor allerlei taken, alleen we benutten het nog niet genoeg (waarom is de ene mens slimmer dan de andere?) Ik denk dat we eerst maar eens manieren moeten vinden om onze hersenen optimaal te gebruiken, dan kunnen we veel meer dan een mechanisch implantaat ooit zou wensen te kunnen.

• zebra
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06-2025
Ik zag gisteren op Discovery dat er een team onderzoekers bezig is met ontwikkelen van proteses voor mensen die een arm of been moeten missen. Deze worden nu nog bestuurt met spieren aan het einde van het afgezette ledemaat.
Volgens de onderzoekers is het dichtbij dat ze de proteses via de hersenen aan kunnen sturen en dus een mechanisch systeem rechtstreeks aansturen vanuit de hersenen.
Erg cool imho, hele leuke ontwikkelingen op dit vlak!

//Z

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
Enne, als je kijkt naar de hersens, ze zeggen dat die maar voor 32% gebruikt worden, wordt daar in de (verre)toekomst ook nog wat mee gedaan?
ik kan wel wat extra TB'tjes gebruiken :P

Verwijderd

Da Union schreef op 04 december 2002 @ 19:19:
Enne, als je kijkt naar de hersens, ze zeggen dat die maar voor 32% gebruikt worden, wordt daar in de (verre)toekomst ook nog wat mee gedaan?
Ik had volgens mij gehoord van dat 32% hersenactiviteit, dat dat op 1 moment ongeveer is. Op andere momenten gebruik je mischien een ander deel van je hersenen, maar dat het totaal zo'n beetje rond de 32% blijft, want je hebt niet alle functies tegelijk nodig

Verwijderd

Da Union schreef op 04 december 2002 @ 19:19:
Liquidus legt het al een beetje uit, voor meer uitleg zie de FAQ http://gathering.tweakers...14962387#procent_hersenen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 19:51 ]

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
hmm ja... kdenk dat er in de nabije toekomst al iets van een chip onder de huid geplant gaat worden, waarmee de pinpas afgeschaft kan worden en misschien wat persoonlijke gegevens meegenomen kan worden voor bijv handig bij ongevallen: bloedgroep, donor ja/nee, enige ziektes, medicijnen, sofinummer, enzo...
effe quote uit de bijbel:
En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd,en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft. Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig - Openbaring 13:16-18
hmm... opvallend...?

www.stevelock.nl

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:50
Twee links:
www.kevinwarwick.com (boek van 'm heb ik)
www.braintec.info (kwam pas iemand mee op de frontpage geloof ik)
Pagina: 1