webservertje

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:12
Ik heb een probleem, maar ik kan nergens op het internet een oplossing daarvoor vinden. Het volgende is het geval:

Ik wil mijn website zelf gaan hosten (met een adsl verbinding moet dat lukken). Nu heb ik de Apache webserver geinstaleerd en hij werkt. Ik heb het namelijk getest met het usb modem wat ik bij mijn adsl aanvraag kreeg. Nu heb ik daarnaast ook nog een (succesvol >:) ) getweaked Alcatel Speedtouch modem. Deze modem fungeert nu dus ook als router. Wanneer ik deze modem/router op mijn computer aansluit kan ik mijn website ineens niet meer zien. De website is wel op te vragen d.m.v. het interne IP-adres (10.0.0.150), maar niet via het IP-adres van mijn adsl verbinding. Er zal dus iets in de router ingesteld moeten worden wat alle verkeer dat bedoelt is voor mijn adsl IP-adres doorstuurt naar het interne IP-adres (10.0.0.150). Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor mekaar krijg?

(Of heeft iemand een suggestie voor een makkelijker in te stellen adsl router/modem, want de instellingen van de alcatel modem zijn ook vrij lastig :) )

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Kijk eens:
Het Grote Poortmappingsverhaal

Succes !

Dit topic is gesloten.