Toon posts:

van foto naar pasfoto

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet van mijn laagleider een pasfoto maken voor mijn leerlingen-kaart. Ik heb die nog geen, omdat ik de eerste dag me 4 uur had verslapen
Ik moet er dus morgen een inleveren anders wordt ik geschorst.

Ik hen hier een ingescande foto liggen.
*13,9 MB (groote)
*4692x3108 (afmetingen)
*bitmapsafbeelding
*800 dpi

Ik weet dat een pasfoto een formaat heeft van 3 bij 4 cm.
Mijn vraag was ken ik hier een goede pasfoto van maken en hoe krijg ik gvd die maat goed. Photoshop enzo niet geinstalleerd. Alleen iPhoto Plus 4. (K*t-progje ja)

Eerst moet ik mijn kop eruit knippen. Dat is geen punt alleen dan die afmeting. Wil ook wel graag een goeie kwaliteit. Heb hier btw een goede printer: Hp 940c

[edit]
Zou het werken om mijn hoofd uit te knippen, vervolgens opslaan en dan in Word laden en dan de maten goed maken of zou het kwaliteit dan niet hoog genoeg zijn voor een foto?
[\edit]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 20:12

ThaHandy

Discovery Channel

neem bijv (irfanview, freeware) en waar je moet opletten is de resolutie van pix en de DPI van de pix
dus als je em insteld op 600DPI en je hebt pix van 600*600 en je print em uit issie in werkelijk 1vierkante inch (2.54cm)

dus 4*3= 1,57*1.18 inch = 708*944pix

als daat je pix word en je print em uit @ 600DPI (is voldoende) komt i er @ 4*3 cm uit :)

[ Voor 5% gewijzigd door ThaHandy op 03-12-2002 20:36 ]

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05:02

Hu9o

Schokkend

Je mag geen geprinte foto gebruiken voor je OV. :>

Met paint shop pro kan je gewoon resizen. Geen probleem. image > resize

[ Voor 45% gewijzigd door Hu9o op 03-12-2002 20:31 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
heb hem nu uitgeprint via Word. Het resultaat is redelijk op foto-papier en een beetje lege cartridge.
Btw het is geen OV maar gwn School. OV !=Saaie school
Hebben jullie er misschien een progje voor, want volgens mij is het resultaat wel minder als het orginele.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 20:12

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 20:38:
heb hem nu uitgeprint via Word. Het resultaat is redelijk op foto-papier en een beetje lege cartridge.
Btw het is geen OV maar gwn School. OV !=Saaie school
Hebben jullie er misschien een progje voor, want volgens mij is het resultaat wel minder als het orginele.
lees ;)
irfanview freeware (800KB)

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-02 12:20

Robinski76

The one and only

maar je kunt ook simpelweg gewoon je photo-editer gebruiken. ervan uitgaande dat je die optie tijdens je windows instal hebt aangevinkt.

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
En ander kan je natuurlijk gewoon de concurent van photoshop downloaden, de Gimp. :) (da's alleen wel 7,5MB)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lekkere school zit je trouwens op als je geschorst wordt omdat je je verslapen hebt en daarom geen foto hebt...

[edit]
jij betaalt voor je lessen, hoe halen zij het gore lef in hun kop om je te schorsen voor zoiets onnozels?

[ Voor 35% gewijzigd door HunterPro op 03-12-2002 22:15 ]

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

euhm pasfoto....
wat dacht je van morgen niet verslapen en ff de fotoboer op de hoek te bezoeken? simpel toch?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zet afbeeldingen die heel precies moeten zijn in powerpoint op een a4 formaat. Dit doe ik altijd met cd-hoesjes. Geen gezeur met dpi's enzo.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Waarom heb je in hemelsnaam op 800dpi gescanned, wilje een a0 poster van je pasfoto maken??? Scan gewoon nog een keer op 100dpi of zo.

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 20:28:
Ik moet van mijn laagleider een pasfoto maken voor mijn leerlingen-kaart. Ik heb die nog geen, omdat ik de eerste dag me 4 uur had verslapen
Ik moet er dus morgen een inleveren anders wordt ik geschorst.

Ik hen hier een ingescande foto liggen.
*13,9 MB (groote)
*4692x3108 (afmetingen)
*bitmapsafbeelding
*800 dpi

Ik weet dat een pasfoto een formaat heeft van 3 bij 4 cm.
Mijn vraag was ken ik hier een goede pasfoto van maken en hoe krijg ik gvd die maat goed. Photoshop enzo niet geinstalleerd. Alleen iPhoto Plus 4. (K*t-progje ja)

Eerst moet ik mijn kop eruit knippen. Dat is geen punt alleen dan die afmeting. Wil ook wel graag een goeie kwaliteit. Heb hier btw een goede printer: Hp 940c

[edit]
Zou het werken om mijn hoofd uit te knippen, vervolgens opslaan en dan in Word laden en dan de maten goed maken of zou het kwaliteit dan niet hoog genoeg zijn voor een foto?
[\edit]
Schorsen ze tegenwoordig daar al voor? Geez...

Maar inderdaad The Gimp is echt een geweldig programmatje als ik jou was zou ik dat even proberen (ik heb geen ervaring met de Windows versie tho).

Slave of Thieves

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 10:43

DeFeCt

je wéét toch

Wat is een laagleider?

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Een laagleider = jaarleider

En het schooljaar was begonnen eind augustus. En nu is het al december. Ze irriteren zich dus mateloos aan mij. Als je te laat komt moet je namelijk je leerlingen-kaart inleveren. Kom nogal vaak te laat :Z Hahaha en dan moet je je leerlingen-kaar inleveren. Die heb ik dus niet. Heb je btw ook nodig voor schoolfeesten en voor de mediatheek.
De jaarleider had dit mij al zo vaak gevraagd of ik foto's wilde maken, maar ik was weer ins te laat. Daarom begon ze te dreigen met schorsen.

Nou maar laat maar ik heb ze al uitgeprint gwn via Word en het resultaat is best redelijk.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 09:48 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Robinski76:
maar je kunt ook simpelweg gewoon je photo-editer gebruiken. ervan uitgaande dat je die optie tijdens je windows instal hebt aangevinkt.
En anders kun je natuurlijk gewoon Windows opnieuw installeren

:+

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Windoows is nu brak. ben nu wat progjes aan het downloaden en dan ken ik er heel windoos opzetten en dan een image aan maken. Maar moet nog fffkes w88 op Windows XP

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

intermusic

Marc Hoekstra

Als je in Adobe Photoshop resizen doet kan je toch ook resizen in CentiMeters?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Foto opvragen, deel selecteren wat je wilt hebben. --> kopieren
MS photo editor openen --> plakken als nieuwe afbeelding
Eigenschappen aanpassen in cm --> nieuwe maat ingeven
Opslaan als JPG (minste ruimte)
Afdrukken.

Klaar.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

The_Eagle schreef op 05 december 2002 @ 12:03:
Foto opvragen, deel selecteren wat je wilt hebben. --> kopieren
MS photo editor openen --> plakken als nieuwe afbeelding
Eigenschappen aanpassen in cm --> nieuwe maat ingeven
Opslaan als JPG (minste ruimte)
Afdrukken.

Klaar.
Ik denk dat dat inderdaad het snelste antwoord zou zijn geweest...

Ik wil niet lullig doen, maar ik snap wel dat je niet alleen om die pasfoto nu geschorst zult worden... :| *hum*
Maar goed, dat is offtopic en geheel jouw zaak.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Ja omdat ik die pasfoto nog steeds niet had ingeleverd. Zoveel maanden het ze mij dat gevraag (jaarleider dan he).
En dit topic mag nu inderdaad dicht
thnxs The_Eagle

Verwijderd

intermusic schreef op 05 december 2002 @ 11:56:
Als je in Adobe Photoshop resizen doet kan je toch ook resizen in CentiMeters?
dat was nou juist een van de problemen.. dat proggie had hij niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik wel alleen niet geinstalleert, omdat windoos bagger was en ik was op iemand anders zen pc en daar ken ik niet alles gaan instaleren want ik nodig heb. Printer namelijk thuis kapot :P
Pagina: 1