Toon posts:

128 mb pc 133 geheugen wordt niet gezien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
ik heb een nieuw reepje geheugen gescoord
(Dana-Elec SDRAM PC133 128 MB 168 pins CAS2)

als ik deze samen met mij oude 128 mb geheugen dan wordt er bij de mem. test bij het opstarten nog steeds maar 128 mb gezien.

Als ik 'm echter zonder m'n oude geheugen erin doe werkt alles wel gewoon.

ik zit dus met 2 reepjes geheugen die allebei werken, maar niet samen !?

waar kan dit aan liggen?

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
probeer eens een andere bank?

Verwijderd

100Mhz en 133Mhz geheugen tegelijk :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan nog, dat zou op dit punt geen conflicten mogen opleveren. PC133 is backwards compatible met PC100 :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm hier snap ik niet zoveel van !?

k weet wel dat m'n nieuwe geheugen single sided is.
het oude geheugen is double sided.
mobo = chaintech CT-6ASA4

het is allebei pc133

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Kan zijn dat je mobo alleen double sided kan initialiseren.
of je hebt een wat ouder mobo en wel nieuw memory.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 20:40:
hmm hier snap ik niet zoveel van !?
Gewoon rustig opnieuw doorlezen :)
- zoek op welke chipset je mobo heeft
- zoek de chipset specs op
- check hoeveel Mbit geheugen dit chipset max ondersteunt
- zoek op welke reepjes je nodig hebt
- kijk of je nieuwe reepje daaraan voldoet

Simpel toch? :Y)

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gewoon even een domme vraag hoor.... waar heb je dit geheugen verkocht? Ik ken namelijk een zaak waar ze pc133 verkopen (meerdere filialen in Nederland) wat niet compatible is met oudere p3 systemen.... dus vertelt u maar en dan zeg ik of 't goed is :)

Verwijderd

BalusC schreef op 03 december 2002 @ 20:24:
Dan nog, dat zou op dit punt geen conflicten mogen opleveren. PC133 is backwards compatible met PC100 :)
Dat klopt, alleen het gebruik van 100 & 133 Mhz geheugen tegelijk kan problemen opleveren. Ik heb zelf een PII mobo (van Gigabyte) Hier had ik oorspronkelijk 64MB SDRAM 100Mhz in zitten. Daarna heb ik er 128MB SDRAM 133Mhz bijgeprikt. Deze combinaite werkt alleen als je de 133Mhz module op bank 0 zet en de 100Mhz module op bank 2. Als je banken 0 & 1 gebruikt met een combi van 100 & 133 Mhz, boot de computer niet.
Dit bedoelde ik dus met mijn eerdere opmerking ;)

Om ff ontopic te blijven :
Kun je misschien die CAS waardes veranderen in je bios en/of is de CAS waarde van je oude geheugen miscchien anders :?
btw dane-elec is toch een merk met een goede service&support? Vraag het eens bij hen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 23:52 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 23:48:
[...]

Dat klopt, alleen het gebruik van 100 & 133 Mhz geheugen tegelijk kan problemen opleveren. Ik heb zelf een PII mobo (van Gigabyte) Hier had ik oorspronkelijk 64MB SDRAM 100Mhz in zitten. Daarna heb ik er 128MB SDRAM 133Mhz bijgeprikt. Deze combinaite werkt alleen als je de 133Mhz module op bank 0 zet en de 100Mhz module op bank 2. Als je banken 0 & 1 gebruikt met een combi van 100 & 133 Mhz, boot de computer niet.
Dit kan door van alles en nog wat komen, maar niet van de PC100/PC133 spec. Allicht is er iets anders (chip density, aantal adreslijnen :? ) anders aan de PC133 module en dat het daardoor zo moet, maar het zal NIET aan de PC133 spec liggen.
Om ff ontopic te blijven :
Kun je misschien die CAS waardes veranderen in je bios en/of is de CAS waarde van je oude geheugen miscchien anders :?
btw dane-elec is toch een merk met een goede service&support? Vraag het eens bij hen ;)
Zelf ook laatst tegengekomen dit- er worden veel 4-chip 128MB oplossingen verkocht de laatste tijd- zeer hoge density waardoor veel chipsets (lees vrijwel alles van Intel en behoorlijk wat van de andere northbridgebakkers) er niet mee overweg kunnen. Goedkope bagger is het. Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat niet van Dane-Elec....

Zoals BalusC zegt, post eens ff wat meer info over de chips op dat reepje.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Zie mijn specs...

Single sided ziet mijn comp wel als alleenstaande bank op 256mb. Zodra er een tweede bij komt ziet mijn comp het als 2x 128mb.
Als ik er een double sided bij inzet ziet mijn comp 1x 256 mb en 2x 128 mb. 8)7

Alleen double sided bankjes tellen goed door. Dat is mijn inziens het probleem.

• Neo86
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 12:08
Als je nou die van 133 Mhz op bank 0 zet en die van 100 Mhz op bank 1??

Misschien helpt dat.

Being Braindead Kinda Makes You Thinkin'... | Specs1 - Specs2

Pagina: 1