pentium 75 vervangen door 166

Pagina: 1
Acties:

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 17:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
m'n pa kwam net thuis met een 200W at voeding en twee p1 166 mhz incl koeler. nu heb ik dus een pc staan met p75 erin en daar heb ik de 75mhz proc vervangen door 166. en dat werkt, maar die draait dus maar op 75 mhz, ik zal dus denk ik wat jumpers op het mobo moeten veranderen, maar weet nie precies hoe of wat.

er zitten twee jumpers naast de cpu j28 en j29 genaamd (mobo merk weet ik nie staat alleen tulip op, komt dus uit een tulip visionline). er staan verder geen waardes bij de jumpers, en nu vroeg ik me af of dat a de juiste jumpers zijn en b hoe ze moeten staan voor hegere kloksnelheid.

als jullie me niet zo een twee drie met deze gegevens kunnen helpen zeg dan iig ff of het kwaad kan om het gewoon te proberen met die jumpers.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je zult toch echt het merk/type mobo moeten weten, of aan een handleiding zien te komen. Die jumpers zijn voor elk mobo weer anders. Maar ik zou wel even oppassen met wat je nu aan het doen bent. Een p166 (mmx of zonder mmx?) draait op een ander voltage dan een p75. Je hebt dus kans dat die p166 nu op een (veel) te hoog voltage draait, waardoor ie misschien wel door kan branden.

[edit]
heb ff voor je opgezocht. Hier http://www.de.tomshardwar...q1/010123/socket5-06.html staat dat de p75 en p166 allebei op 3.3V draaien, dus dat voltage zit ws. wel goed (behalve als het een p166mmx is, dan is het een ander verhaal).

[ Voor 26% gewijzigd door Palomar op 03-12-2002 20:25 ]

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Kijk eens of er een typenummer op je mobo staat, en typ dat in bij google. Meestal heb je binnen een halfuurtje zoeken wel een tekening van het mobo met jumpersettings e.d. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Palomar
  • Niet online
DenniZ-X schreef op 03 December 2002 @ 20:24:
Kijk eens of er een typenummer op je mobo staat, en typ dat in bij google. Meestal heb je binnen een halfuurtje zoeken wel een tekening van het mobo met jumpersettings e.d. :)
dat is wel een goeie. Dat nummer staat als het goed is ook onder in beeld als je de PC aanzet (bios schermpje). Dat nummer moet je ff opschrijven en zoeken op google of op www.wimsbios.com opzoeken.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
3.135V - 3.600V is voltage van75, de 166 loopt van 3.4 tot 3.6 dus dat zal wel goed gaan.
alleen die 75 is met fsb 50 en 166 heeft 66 bus.dus het is niet alleen de multiplier.

heb een aantal potentiele serienummers op mobo bekeken met google, maar levert niks op (0 results) en de search op wimsbios is temp disabled :'(

[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 03-12-2002 20:35 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
heb de manual gevonden, hier de jumper settings:

http://support.tulip.com/...63560031187d?OpenDocument

ik heb dus een model 2.x en zo te zien gaat die dus maar tot 133, kan ik daar nog wat aan doen of moet ik genoegen nemen met 133??

• Palomar
  • Niet online
je kunt kijken of je jumpercombinaties kunt maken die niet in dat tabelletje staan weergegeven. Vaak heb je nl. nog wel ongedocumenteerde settings die officieel niet werken, maar met een beetje proberen wel :Y) Doe dat dan alleen met de jumpers voor de multiplier, want de rest staat wel goed. Of misschien kun je het nog proberen met de settings voor de FSB.. misschien dat er een ongedocumenteerde setting is om 75MHz FSB te halen.

[ Voor 20% gewijzigd door Palomar op 03-12-2002 21:04 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Palomar schreef op 03 december 2002 @ 21:03:
je kunt kijken of je jumpercombinaties kunt maken die niet in dat tabelletje staan weergegeven. Vaak heb je nl. nog wel ongedocumenteerde settings die officieel niet werken, maar met een beetje proberen wel :Y) Doe dat dan alleen met de jumpers voor de multiplier, want de rest staat wel goed. Of misschien kun je het nog proberen met de settings voor de FSB.. misschien dat er een ongedocumenteerde setting is om 75MHz FSB te halen.
welke jumpers zijn dan waarvoor??

• Rival24
  • Laatst online: 00:12

Rival24

I'll Be Back

Op het moederbord zelf staat vaak ook nog wat gebrabbel, waaruit je een hoop kunt opmaken (in de buurt van de jumpers that is)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
hmm volgens mij klopt er iets nie, als ik hem instel op 90mHZ volgens die tabel haal ik 133 en andere combo's ;everen ook niet op wat er in de tabel staat. bovendien geeft dxdiag andere waardes aan dan tijdens de boot wordt weeregeven.

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 03-12-2002 21:29 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
heb nu alle combo's geprobeert, behalve door jumperblokjes weg te laten (dus geen pinnetjes verbinden (kan dat wel???). het hoogste wat ik haal is 166(bootscherm) 150(dxdiag). dat zou dus al hoger zijn dan volgens tulip kan. snap alleen niet waarom ik dus twee verschillende snelheden krijg.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Orion84 schreef op 03 December 2002 @ 22:26:
heb nu alle combo's geprobeert, behalve door jumperblokjes weg te laten (dus geen pinnetjes verbinden (kan dat wel???). het hoogste wat ik haal is 166(bootscherm) 150(dxdiag). dat zou dus al hoger zijn dan volgens tulip kan. snap alleen niet waarom ik dus twee verschillende snelheden krijg.
ik zou me daar niet al te druk om maken en blij zijn dat je al meer dan 133 MHz eruit hebt gekregen en een nieuwe CPU hebt :P

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
m-m schreef op 03 December 2002 @ 22:28:
[...]

ik zou me daar niet al te druk om maken en blij zijn dat je al meer dan 133 MHz eruit hebt gekregen en een nieuwe CPU hebt :P
jah, ok. nu zou ik er zelfs win98 op kunnen draaien, alleen nog ergens een wat grotere schijf regelen 8)

Pagina: 1