Toon posts:

NT4 naar AD (none native mode)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie heeft er goede ervaringen met migration tool's van NT4 naar AD (active directory)

de tool van microsoft is helaas geen optie omdat die alleen migreerd in native mode

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
welke tool wil je gebruiken?
en waarom een tool gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
noem me maar type lui ik heb geen zin om 100+ gebruiker namen over te kloppen

en wat ik gezien heb van de admt van MS ( active directory migration tool ) met de mogelijk heid om client pc's over te zetten zonder achter iedere pc te kruipen erg mooi
maar helaas kan onze AD nog niet in native mode worden gezet

vandaar mijn vraag of er andere tools zijn en zo ja wat zijn de ervaringen er mee

Verwijderd

Je kunt toch de gebruikers laten repliceren naar W2K? Herinner me dat je de PDC dan wel als BDC moest in stellen (zie www.ntfaq.com). Omdat W2K die NT bak ziet schakelt die volgens mij automagisch naar mixed mode. Kun je daarna nog beslissen om naar native mode over te gaan.
Zoiets was het volgens mij alhoewel het alweer een jaar geleden is dat ik dit gedaan heb met een collega.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 21:23:
en wat ik gezien heb van de admt van MS ( active directory migration tool ) met de mogelijkheid om client pc's over te zetten zonder achter iedere pc te kruipen erg mooi
maar helaas kan onze AD nog niet in native mode worden gezet
Wat is het probleem dan waardoor je geen native-mode kunt gebruiken?
Pre-2000 clients?

* alt-92 heeft NT4 domain gerestructured met ADMT naar native, beviel goed....

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 04-12-2002 22:19 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
heb helaas niet het voledige beheer van het domain van daar dat ik niet zo maar de beslissing kan maken om over te schakelen naar native

Verwijderd

je beheert wel de pdc van het domain?
het is namelijk de bedoeling dat je die als eerste upgrade... (ik krijg een beetje het gevoel dat je gewoon een win2k dc in je netwerk wil proppen)
daarna kan je pas de bdc's pas upgraden... als alle BDC's over zijn naar win2k dc kan je je domain op native zetten...

Verwijderd

Topicstarter
ik beheer een "lokaal" domain met alle toeters en bellen \
echter hebbeb ze van uit de US bepaald dat alles over moet gaan in een wereldwijd domain nu kan ik de usser account niet migreren met ADMT van domain A (NT4) naar Domain B (W2K) omdat het het nieuwe domain niet in native draaid en ben dus op zoek naar een soort gelijk tooltje die het wel kan

Verwijderd

Er is een tooltje in een van de resource kit's die addusers heet, daar kun je gebruikers + instellingen mee exporten en importeren.
Heb het zelf ook gebruikt om nt4 domeinusers over te zetten naar de win2k AD
Ik kan em zo wel even online zetten voor je.
Pagina: 1