Toon posts:

Chello en geen rekeningen ontvangen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu zo'n 2 jaar geleden dat ik voor het laatst een rekening van Chello heb mogen ontvangen :? Heeft iemand anders hier ook last van? :P

Best wel klooie eig, want het openstaande bedrag zou nu wel zo'n €1000 bedragen :o

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Zou ze er gewoon op attenderen, je kan het beter nu doen dan nooit. Denk dat ze er op een gegeven moment toch wel achterkomen.

Of je kan natuurlijk niets zeggen en maar blijven hopen dat ze het nooit achterhalen.

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 16:57
vet...

zou gewoon maandelijkse kosten naar een rekening met hoge rente overmaken.
verdien je er nog iets aan.
indien ze dan ineens met een rekening komen kun je altijd zonder problemen betalen.
indien niet. dan heb je als je alles opzegt... een veiligheids moment in rekening neemt... een mooi bedrag op iets te kopen/huren/weet ik het

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Topicstarter
Jah, dat ga ik maar doen jah, want anders heb ik straks een probleem :P

Heb wel het voordeel dat ik maar €25 p/m hoef te betalen, andere helft wordt door zus betaald :) Zal haar ook ff attenderen maar wat apart te gaan houden, je weet nooit wanneer ze met zo'n rekening komen :/

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Gewoon zeggen dat je de helpdesk gebeld hebt om door te geven dat je steeds geen rekeningen hebt ontvangen en het op een gegeven moment maar voor lief hebt aangenomen :P

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb Chello vanaf Juli, maar ik heb nog maar één keer een faktuur gehad. Wel wordt er netjes iedere maand het geld afgeschreven. Dus ik vind het niet zo erg dat ik geen rekening krijg. Als ze zitten te zeiken laat ik netjes mijn afschriften zien.. :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:22

amahusu

taking over the world!

mja, dat had ik dus ook...

vorige maand een rekening gekregen van 378 pleur :(

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-01 00:17
Indien UPC over een langere periode geen facturen heeft verstuurd is er een limiet aan het bedrag dat UPC zal factureren. Voor internet, telefonie en digitale televisie worden maximaal 3 maanden in rekening gebracht, voor TV maximaal 6 maanden.

http://www.coax.nl/meeting/overleg-chello081002.php

Ik zit met hetzelfde probleem, UPC had een automatische incasso maar schreef niets meer af en stuurde ook niets meer. Kreeg ik opeens een rekening van zo'n 600 euro! Ik heb ondertussen 4 brieven geschreven en faxen gestuurd maar na 2 maanden nog geen antwoord ontvangen. Sterker nog, ze hebben me reeds afgesloten (heb ondertussen maar ADSL aan laten leggen) en factureren gewoon door voor die periode! Stelletje randdebielen daar bij UPC. Ze kunnen van mij 3 maanden hebben en dat ze maar snel failliet gaan. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Sovereign op 03-12-2002 20:19 ]

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-05 13:59

Hachy

Laadpas Nerd

had hetzelfde, ook 2 jaar nix gehoord, brieven faxen e.d. werd niet op gereageerd totdat ze me ineens af wilden sluiten miv de volgende werkweek. Gelijk gebeld, kon het gelukkig op een accoordje met ze gooien, achteraf voor 200 euro 20 maanden internet gehad :)
Nu gaat alles prima en heb ik ook telefoon enzo bij ze en eigenlijk ben ik nu best tevreden!

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• thevisman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-04 16:53
Hier hetzelfde na een verhuizing zijn ze de weg kwijt en kreeg heel afentoe een rekening van een onverklaarbaar bedrag......de laatste koste me zelfs 0,00 euro... heb natuurlijk wel binnen de 28 dagen overgemaakt...... Heb het bij ze aan gegeven (telefoontje koste me 15 gulden) en de afdeling incasso zou contact opnemen voor een betalingregeling.....moeten naog bellen....

En dan maar afvragen waarom het zo slecht gaat!!! Volgens mij weten ze niet eens hoeveel abonnees ze hebben!

• mhr-zip
  • Laatst online: 13:36
ik heb nog nooit een rekening gezien van chello, het werd wel altijd netjes afgeschreven van mijn rekening. Nu ik adsl heb hoop ik ze ook nooit meer te zien.

Ps zwaar offtopic, weet iemand misschien waar ik me modem heen moet sturen?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Opsturen? Je kunt het ook gewoon terug brengen naar de UPC winkel... In Amsterdam kun je het beste 1/2 uur voor openen voor de deur gaan staan.. dan hoef je het minst lang te wachten..

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 22:21:
Opsturen? Je kunt het ook gewoon terug brengen naar de UPC winkel... In Amsterdam kun je het beste 1/2 uur voor openen voor de deur gaan staan.. dan hoef je het minst lang te wachten..
Lol, maar ik woon niet echt bij amsterdam in de buurt

Verwijderd

Ik heb chello opgezegd, en die kerel maakte ook meteen een afspraak voor wanneer het modem opgehaald wordt.. kon zelf uit verschillende data en tijden kiezen.. hoop wel dat ze op komen dagen/

• ralfbosz
  • Laatst online: 20:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Vorig jaar een heel jaar niet betaalt voor mijn Chello-abbo. Toen ik problemen kreeg met mijn ip-adres toch maar gebeld, en ja hoor maand later een rekening (gelukkig niet met terugwerkende kracht, alleen die maand en de maand erop). Sindsdien weer netjes rekeningen. Alleen nu ik mijn opzegbrief twee weken geleden hebt gepost geen rekening (of bevestiging) ontvangen. Ik breng volgende week mijn modem naar de UPC-winkel terug dat ik die troep niet meer wil :).

Desnoods gooi ik het op de verhoging, voordeel van acceptgiro, niks moeilijk met opzeggen van automatische incasso's ;).

rm -r *

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 16:57
mhr-zip schreef op 03 december 2002 @ 21:55:
ik heb nog nooit een rekening gezien van chello, het werd wel altijd netjes afgeschreven van mijn rekening. Nu ik adsl heb hoop ik ze ook nooit meer te zien.

Ps zwaar offtopic, weet iemand misschien waar ik me modem heen moet sturen?
stuur maar naar mij :-)

www.kuiphuis.nl

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
ik heb het met de telefoon,ja priority..
vanaf eind april chello en priority,tv/radio,met tv/radio en chello klopt het tot op de cent,alles normaal gefactureerd,maar van priority geen rek. ontvangen,ook niet na melding in oktober....dit kan niet,maar er gebeurt niks,ik denk dat ik maar een m'n rechtbijstandsverzekering ga inschakeling.

mijn systeem.

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 22:39:
Ik heb chello opgezegd, en die kerel maakte ook meteen een afspraak voor wanneer het modem opgehaald wordt.. kon zelf uit verschillende data en tijden kiezen.. hoop wel dat ze op komen dagen/
ow, ik heb een aangetekende brief gestuurd. Ik heb echt geen zin om in de wacht te gaan hangen bij die gare helpdesk.

• ralfbosz
  • Laatst online: 20:01

ralfbosz

xm create bosz -c

mhr-zip schreef op 03 December 2002 @ 22:43:
[...]

ow, ik heb een aangetekende brief gestuurd. Ik heb echt geen zin om in de wacht te gaan hangen bij die gare helpdesk.
Volgens de helpdesk-medewerker die ik aan de lijn kreeg kon in Chello niet eens opzeggen over de telefoon. Moest een brief sturen.

Krijg alleen geen bevestiging (nog niet tenminste). Breng het spul zelf wel naar de UPC-winkel.

rm -r *

Verwijderd

Die rekeningen die jullie niet krijgen die krijg ik dus :(
Net weer een chello rek. van € 267,= over april - augustus 2002, terwijl ik voor het laatst in september 2001 kabelinternet heb gehad bij Quicknet (nog voor de overname dus). Het zijn ook eikels daar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 23:42 ]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 13:14
houw op, ik zit met rekening van 1200 euro...

en bankafschriftjes die ik notabene aangetekend op stuur raken daar zoek al 2x...
en dan moet ik betalen.. stelletje (*@##!@$(%

ps. ze zoude me 2 dagen geleden afsluiten ut werkt nog steeds hehehe :D

Verwijderd

Topicstarter
Hachy schreef op 03 December 2002 @ 21:37:
had hetzelfde, ook 2 jaar nix gehoord, brieven faxen e.d. werd niet op gereageerd totdat ze me ineens af wilden sluiten miv de volgende werkweek. Gelijk gebeld, kon het gelukkig op een accoordje met ze gooien, achteraf voor 200 euro 20 maanden internet gehad :)
Nu gaat alles prima en heb ik ook telefoon enzo bij ze en eigenlijk ben ik nu best tevreden!
:D

Zeg, hoe heb je dat voor elkaar gekregen, zo'n deal wil ik ook wel met ze maken :P

Verwijderd

gratis internet, altijd goed.... :9

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-05 13:59

Hachy

Laadpas Nerd

Een beetje laat; maar hier alsnog een reactie;

Ik gaf UPC de schuld dat ze niet maandelijks incasseerden waar ik ze destijds wel voor had gemachtigd. Omdat ze het dus anderhalf jaar later in één keer wilde doen en ik niet zo 1,2,3 zo'n 1200 gulden in de knip had heb ik het bedrag telkens laten storneren.

Het was eigenlijk puur toeval dat ik op een gegeven moment zo vaak belde dat ik (toen ik afgesloten zou worden) iemand aan de lijn kreeg die 4 maanden daarvoor aan hetzelfde probleem had gewerkt. Ik schrijf altijd alle namen op en herkende hem aan zijn stem, hij wist zelfs nog waar dit over ging (!) die rekeningen van 1200 gulden enzo.

Toen heeft deze gast voor mij dit accoordje eruit gesleept en mijn afsluitingsbrief nog snel van de stapel af kunnen plukken _/-\o_ dat was echt _goed_ !

Daarna kreeg ik keurig een rekening van iets van 230 euro voor bijna 2 jaar internet _/-\o_
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 21:18:
[...]

:D

Zeg, hoe heb je dat voor elkaar gekregen, zo'n deal wil ik ook wel met ze maken :P

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Verwijderd

Ik ben aan het nadenken wat ik wil (ja ik ben nog 1 van die laatsten met een heuse modem van 56k6) en ik zat te twijfelen tussen Demon adsl en Chello. Ik denk dat ik er bijna uit ben ;). Maar gaat dit met alles zo bij Chello. Dus ook het aanmelden (abbo nemen) en de verbinding behouden en zo. Ze zijn namelijk sneller dan adsl (download) en ook iets goedkoper maar ik wil gewoon geen gezeik eigenlijk. Iemand nog iets goeds over Chello misschien?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 22:37 ]

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
mhr-zip schreef op 03 December 2002 @ 21:55:Ps zwaar offtopic, weet iemand misschien waar ik me modem heen moet sturen?
Volgens mijn contract hoef ik ze slechts 'in de gelegenheid te stellen het modem op te komen halen'.

En voor de vrager hierboven: Chello / UPC kan zéér verschillen. Ik heb met de administratie tot nu toe geen enkel probleem gehad - of je dat al dan niet tegen komt is denk ik een kwestie van geluk hebben. De snelheid is bij mij ook prima (Apeldoorn centrum) en het aantal storingen (uitgesmeerd over de hele periode dat ik 't heb) ook zeer beperkt. Die netwerk-kwaliteit is naar wat ik hoor nogal een lokale aangelegenheid: even in je eigen buurt rondvragen dus; is het voor je buren perfect dan is het dat voor jouw ook; is het voor je buren bagger dan zal het dat voor jou ook zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Gwaihir op 17-07-2003 22:46 ]

Verwijderd

Ik heb 1,5 jaar lang geen rekeningen gekregen van Multiweb/Sonera quicknet.
diverse keren gebelt, "nee meneer, er staat niets open"
Maar ja, internet heeft in die 1,5 misschien 1 maand redelijk gewerkt. En dan overdrijf ik echt niet.

Modem ophalen en borg terug betalen ging wel lekker vlot :) hahaha
Zijn echt sloeber bedrijven, net zoals Nuon en UPC.
De een krijgt geen enkele factuur, de ander krijgt spook facturen van vele euro's.

UPC is gewoon te snel gegroeit. Ze konden het niet eens bijbenen. Niet met bandbreedte niet qua adminstratie.
Multiweb naar sonera naar Multiweb zelfde probleem.
En nuon is ook flink gegroeit plus nieuwe administratie systeem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 23:41:
Die rekeningen die jullie niet krijgen die krijg ik dus :(
Net weer een chello rek. van € 267,= over april - augustus 2002, terwijl ik voor het laatst in september 2001 kabelinternet heb gehad bij Quicknet (nog voor de overname dus). Het zijn ook eikels daar.
Het leuke vervolg op het verhaaltje van mijn zoon ;)
Na veel over en weer geschrijf met en bedreigingen van de deurwaarder (intrum justitia), heb ik hen ervan kunnen overtuigen dat wij dus nimmer klant zijn geweest van UPC/Chello en dat zij vooral contact moeten opnemen met hun. wat zij tot mijn grote verbazing ook gedaan hebben, want 2 weken terug kregen wij opeens een bedrag van € 226,= op onze rekening gestort. een week later kreeg ik hier een specificatie van, wat ik volgens UPC terug had moeten krijgen en wat de nog openstaande bedragen waren, ik zou dus 493,- euro terugkrijgen van UPC en daar is die bovengenoemde 267 euro vanaf gegaan.
Gelijk gebeld want ik ben nml nooit klant geweest van Chello, heb ook geen geld tegoed van hun en de enige rekening die ik aan UPC betaal is voor kabelTV en radio a 107 euro per jaar.
Men hield voet bij stuk dat alle rekeningen nu vereffend waren, dat men mij nu uit het systeem zou verwijderen, die knakker aan de foon vroeg zich zelfs af waarvoor ik nu eigenlijk belde ;)
Nou ja, als je het zo wil hebben, gelijk een nwe hard disk gekocht, een reepje ram en uit eten geweest, UPC bedankt :D
btw, ik kreeg na 3x een kiestoon gelijk iemand aan de lijn (regio rotterdam) :X

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Iemand die ik ken heeft ook iets van 2 jaar geen rekeningen ontvangen van Chello (UPC). Hij heeft ze er toen ook meerdere malen aan ze doorgegeven, maar nooit kreeg hij een rekening of werd er iets van zijn rekening afgeschreven. Op een gegeven moment was hij het wel zat en heeft het maar voor lief genomen. Tot nog niet zo lang geleden een rekening de bus in kwam met daarop een behoorlijk hoog bedrag. Hij is gaan zeuren bij ze en heeft het voor elkaar weten te krijgen nog maar de helft te hoeven betalen van diezelfde rekening, aangezien hij regelmatig heeft gemeld dat hij nooit rekeningen kreeg. Dus in feite is het de schuld van UPC zelf dat ze hun boekhouding niet goed bijhouden. Door die fout kun je natuurlijk nooit iemand, zeker niet iemand die het eerlijk door geeft, zomaar ineens een rekening van zoveel 100 euro laten betalen.

* Godjira is blij van Chello (UPC) af te zijn met zijn ADSL lijntje :)

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus sinds April ADSL, die modem ligt hier alleen nog..., er zou een monteur langskomen maar das nooit gebeurt... heb ik gebeld maar ze kunnen me niet vinden in het systeem... Eerst konden ze dat ook niet, maar via een omweg wel...

Nu ga ik gewoon langs bij die winkel v/d week, zal wel weer uren wachten zijn.. dan zeg ik gewoon dat ik lang geleden al opgezegd heb maar dat die monteur niet is langsgeweest en dat ik die modem per toeval tegen kwam bij een opruimings actie :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 07:31:
[...]

Het leuke vervolg op het verhaaltje van mijn zoon ;)
Na veel over en weer geschrijf met en bedreigingen van de deurwaarder (intrum justitia), heb ik hen ervan kunnen overtuigen dat wij dus nimmer klant zijn geweest van UPC/Chello en dat zij vooral contact moeten opnemen met hun. wat zij tot mijn grote verbazing ook gedaan hebben, want 2 weken terug kregen wij opeens een bedrag van € 226,= op onze rekening gestort. een week later kreeg ik hier een specificatie van, wat ik volgens UPC terug had moeten krijgen en wat de nog openstaande bedragen waren, ik zou dus 493,- euro terugkrijgen van UPC en daar is die bovengenoemde 267 euro vanaf gegaan.
Gelijk gebeld want ik ben nml nooit klant geweest van Chello, heb ook geen geld tegoed van hun en de enige rekening die ik aan UPC betaal is voor kabelTV en radio a 107 euro per jaar.
Men hield voet bij stuk dat alle rekeningen nu vereffend waren, dat men mij nu uit het systeem zou verwijderen, die knakker aan de foon vroeg zich zelfs af waarvoor ik nu eigenlijk belde ;)
Nou ja, als je het zo wil hebben, gelijk een nwe hard disk gekocht, een reepje ram en uit eten geweest, UPC bedankt :D
btw, ik kreeg na 3x een kiestoon gelijk iemand aan de lijn (regio rotterdam) :X
Erruggggg :'(
Ik ga het hier nooit, maar dan ook nooit meer over UPC hebben.
Na mijn verhaal vandaag krijg ik net een rek in de bus van 250 euro voor het niet inleveren van eeen Com21 modem, hoe komen ze erbij.
Net een half uur aan de lijn gehangen met UPC, maar ik zal volgens hun moeten aantonen dat ik die modem (gerbuikt bij quicknet, Sonera, Eneco) daadwerkelijk heb ingeleverd, ze maken dus in feite van hun probleem mijn probleem.
Bleeeeeeeh !!! :r wordt vervolgd. stelletje eikels.
Pagina: 1