Alweer SME/E-smith: Inloggen in primary "ibay"

Pagina: 1
Acties:

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 07:51
(hopelijk valt dit onder NOS anders weet ik het EGT niet meer!)
(SME/E-smith is Linux voor de duidelijkheid, btw, waarom is mijn vorige topic gekilled ging tog egt of Linux d8 ik??:( :( :( ))

Ik wil dus een network mapping maken naar de primary ibay (eigenlijk is het geen ibay, maar jullie snappen we wa'k bedoel.) vanuit WinXP Prof. Nu kan ik de ibay wel mappen, ZONDER PW/Username, maar dan kan ik alleen maar files openen, niet saven/wijzigen/deleten toevoegen enz..
Om te editen moe'k dan inloggen met een bepaalde username en pw, denk ik, maar welke?? Ik heb al vanalles geprobt, maar elke keer krijg ik een foutmelding van Windows, (screeny: http://217.120.102.154/pu.../network_connect_fout.jpg) dat de ibay al gemapped is (niet waar) of dat ik een verkeerde username/pw heb ingedouwd (volgens mij moet dat OF root, OF Admin zijn incl betreffende pw).
Hoe kan'k dit nu doen? Vanuit een ftp proggie kan'k er indirect wel bij (inloggen als admin) maar dat is nogal omsl8ig. Ik wil gewoon die files direct via een network share openen en aanpassen.

Any ideeen??

(Ja, ik heb het internet afgespeurd, en ja, ik heb de manual op http://www.e-smith.org/docs/manual/5.1/ gelezen kan er natuurlijk ovreheen gelezen hebben :| )

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:06
Hoe kan ik inloggen met een WIN98SE pc op m'n E-smith?

Lees de sluitmessage is, ben je het daar niet mee eens, mail de mod in kwestie dan.

Verder heb ik geen ideeeeeee wat een ibay is?

[edit]
Om nog maar te zwijgen over de leesbaarheid van je pots.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeN op 03-12-2002 19:46 ]

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 07:39
Bij de ibay opties moet je aangeven welke user (groepen) toegang hebben en een password kiezen. Dit kun je gebruiken om te mappen onder Windows

En verder: Leer spellen! Ik mag trouwens hopen dat "egt" een grapje is...?