Toon posts:

Audigy + US Blaster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een soundblaster Audigy geluidskaart in combinatie met een US blaster 5.1. Het enigste probleem is dat de audigy geen mogelijkheid bied voor analoge 5.1 geluidsinstallatie, dit is nu juist het geval met de US blaster 5.1. :(
Ik krijg dus alleen geluid uit de front rear en sub, center blijft stil! :'(

Weet een van jullie misschien hoe ik toch analoog 5.1 geluid kan krijgen?
desnoods met een beetje geknutsel, of heb ik iets over het hoofd gezien en hoort het gewoon mogelijk te zijn?

(ik heb de search gebruikt en geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden O-)
Search werkt lang niet altijd, meestal krijg ik een error message, misschien dat iemand hier ook een antwoord op weet?)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 19:28 ]

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:30

Tittysmack

"no comment"

Had ik ook tot ik de 5.1 had opgeblazen... :( Us Blaster is *** kwaliteit.... maarre je moet gewoon in audio hq live surround instellen ofzo. Zit in die creative software...

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe heb je toen dan die US blaster 5.1 aangesloten?
bij mij zitten er alleen aansluitingen voor Front speakers en Rear speakers op die Geluidskaart (en natuurlijk een digitale uitgang en een mic. en Line in) dus ik kan hooguit 4.0 geluid krijgen,( de bas wordt waarschijnlijk gescheiden van de Front kanalen en daarna met de Sub weergegeven)
dus wat jij nu opnoemd gaat voor mij niet op :'(

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:00

Sick Nick

Drop the top!

die digi uitgang fungeert ook als je center/sub uitgang in 5.1 modus voor zover ik weet (wel met de oude sb live 5.1 in ieder geval)

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag 5.1 geluid uit mijn 5.1 setje en 5.1 geluidskaart!
(ben eigenlijk best tevreden met de geluidskwaliteit)

Verwijderd

Topicstarter
ow, dat wist ik niet, zal ik maar eens proberen, thx

Verwijderd

Topicstarter
haha, het werkt ... dank je ,
Der klopt echt helemaal niks van de kanalen maar na een tijdje wisselen van bedrading heb ik nu de goeie kanalen op de goede speakers.
Hartelijk dank

(durfde nooit op digitale uitgang te proberen, dacht dat ie kapot zou gaan, zat ook geen gebruiksaanwijzing bij BULK kaart)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:00

Sick Nick

Drop the top!

:D

groen is je front, zwart je rear en geel je surround/sub EN digi uitgang, blauw is je line-in en roze je microfooningang. Deze kleuren zijn dacht ik redelijk standaard en volgens mij altijd in gebruik bij creative (behalve bij de kaarten met vergulde stekkers uiteraard)

[ Voor 10% gewijzigd door Sick Nick op 03-12-2002 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nooit eerder meerkanaals dan ac 97 stereo geluid gehoort of gehad, er zat ook geen handleiding bij de geluidskaart, bedankt voor alle hulp :) ken nu eindelijk van redelijk 5.1 geluid genieten. (is US blaster 5.1 echt zo slecht)

• Warfare
  • Laatst online: 19-03 12:51
WIe heeft er nog extra info en ervaring met deze blaster (in vergelijking met andere speakerset). Ik zit te twijfelen tussen deze en de creative 5700

Verwijderd

Neem geen US blaster...Heb eens een 2.0 setje gekocht voor een habbekrats, maar bass komt er gewoon niet uit (had ik ook niet verwacht btw)

• Warfare
  • Laatst online: 19-03 12:51
Ja, maar een 5.1 home theatre setje is wel wat anders dan een 2.0 setje

Verwijderd

heb een Audigy met anologe 5.1 werkt prima nieuwste drivers perfect geluid. heb er een dtt2200 aanhangen alleen een Audigy met een us blaster set is net alsfo je een Yoko radio in een Porsche hangt. 8)7

Edit
Ohja nog een goeie als je nog oudere of brakke drivers heb moet je zowel in je creative mixer als in windows bij de speakeropties aangeven dat je 5.1 heb !!! deze lopen namelijk niet altijd gelijk. !
en verder controleer of je kabels goed zijn en ik meen me te herrinneren dat de us blaster 5.1 cinch aansluitingen heeft probeer de center en subwoofer eens om te wisselen want wit en rood klopt niet altijd met wat het moet zijn ! ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 15:05 ]

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
ben op zich wel benieuwd naar meer reacties over dit setje, ik heb toch geen ruimte voor 5 full size speakers dus misschien dat ik deze nog een keer ga kopen, een tijdje geleden heeft computer totaal ze positief gereviewed en vond ze beter uitgebalanceerd dan dat duure 4.1 logitech setje dat nu vervangen is door een 5.1

Verwijderd

Ik was van plan om de audigy 2 geluidskaart te nemen met die us blaster boxen als ik hier lees kan ik die boxen beter niet kopen. Heeft iemand en goed alternatief voor die boxen voor ongeveer de zelfde prijs??????

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-08 07:46
ik weet niet wat je budget is maar: logitech z-640 kosten € 79 en daar komt wel degelijk een prima geluidje uit voor zijn prijs...

heb ik zelf ook, erg goede bass :D

Verwijderd

RonaldMade schreef op 07 October 2003 @ 11:13:
ik weet niet wat je budget is maar: logitech z-640 kosten € 79 en daar komt wel degelijk een prima geluidje uit voor zijn prijs...

heb ik zelf ook, erg goede bass :D
Ik ga ff kijken hoe die eruit ziet. Ik vind de us blaster er namelijk best geinig uitzien.

Wie kan mij eigenlijk vertellen wat er nou zo slecht is aan de us blaster?????:?

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 11:18:
[...]

Ik ga ff kijken hoe die eruit ziet. Ik vind de us blaster er namelijk best geinig uitzien.

Wie kan mij eigenlijk vertellen wat er nou zo slecht is aan de us blaster?????:?
B-merk he, ze roepen 1000 Watt, enzo maar dat is PMPO dus delen door een 21 ofzo wil je het in RMS hebben.

De Logitech producteert een echte goede diepe bass, met een active sub, die US Blaster zal waarschijnlijk heel schel klinken en minder vol.

Verwijderd

RonaldMade schreef op 07 October 2003 @ 11:20:
[...]

B-merk he, ze roepen 1000 Watt, enzo maar dat is PMPO dus delen door een 21 ofzo wil je het in RMS hebben.

De Logitech producteert een echte goede diepe bass, met een active sub, die US Blaster zal waarschijnlijk heel schel klinken en minder vol.
Ok dan dank je. Ik vind de z680 okok wel grappig alleen een beetje prijzig.

• RonaldMade
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 11:23:
[...]

Ok dan dank je. Ik vind de z680 okok wel grappig alleen een beetje prijzig.
idd, dat is het jammere. Maar de z640 doet het ook prima en heeft volgens de meeste reviewers een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

US Blaster, tsja het is net zoiets als Trust als het niet slechter is ;)
Pagina: 1