Ik ben zo'n beetje heel internet afgestreund voor een programma die m'n microfoon(sennheiser m@b15) realtime versterkt. Deze microfoon gebruik ik voor progjes waarmee ik over internet kan praten. Ik heb een Sounblaster 128 en een sounblaster live. Deze 2 hebben allebei een optie om het microfoon geluid te versterken maar dit helpt niet. Ik heb namelijk het probleem dat het geluid niet goed genoeg door m'n mic komt, het geluid moet nog versterkt worden voordat het geluid het internet op gaat.
Zoek eens op 'Microphone amplifier' bij Google.
Het eerste linkje is al een goede:
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/micamp.html
Het eerste linkje is al een goede:
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/micamp.html
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
heb ik gedaan, maar daar kom ik alleen maar hardware matige tegen en die moet ik niet hebben.
Kan wel hoor
Voor de topicstarter: hoor je geen verschil als je de 20 dB boost in of uitschakelt? Die is namelijk gewoon real time hoor
dat verschil hoor ik wel, alleen is niet sterk genoeg. Ik heb nmlk het idee dat de microfoon niet sterk genoeg is, dus heb ik nog een extra versterker nodig
Stekkers van hoofdtel en mic niet perongeluk verwisseld? 
...
Je hoort niets extra's nodig te hebben om die mic goed te kunnen gebruiken.
Splits je probleem even op in 2 delen zodat je kan traceren waar het aan ligt.
1. Als je praat in je microfoon, hoor je jezelf dan duidelijk terug via de speakers?
Zo ja, dan zijn de verbindingen in ieder geval allemaal goed, doe nu punt 2.
Zo nee, controleer even de volume regeling, de mute instellingen en de stekkers van die headset.
2. Neem ook eens op met Cool Edit of de geluidsrecorder van windows, klinkt het daar ook goed? Of is het te zacht...
Als het te zacht is heb je kans dat windows een aparte "opname" volume regeling heeft.
Dubbelklink op dat gele speakertje rechts onderin, kies menu [opties] dan [eigenschappen] klik op [opnemen] en daarna op [ok].
Nu heb je de opname volume regeling voor je... Hier gaat het ook om als je op internet praat met je mic.
Zorg ervoor dat je microfoon geselecteerd staat als opname bron en pas eventueel het volume aan. Om te testen of het goed is neem je steeds een stukje op en speel je dat weer af met bv cool edit of de geluidsrecorder.
...
1. Als je praat in je microfoon, hoor je jezelf dan duidelijk terug via de speakers?
Zo nee, controleer even de volume regeling, de mute instellingen en de stekkers van die headset.
2. Neem ook eens op met Cool Edit of de geluidsrecorder van windows, klinkt het daar ook goed? Of is het te zacht...
Als het te zacht is heb je kans dat windows een aparte "opname" volume regeling heeft.
Dubbelklink op dat gele speakertje rechts onderin, kies menu [opties] dan [eigenschappen] klik op [opnemen] en daarna op [ok].
Nu heb je de opname volume regeling voor je... Hier gaat het ook om als je op internet praat met je mic.
Zorg ervoor dat je microfoon geselecteerd staat als opname bron en pas eventueel het volume aan. Om te testen of het goed is neem je steeds een stukje op en speel je dat weer af met bv cool edit of de geluidsrecorder.
Alles kan stuk.
De instellingen zijn goed, ik hoor mezelf ook goed. Het opnemen kan bijna niet beter en nee de stekkers zijn niet verwisseld. Alleen diegene die aan de andere kant van de lijn zit hoort me niet goed. Die heeft z'n instellingen ook goed. T'is nmlk zo dak een programma gebruik die een lampje heeft, bij die andere brand dat lampje constant maar bij mij niet, alleen als ik hard praat begint ie te branden. Dus als ik haverwege een zin wat z8er begin te praten val ik weg en dat is vreselijk irri.remco_k schreef op 04 December 2002 @ 11:57:
Stekkers van hoofdtel en mic niet perongeluk verwisseld?
...
Da's dan duidelijk, dan ligt het aan dat programma...
controleer de instellingen ofzo, en kijk of er een zgn Gate inzit, zet die uit of zet de treshold lager.
Het versterken van je mic zal in dit geval alleen nog maar een nadelig effect hebben. (Vervorming).
Het was trouwens handig geweest als je dat meteen in je eerste post al vermeld had.
...edit: Of gebruik een ander programma...
controleer de instellingen ofzo, en kijk of er een zgn Gate inzit, zet die uit of zet de treshold lager.
Het versterken van je mic zal in dit geval alleen nog maar een nadelig effect hebben. (Vervorming).
Het was trouwens handig geweest als je dat meteen in je eerste post al vermeld had.
...edit: Of gebruik een ander programma...
[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 04-12-2002 12:39 . Reden: whatever ]
Alles kan stuk.
dat lig niet aan het programma(picophone in dit geval), meerdere programma's hebben er last van zoals msn ook. Ik heb al verswchillende getest maar dat werkte niet. Dus is voor mij een microfoonversterker een logische en handige oplossing( o ja met m'n mond zit ik dichtbij dus dat is het probleem ook niet)
owjee... laat me raden, Rogerwilco? Teamspeak2? BattleCom?
1: waarschijnlijk heb je Push-to-Talk mode aanstaan en heb je toch echt je mic. inputlevel te laag. Dus ga in het programmatje ff goed opzoek naar mogelijkheden om de inputlevel van je mic in dat proggie te verhogen!
2: Als je naar volume-controls gaat in windows en dan Microfoon aanzet zodat deze ook in het rijtje verschijnt (controleer meteen ff het inputlevel) . Vervolgens ga je naar [file] en klik je op [advanced controls]. Je ziet dat er dan bij Microfoon een knop komt te staan: [advanced] klik daarop en ziedaar opent een schermpje met onderin [microfoon +20db-boost]. ff aanvinken.. and ur good to go..
1: waarschijnlijk heb je Push-to-Talk mode aanstaan en heb je toch echt je mic. inputlevel te laag. Dus ga in het programmatje ff goed opzoek naar mogelijkheden om de inputlevel van je mic in dat proggie te verhogen!
2: Als je naar volume-controls gaat in windows en dan Microfoon aanzet zodat deze ook in het rijtje verschijnt (controleer meteen ff het inputlevel) . Vervolgens ga je naar [file] en klik je op [advanced controls]. Je ziet dat er dan bij Microfoon een knop komt te staan: [advanced] klik daarop en ziedaar opent een schermpje met onderin [microfoon +20db-boost]. ff aanvinken.. and ur good to go..
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
nee, niet die proggies die je voor spellen gebruikt(meer die 8er nat goed te gebruiken zijn en daar is picophone goed genoeg voor), en ja de instellingen staan goed, het geluid van m'n mic staat vol open en de 20db staat ook aan.
Even samenvatten:
1. Je zegt dat je goed op kan nemen met de geluidsrecorder.
2. Je zegt dat een microfoonversterker een logische en handige oplossing is
3. Je zegt dat het geluid niet hard genoeg het internet opgaat.
Een klein kind kan hier de conclusie nog trekken:
1. Er is niets mis met het volume van de microfoon / volumeregeling / opnameregeling
2. Omdat 1 al goed is, is een extra versterker volledige onzin en zal alleen maar resulteren in clipping, maar niet in een oplossing.
3. Dus kan het niet anders dan aan de gebruikte software liggen.
Ergens anders zoeken, behalve in de gebruikte software is zinloos.
Hoewel... misschien moet je een versterker tussen je internet verbinding en je computer zetten
...
---edit:
Heb net even Picophone gedownload en bekeken...
Hier de enige tips die ik je geven kan (bij de settings (pref))
-Zet de treshold zo laag mogelijk (voor het testen in ieder geval wel). (op -infinite)
-vink evt. 10dB mic gain aan.
1. Je zegt dat je goed op kan nemen met de geluidsrecorder.
2. Je zegt dat een microfoonversterker een logische en handige oplossing is
3. Je zegt dat het geluid niet hard genoeg het internet opgaat.
Een klein kind kan hier de conclusie nog trekken:
1. Er is niets mis met het volume van de microfoon / volumeregeling / opnameregeling
2. Omdat 1 al goed is, is een extra versterker volledige onzin en zal alleen maar resulteren in clipping, maar niet in een oplossing.
3. Dus kan het niet anders dan aan de gebruikte software liggen.
Ergens anders zoeken, behalve in de gebruikte software is zinloos.
Hoewel... misschien moet je een versterker tussen je internet verbinding en je computer zetten
---edit:
Heb net even Picophone gedownload en bekeken...
Hier de enige tips die ik je geven kan (bij de settings (pref))
-Zet de treshold zo laag mogelijk (voor het testen in ieder geval wel). (op -infinite)
-vink evt. 10dB mic gain aan.
[ Voor 15% gewijzigd door remco_k op 04-12-2002 17:43 ]
Alles kan stuk.
Ik sluit me helemaal aan bij de conclusie van Remco_k. Als je wegvalt, dan kan je de threshold lager zetten of gewoon de mic dichterbij houden.
Lezen is een vak, ook voor mijJag schreef op 04 December 2002 @ 17:59:
Ik sluit me helemaal aan bij de conclusie van Remco_k. Als je wegvalt, dan kan je de threshold lager zetten of gewoon de mic dichterbij houden.
Ter visiualisatie:

Lijkt mij lastig dichterbij zetten.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
het probleem is opgelost, het bleek m'n geluidskaart te zijn die niet helemaal lekker meer was. Ik heb vandaag een nieuwe opgehaald(lees 2de hands), maar daarbij heb ik weer een probleem. Kijken of ik dat kan oplossen
EnsconcE schreef op 04 December 2002 @ 12:17:
[...]
...ik hoor mezelf ook goed. Het opnemen kan bijna niet beter...
EnsconcE schreef op 04 december 2002 @ 23:50:
het probleem is opgelost, het bleek m'n geluidskaart te zijn die niet helemaal lekker meer was...
Word ik gek?
Alles kan stuk.
Ik deed die andere geluidskaart erin en het probleem was opgelost, tja ik weet ook niet wat het probleem is maar de oplossing heb ik iig wel.
Pagina: 1