[ digitale foto's ] Hoe sorteren jullie je foto's?

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:05

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
Ik heb net 1,5 week mijn Fuji S602Zoom en me fotocollectie schiet nu al op :9 Weliswaar een heleboel foto's die niet goed zijn maar ik toch wil bewaren en straks op cd wil gaan branden.

Bijna iedereen die een digitale camera zal het ook wel hebben. Mappen en mappen vol met foto's. Wat is JOUW manier om al deze mappen met foto's (overzichtelijk) te sorteren? En wat doen jullie met de bestandsnamen (DSCF0001.JPG, DSCF0002.JPG etc. bij mij) ?

Ik ben op dit moment de software van me camera aan het installeren (FinePixViewer) en dan eens kijken wat je daar allemaal mee kan, maar ik was gewoon zowieso nieuwsgierig hoe jullie dit doen en ik denk dat er ook wel andere tweakers hier zijn die behoeft hebben aan een (aantal) goede manieren.

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Import wizard van XP - Naam geven aan de folder en XP renamed de DSCF0001 oid om naar Trouwfeest 001 etc... en voor de rest mappen een praktische naam geven en ACDSee gebruiken om te ff snel te bekijken.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
En wat doen jullie bijvoorbeeld als je een dag foto's maakt van allemaal verschillende dingen? Ga ik naderhand de foto's uitzoeken en een naam geven en indelen in de soort foto's?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Dit was al een keertje voorgekomen, maar geen goede oplossing eigenlijk.

Ik zelf doe het met directory structuur en textbestandjes. Zoals van m'n vakantie doe ik de datum+titel.

Anders is er nog een databaseprog dat je kan gebruiken. Imatch of zo is een van de betere.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
athlonkmf schreef op 03 december 2002 @ 19:18:
Dit was al een keertje voorgekomen, maar geen goede oplossing eigenlijk.

Ik zelf doe het met directory structuur en textbestandjes. Zoals van m'n vakantie doe ik de datum+titel.

Anders is er nog een databaseprog dat je kan gebruiken. Imatch of zo is een van de betere.
Toen ik vanmiddag bedacht dat ik dit ging posten dacht ik nog, eerst effe de search gebruiken en toch weer vergeten |:(

Maarja, altijd interresant toch hoe mensen dat (nu) doen...

Wat zet je precies in die tekstbestandjes dan? De gegevens?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

ik doe gewoon per gebeurtenis, dus verjaardag (naam) (datum) of huisdieren #1 (datum), enz

Niks renamen die foto's, of ze nou IMG0001.JPG t/m IMG0142.JPG heten of huisdieren 001.jpg t/m huisdieren 142.jpg heten boeit toch niet, want ze staan gewoon in de map van huisdieren :)

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
En als je nou bv. een jaar later weer foto's maakt van huisdieren, plaats je die dan in een nieuwe map?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

datum natuurlijk, 10-04-2002 en over een jaar bijvoorbeeld 11-05-2003

En ja, die zet ik gewoon in een nieuwe map. Kom je ook niet in de knoop met dubbele filenames.

[ Voor 42% gewijzigd door Sick Nick op 03-12-2002 19:29 ]

Verwijderd

Als ik op een dag foto's heb gemaakt (bijv. gisteren) dan maak ik een map aan met de volgende naamgeving: "2002-12-02 - Efteling" (zonder aanhalingstekens dan he? >:) ) In deze map gooi ik dan alle foto's van die dag.
Als ik ook op die dag s'ochtends bijv. bloemetjes heb lopen schieten dan gooi ik de foto's die weinig met de dag te maken hadden in een map overigefotos (of te wel een map vol met tientallen "rotzooi en klungel" fotos).
Op deze wijze heb ik nu een hele collectie mappen waarmee ik snel en overzichtelijk iets kan vinden.

Waarom deze naamgeving?: In Windows kan je dus mappen solteren op naam: en met deze datumnaamgeving kun je ze netjes rangschikken op de dagen.
02-05-2002 zou niet werken omdat daarna 02-06-2002 zou komen en dat wil ik niet ;)

Ik wijzig niet alle naamgevingen van de foto's.. vind DSC00001.jpg goed genoeg, en anders blijf ik bezig namen verzinnen....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 19:31 ]

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik sorteer het per maand.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
Per maand in 1 map :?

• Ares408
  • Niet online
Ja

• kmf
  • Niet online

kmf

PuCK schreef op 03 december 2002 @ 19:21:
[...]

Toen ik vanmiddag bedacht dat ik dit ging posten dacht ik nog, eerst effe de search gebruiken en toch weer vergeten |:(

Maarja, altijd interresant toch hoe mensen dat (nu) doen...

Wat zet je precies in die tekstbestandjes dan? De gegevens?

Verhaaltjes :)

Gegevens kunnen opgehaald worden met EXIF.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
Hmm dat lijkt me toch wat TE onoverzichtelijk. Maargoed ik weet ook niet of je veel foto's maakt en hoe je naamgeving van de bestanden is...

Verwijderd

Maar vind je het niet jammer als je van een foto de preciese datum wil hebben dat je dat eerst moet gaan uitzoeken dan?? (windows wijzigd dit soms nogal vaak??)

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
athlonkmf schreef op 03 December 2002 @ 19:33:

[...]

Verhaaltjes :)

Gegevens kunnen opgehaald worden met EXIF.
Aha, en dan per bestand een .txt met de EXIF info?

Verwijderd

Ik doe het met downloader v1.5, die maakt per jaar/maand/dag mappen aan,..

zo krijg je dus een hoofdmap 2002 met daarin een map 11 (november) en in 11 weer voor elke dag dat je van je camera download een map (1,2,3,4,5,6 etc etc.)

Je krijgt dus een perfecte rangschikking.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 19:36 ]

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
De meeste info (datum enzo) kan je wel via EXIF info krijgen. Mij lijkt het me juist handig om het via mappen met datum en daarachter het onderwerp te doen. Net zoals Sick-Nick dus...

Hmmz, ik kan met FinePixViewer niet eens de EXIF info van een foto zien? Of doe ik wat verkeerd?

Zijn er nog andere programma's waarin je snel door fotomappen kan browsen en EXIF info kan bekijken? Ik weet dat ACDsee dit kan maar er komt altijd zoveel meer "troep" bij dat programma die je echt NIET gebruikt :D

[ Voor 47% gewijzigd door Puck op 03-12-2002 19:44 ]

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 19:36:
Ik doe het met downloader v1.5, die maakt per jaar/maand/dag mappen aan,..

zo krijg je dus een hoofdmap 2002 met daarin een map 11 (november) en in 11 weer voor elke dag dat je van je camera download een map (1,2,3,4,5,6 etc etc.)

Je krijgt dus een perfecte rangschikking.
idem dito :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

PuCK schreef op 03 December 2002 @ 19:39:
De meeste info (datum enzo) kan je wel via EXIF info krijgen. Mij lijkt het me juist handig om het via mappen met datum en daarachter het onderwerp te doen. Net zoals Sick-Nick dus...
En ik!
Alleen vind ik die van mij fijner :P (Datum weergeving om makkelijk te solteren en terug te vinden)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 19:44 ]

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 19:44:
[...]

En ik!
Alleen vind ik die van mij fijner :P (Datum weergeving om makkelijk te solteren en terug te vinden)
Jij sorteert op datum, ik sorteer op gebeurtenis :)

Met bijkomend voordeel dat ik ook op datum kan sorteren als ik in windows sorteer op datum (aanmaak datum is gelijk aan datum van gebeurtenis meestal) hoewel dit niet altijd op gaat denk ik na het kopieren vanaf cd naar hd ?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
Met bijvoorbeeld dat datum geklooi in windows he. In de EXIF staat ook de datum (waarop de foto dus echt geschoten is). Zijn er geen programma's die hierop kunnen sorteren en bv. ook op andere EXIF gegevens (zoals sluiterstijd ofzo :P)?

Verwijderd

Sick Nick schreef op 03 December 2002 @ 19:45:
[...]

Jij sorteert op datum, ik sorteer op gebeurtenis :)

Met bijkomend voordeel dat ik ook op datum kan sorteren als ik in windows sorteer op datum (aanmaak datum is gelijk aan datum van gebeurtenis meestal) hoewel dit niet altijd op gaat denk ik na het kopieren vanaf cd naar hd ?
Tja is ook een optie hoe jij het doet.
Ik doe dit persoonlijk op deze wijze omdat wanneer ik een naamgeving van een map wijzig dat windows denkt dat de map later gemaakt is.. Dan zou ik zowel bij naamgeving als bij datum solteren een niet goed geordende lijst krijgen.. vandaar dat ik het zo doe. Kopieren van cd naar HD gaat bij mij dus ook goed.

En zoek ik bijv. foto;s van sinterklaas dan doe ik Control F (zoeken) en dan tik ik in Sinterklaas en heb de mappen gevonden!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 19:51 ]

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

bij het wijzigen van de naam verandert de datum van wijziging ja, maar niet die van het aanmaken ;)

Moet je maar eens rechts klikken naast je verschillende sorteermogelijkheden en de optie 'Gemaakt op' zal verschijnen.

Verwijderd

Sick Nick schreef op 03 december 2002 @ 19:51:
bij het wijzigen van de naam verandert de datum van wijziging ja, maar niet die van het aanmaken ;)

Moet je maar eens rechts klikken naast je verschillende sorteermogelijkheden en de optie 'Gemaakt op' zal verschijnen.
Mmm, dat had ik nog niet gezien :) Zal zo even kijken in Windows
Maargoed, ik blijf bij mijn naamgeving :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 19:53 ]

Verwijderd

In het linux file-system kun je gebruik maken van links:

Bewaar gewoon alle files met originele naam in 1 map.
Vervolgens kan je mappen maken , met links naar de files.
Het beestje dat je gekiekt hebt tijdens vakantie 2002 kan je bijvoorbeeld linken naar de mappen "dieren" en de map "vakantie2002". De link kan elke gewenste naam hebben.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 19:53:
In het linux file-system kun je gebruik maken van links:

Bewaar gewoon alle files met originele naam in 1 map.
Vervolgens kan je mappen maken , met links naar de files.
Het beestje dat je gekiekt hebt tijdens vakantie 2002 kan je bijvoorbeeld linken naar de mappen "dieren" en de map "vakantie2002". De link kan elke gewenste naam hebben.
:9~ damn, waarom draai ik geen linux? :/

Nog manieren om dit gemakkelijk onder windows te doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 03-12-2002 19:55 ]

Verwijderd

Ik gebruik iPhoto, is perfect om je foto's mee te organiseren.
http://www.apple.com/iphoto/

is alleen voor MacOS X.

Verwijderd

Gewoon op datum: 'X:\021203\' bv.
En daar alle foto's in.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

ja, kopieren en plakken als snelkoppeling :+

En die manier is niet handig want dan krijg je wellicht dubbele filenames uit je cam, of als je ff wat foto's wilt kopieren van een verjaardag mag je die weer eruit gaan zitten vissen ipv ff een map kopieren.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
Sick Nick schreef op 03 December 2002 @ 19:57:
ja, kopieren en plakken als snelkoppeling :+

En die manier is niet handig want dan krijg je wellicht dubbele filenames uit je cam, of als je ff wat foto's wilt kopieren van een verjaardag mag je die weer eruit gaan zitten vissen ipv ff een map kopieren.
Nee dat gaat niet werken denk ik :D

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
Hmmmz, dit lijkt me wel wat:

Picture Information Extractor
PIE Studio Features:

All features of PIE and PrintStation in one application
Easy and fast printing of loads of pictures
Printing of multiple pictures in columns and rows
Resize, move, rotate or multiply single pictures
Automatic sizing and positioning to fit within your selected print settings
Full WYSIWYG preview of all the pages of images you have chosen to print
Flexible labeling options
Define custom header and footer texts for pages and images
Optionally show filename, date, time, exposure and other information above or under each image
Flexible renaming of digital photos
Lossless JPEG-Rotation
Rotate single pictures or rotate in batch mode
Automated file transfer from your SmartMedia/CompactFlash card adapter with renaming/redating
Picture preview
Instant view/auto select of new files
Thumbnail browser
Adjustable thumbnail size
Very fast picture viewer with zooming and panning
View pictures and their exposure information in full screen
Cycle through the pictures (with PgUp/PgDown keys)
Drag displayed text to your preferred screen position
Saving picture information in standard textfiles
Automatic monitoring of the 'picinfo.txt'-files
Advanced picture information
File sorting by name, date, shutter, aperture, zoom, ..
Move and Copy picture files per Drag&Drop
Drag from and into the PIE window (OLE Drag)
Manual renaming of files
Exposure info file 'picinfo.txt' will be automatically updated
Not necessary to retype the file extension
Open pictures with your favorite editor (Double click or right button click)
Supported file formats: JPEG, TIFF, PCX, DCX, BMP, DIB, PIC, TARGA, GIF
and many more...
Beetje jammer dat het niet gatis is...

Verwijderd

PuCK schreef op 03 December 2002 @ 20:10:
Hmmmz, dit lijkt me wel wat:

Picture Information Extractor

[...]

Beetje jammer dat het niet gatis is...
Dat is inderdaad een verdomd handig programma'tje. :)

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:49

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ja, ook op datum en dan gebeurtenis. Windows sorteert op de 'amerikaanse' datum standaard vandaar dat ik de verschillende mappen noem zoals: '\Foto-abum\2002\02-11-28 Gebeurtenis'. Op die manier worden de mappen altijd chronologisch geordend...

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 08:29

spacy

+++

bijna 4000 foto's sinds ik me cam heb, (nu een jaar)
als ik een serie foto's van een bepaald iets heb gemaakt,
gooi ik die gewoon in een dir onder die noemer,
bijvoorbeeld "familiedag blabla" ofzo
maar op het moment moet ik nog de laatste 1000 foto's sorteren :X

edit: begin in iedergeval niet de namen te wijzigen, is onbegonnen werk, aan de dir kun je genoeg zien.

[ Voor 22% gewijzigd door spacy op 03-12-2002 21:50 ]

• kmf
  • Niet online

kmf

Vergeten te vermelden. ik ga m'n foto's meestal ook renamen. Datum erbij of zo. Makkelijk gratis batch renamers te vinden.

Verwijderd

ik sorteer me foto's meestal op type foto, vrienden, architectuur, school etc en daar dan submappen in, per gebeurtenis/datum
kost wel ff tijd maar wel lekker overzichtelijk..

Verwijderd

ik sorteer altijd de foto's op datum, alle foto's van die dag onge8cht wat erop staat in een map, dat vind ik het handigst

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:47
Ik gebruik Downloader van Breezesys. Die maakt automatisch mappen aan met de datum van downloaden uit de camera. Ik heb dus een structuur die er zo uit ziet:

01-21
01-22
09-11

etc. :)

Verwijderd

Dit is mijn taktiek :+

Ik upload mn foto's naar de folder C:\Foto's2002\upload

daar bekijk ik ze, bewerk ze, kies de leukste uit en die gaan naar C:\Foto's2002\definitief\

Die directory heb ik weer ingedeeld in verschillende mappen zoals: feesten, macro, architectuur, natuur......

Werkt handig en efficiënt

Die upload folder leeg ik dus om de zoveel foto's...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 12:10 ]

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Kheb een folder met alle foto's, daar zitten weer folders per sessie zeg maar :)
zo van
verjaardag <naam> 25 september 2002
en de namen van de foto's verander ik niet

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

doe alles in acdsee, gewoon albumpjes aangemaakt..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 07:53
Ik ben een tijd geleden begonnen aan een programma om mijn foto's te archiveren, omdat ik niks op de markt kon vinden dat precies aan mijn wensen voldoet. Het is op dit moment nog vol in ontwikkeling, maar ik heb wel een versie die gedownload kan worden.

Kijk eens op http://www.kings.nl/mjax voor meer informatie. Feedback wordt van harte op prijs gesteld.

Jammer genoeg heb ik nog geen tijd gehad om een handleiding te maken. In het kort komt het er op neer dat je je foto's kan importeren in het pakket (originele bestanden blijven gewoon bestaan) en verrijken met allerlei "tags" die je in een zelf te kiezen structuur kunt gieten. Dit maakt het mogelijk om heel snel foto's te zoeken over een bepaald onderwerp of met een bepaalde persoon erop, bijvoorbeeld.

Met het betere drag-and-drop werk en de context gevoelige menu's moet er wel uit te komen zijn. Mocht het niet lukken, dan kun je me mailen op [url=mailto:mjax@kings.nl?subject=MyPhotoManager]mjax@kings.nl[/url].

[ Voor 14% gewijzigd door mjax op 04-12-2002 12:37 ]

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Ik maak gewoon mappen per datum op de 2002-12-04 manier, dan staan ze mooi op chronologische volgorde en meestal geef ik de dirnaam ook nog een paar trefwoorden van de inhoud mee, en soms geef ik foto's ook nog een naam, zo kan je vrij makkelijk iets vinden, evt. mbv ctrl-f :)

Verwijderd

deze eroor krijg ik Mjax

*2002-12-04@12:47:18: TfrmMain.trvFileExplorerChange
*2002-12-04@12:47:18: TfrmMain.UpdateCount
*2002-12-04@12:47:18: TfrmMain.SetStatus

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik gebruik het programma Ulead PhotoExplorer
http://www.ulead.com/pex/trial.htm
Dat is hier te downloaden en het werkt goed. (ook ergens anders wel te vinden 8))Je kunt je foto's daar ook heel gemakkelijk mee bekijken en zelfs aanpassen (licht/kleur etc) gaat in dit programma heel makkelijk.
Eerste keer even wat instellen hoe en waar je de foto's wilt hebben en dan maakt ie altijd een nieuwe map aan op de plek waar jij hem wilt en dan op datum.
De foto's zijn bij mij (Olympus C40Zoom) vanzelf al op datum gesorteerd dus dat is niet zo moeilijk meer. Renamen doe ik dus niet aan.
Versturen om af te drukken doe ik via de DA drogist (quelle) en die kan met mijn namen van foto's goed omgaan.
In WinXP kun je ook sorteren op naam/datum/datum gemaakt etc. maar dan moet je iets met je foldereigenschappen doen (weet niet meer precies wat)

P.Duh! lekker puh!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 12:36

CyBeRSPiN

sinds 2001

De scanner en camera wizard van XP roelt!
ik doe altijd een mapje maken: jjjj-mm-dd, onderwerp
Op dezelfde dag kan ik bijv meerdere onderwerpen hebben.
Nadeel is wel dat het zoeken soms tegenvalt omdat je op datum sorteert en niet op onderwerp.

Verwijderd

mjax schreef op 04 December 2002 @ 12:35:
Ik ben een tijd geleden begonnen aan een programma om mijn foto's te archiveren, omdat ik niks op de markt kon vinden dat precies aan mijn wensen voldoet. Het is op dit moment nog vol in ontwikkeling, maar ik heb wel een versie die gedownload kan worden.

Kijk eens op http://www.kings.nl/mjax voor meer informatie. Feedback wordt van harte op prijs gesteld.

Jammer genoeg heb ik nog geen tijd gehad om een handleiding te maken. In het kort komt het er op neer dat je je foto's kan importeren in het pakket (originele bestanden blijven gewoon bestaan) en verrijken met allerlei "tags" die je in een zelf te kiezen structuur kunt gieten. Dit maakt het mogelijk om heel snel foto's te zoeken over een bepaald onderwerp of met een bepaalde persoon erop, bijvoorbeeld.

Met het betere drag-and-drop werk en de context gevoelige menu's moet er wel uit te komen zijn. Mocht het niet lukken, dan kun je me mailen op [url=mailto:mjax@kings.nl?subject=MyPhotoManager]mjax@kings.nl[/url].
Wow! Koninklijk programma!! Dit belooft wat.

Ik ben wel al een errortje tegen gekomen, als ik een goed gevulde errorlog heb zal ik em naar je sturen :P.

Iets anders: iedere keer als ik een foto naar een project sleep krijg ik de melding dat ik geen icoongenerator heb geïnstalleerd, waar kan ik die downloaden?

Oh, de knop delete werkt niet in het commentaar venster...

En de datum staat op (bij het invoeren van een fotobestand) op X-X-1899

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 13:02 ]

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

boekel

Dusss...

Ik maak mappen aan met datum en gebeurtenis, bijv. 2002-12-05 sinterklaas, en gooi daar alle foto's in. Ik rename de foto's zelf nog niet, maar omdat ik nu dubbele bestandsnamen krijg (bij 10.000 foto's begon m'n canon weer bij 0......), denk ik erover om ze op datum/tijd te gaan benoemen, dan kun je ook makkelijk zien van wanneer de foto is.

http://www.boekel.nu

• smallboy
  • Laatst online: 22-02 12:10

smallboy

N/A

Ik sorteer mijn foto's per maand, en in die maand evt. nog mappen met gebeurtenissen...

Zo kan ik alles redelijk goed terug vinden.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Topicstarter
Hmm, veel goede manieren tot nu toe.

Ik denk erover na om idd maar meteen me bestandsnamen van de foto's te veranderen in datum en preciese tijd

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 09:27

bipo

TomV

ik sorteer ze op gebeurtenis, de naam van de foto laat ik ongewijzigd. Ik heb een structuur die er als volgt uitziet:

> mensen
> > portretten
> > > familie
> > > vrienden
> > > overig
> > activiteit
> > overig
> natuur
> > dieren
> > > huisdieren
> > > wilde dieren
> > > insecten
> > > dierentuin
> > > overig
> > macro's
> > bloemen
> > planten
> > overig
> steden
> > Delft
> > Utrecht
> > Parijs
> > aanvullen bij nieuwe stad
> werk
> > activiteit 1
> > activiteit 2
> voor internetsite (foto's die geschikt zijn om te gebruiken op een site)
> kiekjes (algemene foto's die niet gelukt zijn, maar wellicht nog wel eens van pas kunnen komen)
> overig (al het andere)

Ik kan 1 foto ook onder meerdere categorieën plaatsen (desnoods via een snelkoppeling). Werkt goed. Bij mij dan.

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

• CAP-Team
  • Laatst online: 02-03 16:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

map: jaar-maand-dag - Omschrijving
Bestanden: IMG_XXXX - Omschrijving.jpg

Alleen zet ik niet achter alle bestanden omschrijvingen, alleen als het veel verschillende onderwerpen betreft.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

niet :+

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:56

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Mapjes met gebeurtenis en met ACDSee renamen van de foto's (batch rename)
Maar dat meestal pas (veel) later, eerst gewoon downen met Downloader in een maand en dag-mapje. Het renamen cq verplaatsen doe ik pas als ik zin heb :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Map: Jaar - Maand - Dag [Omschrijving]

En de bestanden niet renamen, gewoon batch maken van 0001 tot 9999 :)

(geldt bij gebrek aan digicam voorlopig voor mijn scans van gewone 10x15 foto's :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Oscar the Grouch schreef op 04 December 2002 @ 16:48:
Mapjes met gebeurtenis en met ACDSee renamen van de foto's (batch rename)
Maar dat meestal pas (veel) later, eerst gewoon downen met Downloader in een maand en dag-mapje. Het renamen cq verplaatsen doe ik pas als ik zin heb :)
Same :)

Downloader rulez :D

• mjax
  • Laatst online: 16-02 07:53
Omdat de post over mijn ontwikkelde programma een beetje off topic was, ben ik hier een nieuw topic begonnen over MyPhotoManager.

Geinteresseerden nodig ik dan uit hier een kijkje te nemen.
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 12:59:
[...]

Wow! Koninklijk programma!! Dit belooft wat.

Ik ben wel al een errortje tegen gekomen, als ik een goed gevulde errorlog heb zal ik em naar je sturen :P.

Iets anders: iedere keer als ik een foto naar een project sleep krijg ik de melding dat ik geen icoongenerator heb geïnstalleerd, waar kan ik die downloaden?

Oh, de knop delete werkt niet in het commentaar venster...

En de datum staat op (bij het invoeren van een fotobestand) op X-X-1899
Pagina: 1