Toon posts:

DNS in Active Directory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu thuis een een Win2k Server draaien. Deze heeft active directory geinstalleerd. Deze heeft als IP 192.168.0.2 (= GEEN DHCP), en als dns (pri-sec): 195.121.1.34/66 van mijn Internet Provider. Ik heb tijdens de DCPromo wizzard Windows zelf de DNS uit laten zoeken > vroeg iets later om de CD. Na het installeren heb ik dat net time commando uitgevoerd zoals in mijn event viewer uitgelegd stond. Nu wil ik eerst 1 pc aan het domein koppelen:

Naam: Chris1
IP: 192.168.0.5
DHCP: 192.168.0.1
DNS: 195.121.1.34/66
Deze dingen mbt tot ip's krijgt iedere pc door mijn router (dhcp servertje).

Ik ga naar network ID bij system en klik op dat ie op het domein moet. Vul het in en gelijk komt een vraag die het heeft over user/pass voor om je op het domein te zetten. Zo gezegd zo gedaan. 10 sec later: Welcome to the domain! -ff rebooten-

De pc krijgt vervolgens weer een ip en na een tijdje krijg ik het inlogscherm, user /pass ingevuld en aanmelden op het domein. <Maar dit duurt godsgruwelijk lang, 3min ofzo.... Nou kijk ik bij de eventlog en zie ik dat ie problemen heeft met het resolven van dns en zo domain.local/bla bla bla.

Leuk :(

Goed nu geef ik de pc handmatig een pri dns 192.168.0.2 (van server) en nog 2 van mijn provider erachter en werkt het zooitje wel. Heeft iemand hier wat voor of tips enzo? Ik vind dit best erg irritant omdat ik met dhcp werk moet ik nog alles handmatig invullen :(

Christiaan

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 12:53

MrG

-> http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;q172953

Werkt ook voor 2000

Heb je overigens geen firewall draaien die je interne verkeer blokt?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
de server moet je ook niet de DNS servers van je provider geven, je moet je server als DNS server zichzelf geven, en in de DNS console de ISP dns server als 'forwarder' opgeven, (hoe dit moet, ff de search raadplegen of anders de KB van MS)

die router DHCP zou ik persoonlijk uitzetten omdat je daar te weinig mee kan, w2k DHCP gebruiken de volgende opties moet je meegeven

-gateway (192.168.0.1
-dns servers (192.168.0.5)
-dns domain (thuis.local?)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar mijn server heeft als IP 192.168.0.1. Dus moet ik nu bij pri dns invullen het ip van de server. Maar hoe zit het dan met surfen op internet. Als ik dan naar tcp/ip eigenschappen ga en Advanced tabblad dns kan ik nog meer dns servers toevoegen. maar ik heb het dus zo: DNS1: 192.168.0.2 DNS2: 195.121.1.46 DNS3: 195.121.1.66

Nu werkt het allebij. Mijn pcs krijgen normaal die laatste 2 dns adressen als pri en sec dns voor min internet. Want ik het een gateway/router in mijn netwerk hngen die als dhcp functioneert.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm zal ik anders DHCP op mijn server zetten en daar 3dns servers inplaatsen. Schakel ik dhcp op die router uit en zet ik mijn pa en ma hun pcs wel op static ip....

Verwijderd

als je de evt . folder in je dnsmmc op de server verwijdert dan werkt het al (controleer of je roothints niet leeg zijn)... evt kan je nog forwarders instellen naar je isp dns...
Pagina: 1