Toon posts:

Zwart/Wit Tiffje in Photoshop document Zwart/Wit houden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik de laatste dagen behoorlijk wat gepost heb, maar hoop dat jullie me nog een keer willen helpen. :)

Ik moet een aantal files importeren in een Photoshop document(CMYK). Deze files zijn allemaal zwart/wit TIFFS. Ik wil dat in het PSD document het zwart van deze files 100% K is, en niks van de andere kleuren. Het lukt me niet, wat ik ook probeer, ik krijg elke keer een mengelmoesje. Het wit moet natuurlijk wel wit blijven... Wie kan me helpen?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

duotone gebruiken i.c.m. een batch-jobje? even een 'treshold' erover heen laten gaan?

[ Voor 46% gewijzigd door Yoozer op 03-12-2002 18:45 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Afbeelding, modus -> grijswaarden? Of moet de afbeelding CMYK blijven?

En je zou het lichtste stukje grijs kunnen pakken en middels niveau aangeven dat het zwart moet zijn...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31

Pelle

🚴‍♂️

Levels, of terugbrengen naar indexed color (B&W) en vervolgens weer terugzetten naar CMYK.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Yoozer schreef op 03 December 2002 @ 18:44:
duotone gebruiken i.c.m. een batch-jobje? even een 'treshold' erover heen laten gaan?
Duotone is geen CMYK
Pelle schreef op 03 December 2002 @ 18:51:
Levels, of terugbrengen naar indexed color (B&W) en vervolgens weer terugzetten naar CMYK.
Dan krijg je nog niet alleen tekening in je zwartkanaal, zet ie het om naar full color.
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 18:38:
Ik moet een aantal files importeren in een Photoshop document(CMYK). Deze files zijn allemaal zwart/wit TIFFS. Ik wil dat in het PSD document het zwart van deze files 100% K is, en niks van de andere kleuren. Het lukt me niet, wat ik ook probeer, ik krijg elke keer een mengelmoesje. Het wit moet natuurlijk wel wit blijven... Wie kan me helpen?
Ben benieuwd wat je reden is. Waarom je dat wilt. Alleen zwart gebruiken voor zw/beelden die FC gedrukt worden wordt immers minder mooi. Maar misschien ben je iets aan het freubelen voor twee kleuren oid.

Je kunt proberen je zwartwit afbeelding (waarvan de modus ook daadwerkelijk op zw/w staat) met ctrl-a ctrl-c te kopieeren.

Dan ga je naar je fullcolor bestand, en selecteer je alleen het kanaal 'zwart' bij je channels dus. Dan doe je ctrl-v. Ik heb het even getest en het werkt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
OzBoz schreef op 03 december 2002 @ 19:53:
[...]

Ben benieuwd wat je reden is. Waarom je dat wilt. Alleen zwart gebruiken voor zw/beelden die FC gedrukt worden wordt immers minder mooi. Maar misschien ben je iets aan het freubelen voor twee kleuren oid.
Ik ben een advertentie aan het maken waar een heleboel kleine zwart wit plaatjes in voorkomen. Jeweetwel van die "operator logo" plaatjes en zo. Als ik die nu laat printen, worden ze een beetje fuzzy omdat ze heel klein staan afgebeeld, met al die kleuren erbij...
Je kunt proberen je zwartwit afbeelding (waarvan de modus ook daadwerkelijk op zw/w staat) met ctrl-a ctrl-c te kopieeren.

Dan ga je naar je fullcolor bestand, en selecteer je alleen het kanaal 'zwart' bij je channels dus. Dan doe je ctrl-v. Ik heb het even getest en het werkt.
Heb ik gedaan.. is ook wel redelijk goed gelukt,.. bedankt, maar ik neem aan dat je bedoelt "eerst ctrl-v en dan pas de channels veranderen"..

Verwijderd

Topicstarter
Shit.. nee.. Nog niet fatsoenlijk gelukt... Als ik met mijn eyedropper tool ga checken, zitten de kleuren weer door elkaar heen... En als ik de zwart wit afbeelding (waarvan alleen de "k" layer staat aangevinkt over een stukje kleur van mijn gekleurde afbeelding schuif, verdwijnt opeens het wit.

OzBoz.. Welke modus bedoel je? (...waarvan de modus ook daadwerkelijk op zw/w staat...).. ik bedoel,.. zw/w in "Bitmap" "Grayscale", "Duotone", "CMYK"

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
verander je beeld in grijswaarden, selecteer & copy kanaal grijs, maak een nieuw cmyk beeld en plak de selectie in kanaal zwart -> klaar.

Verwijderd

Topicstarter
YESSSSSSSSSSSsss... 1000x keer dank...Hij doet het perfect.. nu nog ff checken of dat hetzelfde truukje werkt met "batch".. want moet namelijk zo'n paar duizend van die plaatjes veranderen..

• OzBoz

OzBoz

Als je een zwart wit advertentie maakt dan vraag ik me af welk verschil je uiteindelijk denkt te krijgen als je alles in een fullcolor-bestand mikt en dan alleen in het zwart kanaal. Bij het drukken van een zwart-wit advertentie komt geen CMY te pas.

Verwijderd

Topicstarter
De advertentie zelf is grotendeels in kleur.. er moeten alleen bepaalde gedeeltes bij zitten die echt helemaal zwart wit zijn..

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het zwart van CMYK is niet netjes zwart maar kent een gemene blauwe tint (alhoewel ik daar geen bevestiging van heb is dat mijn ervaring), zeker grijstinten kun je beter met full CMYK maken dan enkel met K.
ga ervanuit dat dit zwart schraler is dan normaal

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Als je echt helemaal zwart wilt hebben is alleen zwart [in CMYK] niet echt mooi diep zwart.. Bij een full color advertentie met zelfs delen zwart-wit is het mooier een percentage CMY in het zwart te gooien [en wel allemaal een gelijke waarde].

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 11:54:
De advertentie zelf is grotendeels in kleur.. er moeten alleen bepaalde gedeeltes bij zitten die echt helemaal zwart wit zijn..
Ja.. nou dat wordt dan fleppig-zwart want 100% alleen zwart ziet er nog niet zwart uit. Of je moet de drukker vragen lekker royaal te zijn met de zwart, kun je na afloop nog leuk stempelen met je drukwerk.

Ik zou niet teveel waarde hechten aan die printer van je om te beoordelen hoe het zwart eruit gaat zien. Neem voor het gemak maar even aan dat de full-color-zwart van Photoshop heel wat zwarter is dan alleen zwart in een zwart kanaal.

Pagina: 1