[Mxstream] Na tweak valt internet steeds uit?

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:34

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hoi,

Ik heb dus nu mijn modem getweaked naar de Pro versie.

Nu zit ik met een probleem:

Mijn internet valt na een x aantal minuten weg, dit gebeurd steeds na ongeveer 10min.

Ik moet dan het modem uit en weer aan zetten en dan doet het, het weer.

Ik dacht eerst, ok ik doe een firmware upgrade, maar dat gaat dus lekker niet hé, die firmware update werkt gewoon niet.

Ik wilde mijn modem dan eerst weer de-tweaken, maar dat kan ook niet meer!
Ik kan wel bij System Setup defaults doen, maar dan blijven mijn Mxstream settings gewoon zo als ze nu staan...

Ik kan dus ook het script van op de Mxstream CD staat niet uitvoeren....

Wie weet waar dit aan ligt?

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ik geef dit topic even een schop.

Nu even wat informatie die ik heb op gedaan.
Als de verbinding wegvalt kan ik wel ICQ'en, heel raar dus.
Ik kan dan na 30sec even een ping uitvoeren dan valt het weer uit.
dan kan ik na 30sec even een website "oproepen" alleen het DNS request kan ik doen, verder komt hij dus niet, er staat dan connection to xxx.xx.xxx.xx (een ip dus)

Wie heeft hier ook last van gehad?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
kijk hier voor meer info

[ Voor 5% gewijzigd door schwarzenegger op 04-12-2002 16:53 ]

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
ik zie daar de oplossing niet tussen hoor, mijn Linux bak heeft er namelijk ook last van ;)

Verwijderd

offtopic:
jij hebt hezelfde logo van duinkonijn ik weet niet of dat de bedoeling is.

maar ik denk dat het aan je tweak licht mischien de modem weer orgineel maken en kijken of jie het nog steeds hebt zo ja de internet provider lastig vallen zo nee een betere tweak zoeken.

• schwarzenegger
Snow_King schreef op 04 december 2002 @ 17:08:
[...]

ik zie daar de oplossing niet tussen hoor, mijn Linux bak heeft er namelijk ook last van ;)
dat schreef je er niet bij.
welke fout krijg je als je het modem terug wilt tweaken??

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
larsemenneke schreef op 04 December 2002 @ 17:15:
[...]

dat schreef je er niet bij.
welke fout krijg je als je het modem terug wilt tweaken??
als ik in het modem admin board bij system setup op defaults klik, dan zet hij de settings helemaal niet terug zoals ze waren!

Ook als ik een firmware probeer te upgraden of het standard script van de Mxstream CD uitvoer krijg ik error 0 terug...

Ik heb nu net een beetje lopen klooien in PPP en PPTP en nu lijkt alles wel goed te gaan..

Ik wacht even af

• schwarzenegger
op de link die ik jou gaf staat hoe je het modem terug moet tweaken.
probeer dat anders eens en tweak het modem dan nog eens.
suc6

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:46
volgens mij ligt het helemaal niet aan je tweak

ik denk dat je ethernetkaart waar de alcatel aanhangt op full duplex modus staat!

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
-ScuL- schreef op 04 December 2002 @ 17:34:
volgens mij ligt het helemaal niet aan je tweak

ik denk dat je ethernetkaart waar de alcatel aanhangt op full duplex modus staat!
deze staat op auto-mode...

Mijn Alcatel hangt in de uplink poort van mijn Safeway switch

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 17:12:
offtopic:
jij hebt hezelfde logo van duinkonijn ik weet niet of dat de bedoeling is.
maar ik denk dat het aan je tweak licht mischien de modem weer orgineel maken en kijken of jie het nog steeds hebt zo ja de internet provider lastig vallen zo nee een betere tweak zoeken.
Ik heb niet het zelfde icon als duinkonijn toch?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:46
hm ik betwijfel of je switch instelbaar is. maar de verbinding tussen je speedtouch modem en de PC of switch die erachter hangt moet ten allen tijde halfduplex zijn anders blijft de verbinding om de (ongeveer) 10 minuten non-stop verbreken

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
-ScuL- schreef op 04 december 2002 @ 21:05:
hm ik betwijfel of je switch instelbaar is. maar de verbinding tussen je speedtouch modem en de PC of switch die erachter hangt moet ten allen tijde halfduplex zijn anders blijft de verbinding om de (ongeveer) 10 minuten non-stop verbreken
ik heb een 10/100Mbit switch van Safeway, is dat goed?

http://213.159.6.47/pagesiene/produkten/sw5ps.html

die heb ik

[ Voor 8% gewijzigd door Snow_King op 04-12-2002 22:18 ]

Verwijderd

Snow_King schreef op 04 december 2002 @ 17:48:
[...]

Ik heb niet het zelfde icon als duinkonijn toch?
sorry niet meer hij heeft nu een ander. mijn fout

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Nou ik heb het min of meer opgelost!

Dat ik geen firmware update kon doen of het KPN script kon uitvoeren lag aan het feit dat er een password op het modem stond, die is weg, toen werkte het.

Ik heb het modem nu maar weer terug getweaked en nu werkt internet weer!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ok, zotezien is het nu niet echt relevant meer, maar ws. kan ik wel even vertellen wat de oorzaak van de connection-freezes kan zijn.

De Alcatel ST met NAT sharing kan maximaal 256 connections tegelijk open hebben staan. Door flink te surfen, met meerdere browserwindows en zeker met meerdere computers, haal je die 256 connections gemakkelijk. Daarna kun je geen nieuwe connections meer openen totdat er een of meerdere expired zijn.

Voor zover ik weet is dat niet zomaar te fixen, om de doodsimpele reden dat de ST daar te weinig geheugen voor heeft. Daarom gebruik ik nu een Linux-doos met IPTables om m'n verbinding te sharen. Die server connect overigens met SIP-Spoofing naar 't modem.

Maar goed, na terug-tweaken werkt het idd ook, maar IMHO niet optimaal :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
intoxicated schreef op 06 december 2002 @ 19:03:
Ok, zotezien is het nu niet echt relevant meer, maar ws. kan ik wel even vertellen wat de oorzaak van de connection-freezes kan zijn.

De Alcatel ST met NAT sharing kan maximaal 256 connections tegelijk open hebben staan. Door flink te surfen, met meerdere browserwindows en zeker met meerdere computers, haal je die 256 connections gemakkelijk. Daarna kun je geen nieuwe connections meer openen totdat er een of meerdere expired zijn.

Voor zover ik weet is dat niet zomaar te fixen, om de doodsimpele reden dat de ST daar te weinig geheugen voor heeft. Daarom gebruik ik nu een Linux-doos met IPTables om m'n verbinding te sharen. Die server connect overigens met SIP-Spoofing naar 't modem.

maybe lag daar mijn probleem!

• Flame17
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

intoxicated schreef op 06 December 2002 @ 19:03:

Mijn modem de Alcatel ISDN Speedtouch Home firmware 281 met idd 2 PC's en veel surf en down load verkeer was gisteravond elke 3 minuten tijdens het surfen aan het rebooten,na dat ik deze topic had doorgelezen heb ik dus zonet de modem in de "oude'' toestand gezet en nu ben ik al ruim een half uur zonder probs aan het Internetten :9

Is dit een steeds terugkerend probleem na de tweak of is dit ook het geval zonder tweak??

Internetten geeft geen problemen dus is me modem weer ''schoon'' en kan ik nu weer de tweak uitvoeren...zolang als het duurt??

PS...Misschien als dit het geval is iets voor de FAQ!

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Arno schreef op 07 December 2002 @ 11:58:
Is dit een steeds terugkerend probleem na de tweak of is dit ook het geval zonder tweak?? Internetten geeft geen problemen dus is me modem weer ''schoon'' en kan ik nu weer de tweak uitvoeren...zolang als het duurt??
Het is een specifiek probleem van de NAT-gateway in het modem, waarbij het ding zelf de connections in een table moet bijhouden. Met PPtP of SIP-spoofing heb je er geen last van. Overigens is het niet zozeer een probleem dat zich 'na een tijdje' voordoet, maar gewoon altijd wanneer je 256 connections open hebt staan. Wanneer je je modem nu tweakt en T.net 10 keer refreshed, is het meteen weer raak.

Daarom moet je IMHO je modem gewoon niet als NAT gateway gebruiken als je meer dan 2 PC's hebt, of heel fanatiek zit te internetten. Echt waar, een oude PC m.b.v. iptables laten routen en een getweaked modem SIP_Spoofing laten uitvoeren voorkomt dan veel irritatie :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Oke...het is me niet echt helemaal duidelijk,maar weet nu wat me te doen staat zodra me modem weer aan het rebooten slaat.

De tweak ben ik onderhand handig in dus ik switch wel regelmatig zodra het verhaal weer de kop opsteekt.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Arno schreef op 07 December 2002 @ 12:20:
Oke...het is me niet echt helemaal duidelijk,maar weet nu wat me te doen staat zodra me modem weer aan het rebooten slaat.
Ehm... een NAT connection-freeze heeft dus niets met hard rebooten te maken, dat lijkt me een ander probleem.

- Pastor Richards @ VCPR

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

owww...chips!

Maarre hij draait nu alweer zonder problemen de hele middag en dat nadat ik in de meterkast de stroom van de lijn had afgehaald.

De modem de tweak ongedaan heb gemaakt.

En alle draden onder me bureau heb nagelopen...nergens iets noemenswaardig gevonden,blijft dus over de vraag.............waarom gingen op de Modem de lampjes uit en ging ie vanzelf weer aan op rood>>> ornaje en daarna alles weer groen.

Modem viel dus UIT....2 seconden helemaal niks en daarna begon alles weer te komen en dit deed zich meerdere malen voor binnen 1 kwartier tijd

[ Voor 16% gewijzigd door Flame17 op 07-12-2002 16:17 ]

Pagina: 1