Ik ben van plan om de zijkant van m'n kast er uit te halen en er een stuk plexiglas voor te gaan doen. Maar ik twijfel een beetje hoe ik het er het beste uit kan halen. Moet ik dat met een decopeerzaag doen (hoe je het ook schrijft), zoja met wat voor zag en hoog of laag toeren tal?? Ik ben namelijk bang dat het gaat "rafelen". Verder wil ik ook in het plexiglas weer een gat maken, zodat ik ereen 80mm fan in kan hangen. Eveneens dezelfde vragen waarmee moet ik dat doen?
Lees de FAQ eens door zou ik zeggen.
Maar als je geduld hebt kun je het het beste met een Dremel(kloon) doen. In plexi ook gewoon met de Dremel.
Wel een iets te klein gat maken en vervolgens uitvijlen, anders krijg je lelijke randen.
Maar als je geduld hebt kun je het het beste met een Dremel(kloon) doen. In plexi ook gewoon met de Dremel.
Wel een iets te klein gat maken en vervolgens uitvijlen, anders krijg je lelijke randen.
Verwijderd
Als je het al met een decoupeerzaag wilt doen, doe het dan op een laag toerental, anders smelt t plexiglas. Neem gewoon een ijzerzaagje. Doe het wel heel voorzichtig, anders heb je kans dat het plexiglas barst.
Idd, ik zou kiezen voor een dremel (indien je hoeken niet al te scherp zijn) en anders een goede decoupeerzaag voor het fijnere/mooiere werk.
Succes ermee!
Succes ermee!
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
Dremel werkt zeker goed voor het raam, maar of het voor plexiglas werkt weet ik niet.
Verwijderd
In de FAQ staat dat de decoupeerzaag wel te gebruiken is inderdaad, maar wel een zaagje met kleine tandjes...Je ken ook een beetje oefenen in 't midden van je window, welke manier het beste is
Rafelen ken je tegenhouden door aan het einde gewoon je window iets groter te veilen (of iets kleiner te zagen) Volgens mij is een decoupeerzaag in het algemeen nogal een grof middel wat je toch altijd een beetje bij moet veilen
Ik denk zelf dat de normale vierkante windows hier het beste mee te doen zijn...
Ga je kleine ingewikkelde gaatjes boren, bijvoorbeeld een blowhole of een plaatje van een draak of slang, ken je beter de dremel gebruiken
maar wat ik er nog bij wou zeggen,
HEB HET ZELF NOG NIET GEDAAN, ben druk bezig met de voorbereidingen voor mijn eerste mod..dus we zitten ongeveer op hetzelfde niveau
Rafelen ken je tegenhouden door aan het einde gewoon je window iets groter te veilen (of iets kleiner te zagen) Volgens mij is een decoupeerzaag in het algemeen nogal een grof middel wat je toch altijd een beetje bij moet veilen
Ik denk zelf dat de normale vierkante windows hier het beste mee te doen zijn...
Ga je kleine ingewikkelde gaatjes boren, bijvoorbeeld een blowhole of een plaatje van een draak of slang, ken je beter de dremel gebruiken
maar wat ik er nog bij wou zeggen,
HEB HET ZELF NOG NIET GEDAAN, ben druk bezig met de voorbereidingen voor mijn eerste mod..dus we zitten ongeveer op hetzelfde niveau
Gewoon op een lager toerental zetten. Moet werken denk ik.the_master schreef op 03 december 2002 @ 18:26:
Dremel werkt zeker goed voor het raam, maar of het voor plexiglas werkt weet ik niet.
Verwijderd
Met een dremel ja, Maar PAS OP . Gebruik altijd een veiligheidsbril! Mensen hier hebben er verschillende letsels aan overgehouden.Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 18:20:
Ik ben van plan om de zijkant van m'n kast er uit te halen en er een stuk plexiglas voor te gaan doen. Maar ik twijfel een beetje hoe ik het er het beste uit kan halen. Moet ik dat met een decopeerzaag doen (hoe je het ook schrijft), zoja met wat voor zag en hoog of laag toeren tal?? Ik ben namelijk bang dat het gaat "rafelen". Verder wil ik ook in het plexiglas weer een gat maken, zodat ik ereen 80mm fan in kan hangen. Eveneens dezelfde vragen waarmee moet ik dat doen?
Lees meer
Verwijderd
zowzow, da's niet niks...Echt een veiligheidsbril dragen dus....
Daar mag inderdaad ook wat vaker over gepraat worden hiero, veiligheid...
Daar mag inderdaad ook wat vaker over gepraat worden hiero, veiligheid...
Ik ben nog een beetje nooobje in moddeling, wat is een dremel iedereen heeft het erover. Maar ik heb zelf geen idee wat het is.
Verwijderd
Voor staal/aluminum... decoupeer met een fijn metaal/aluminium zaagbladje en dan hoogtoerig er door heen gaan. Lekker rustig aan doen, het zaagje het werk laten doen. Werkt perfect.
Tip: Om echt lekker recht te gaan, stukje hout met twee lijmtangen vast zetten en je kunt er zo langs heen decouperen
Tip: Om echt lekker recht te gaan, stukje hout met twee lijmtangen vast zetten en je kunt er zo langs heen decouperen
Verwijderd
UTFS zou ik zeggen, er zijn hier namelijk ontiegelijk veel topics over geweest.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 19:12 ]
Jow, dankje das inderdaad waar. Zelf nog niet aan gedacht, met dat hout. ThanksVerwijderd schreef op 03 december 2002 @ 19:11:
Voor staal/aluminum... decoupeer met een fijn metaal/aluminium zaagbladje en dan hoogtoerig er door heen gaan. Lekker rustig aan doen, het zaagje het werk laten doen. Werkt perfect.
Hier hebben we een faq voor.. Lees die eens rustig door..
En verder zijn er nog veel tips te vinden in de diverse casemod-topics..
Oh, en oefenen voordat je echt aan je kast begint is wel aan te raden
En verder zijn er nog veel tips te vinden in de diverse casemod-topics..
Oh, en oefenen voordat je echt aan je kast begint is wel aan te raden
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()