Vreemde voedingsstekker??

Pagina: 1
Acties:

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Heb net een nieuwe case gekocht en nu komt er een stekker uit de voeding, welke ik niet weet waar die van is??
Case is Chieftech DG01W met een Chieftech voeding pc 300-202

http://home.quicknet.nl/qn/prive/janus.blouw/MVC-588F.JPG

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Das geloof ik een AT stekker ofzo. Zit bij mijn weten aan de meeste voedingen hoor. Je hoeft hem overigens nergens op aan te sluiten, gewoon lekker laten hangen :)

• euro
Nou bedankt in ieder geval, hij kon al nergens op mijn moederbord Chaintech 9EJL1.

Verwijderd

ik weet wel zeker dat dat een AT stekker is.

Verwijderd

Lijkt idd op 1 van de twee delen van de oude AT connectors. Vraag me ook al een tijdje af waar die nou goed voor is, alsof je ff een AT bordje halfve stroom gaat leveren :)

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat is tegenwoordig standaard bij een P4(/Athlon?)-voeding. Meestal zit er dan ook een vierkant vierpins-stekkertje bij. Dit om de stroomvraag vd P4 aan te kunnen.

• euro
Die vierkante klopt, die heb ik wel aangesloten

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:11

LauPro

Prof Mierenneuke®

:o (mag ik even :P)

Ik merk al wel dat je nooit een 468-er hebt overgeschroeft :P
offtopic:
Wat is dat nou voor een Tweaker :X

Overigens zijn ze bij een AT-voeding altijd per 2 waarbij je de zwarte draden tegen elkaar moet plaatsen op het moederbord. Ik geloof dat deze stekker (bij een ATX-voeding) bij een insteekkaart gebruikt kan worden die veel vreet (denk aan een eoa RAID-controller oid).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

LauPro schreef op 03 december 2002 @ 18:28:
:o (mag ik even :P)

Ik merk al wel dat je nooit een 468-er hebt overgeschroeft :P
offtopic:
Wat is dat nou voor een Tweaker :X

Overigens zijn ze bij een AT-voeding altijd per 2 waarbij je de zwarte draden tegen elkaar moet plaatsen op het moederbord. Ik geloof dat deze stekker (bij een ATX-voeding) bij een insteekkaart gebruikt kan worden die veel vreet (denk aan een eoa RAID-controller oid).
dat er op een AT mobo altijd twee van die dingen zitten klopt, maar ze staan niet altijd naast elkaar (wel vaak btw). ik weet ook wel bijna zeker dat je die twee niet aan elkaar vast kan maken

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ze KONDEN op diverse P4-moederborden, maar is tegenwoordig al niet meer nodig blijkbaar...

Ik zoek even een plaatje :)

http://www.chaintech.com.tw/IMAGES/9xMB/HR/9bjab.jpg

Daar zie je dus aan de onderkant, rechts van het midden, zo'n aansluiting zitten. En dit is toch een redelijk normaal moederbord zonder stroomvretende componenten (behalve de P4 dan :) )

[ Voor 51% gewijzigd door dog4life op 03-12-2002 18:34 ]

Verwijderd

Erm, de vorm is overigens wel dezelfde als die van de AT-mobostekkers (P8 en P9), de naam en bedrading is anders.

De naam bij de huidige ATX12V voedingen is nu AUX-stekker (van AUXilary) En hij levert alleen 3,3V en 5V (en ground natuurlijk) en is idd bedoeld voor stroomslurpende componenten als bv AGPpro videokaarten. (vandaar alleen 3,3V en 5V en geen 12V)

Verwijderd

ik heb eens gelezen dat deze halve AT-stekker bedoeld is voor Pentium Pro moederborden. die antieke dingen dus.
Ik heb ook zo'n ding aan mn voeding zitten, samen met een P4 AUX-stekker. (nog meer kabel om weg te werken...)

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik heb me ook welles laten vertellen dan het voor de audio of gameport was :?
Maar daar bennik niet meer zeker van. In ieder geval heb je hem niet nodig :P

Verwijderd

dit is idd een stekkertje voor de oudere P IV moederborden.
Maar ik heb laatst voor iemand een systeem in elkaar gezet met een asus p4t, en daar moest ik een molex stekker in het mobo drukken. en dat kleine 4kante plugie.

Verwijderd

de p4t-e had deze aansluiting, evenals de vierkante...

aansluiten als aansluiting op je mobo te vinden is, anders niet..

Verwijderd

htol schreef op 03 december 2002 @ 18:55:
Ik heb me ook welles laten vertellen dan het voor de audio of gameport was :?
Maar daar bennik niet meer zeker van. In ieder geval heb je hem niet nodig :P
dan heb je verkeerd laten voorlichten..., zie mijn reactie boven...

gebruikt om de 12 volt lijn op peil te houden

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 19:06 ]

Pagina: 1