Toon posts:

Low-end MP3 systeem specificaties?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

Ik ben op zoek naar wat info wat zeg maar een minimum is voor een degelijk systeem om alleen mp3tjes op te draaien?

Het is zeg maar de bedoeling dat dit systeem op een zaterdagavond een beetje nummertjes kan draaien en dat mensen ze ook kunnen uitzoeken. Het probleem is dat het niet teveel mag kosten. Dus ik vroeg me af, waar ik een beetje naar moet zoeken...of misschien heeft iemand zelfs iets in de aanbieding voor mij?

Alvast bedankt,

[elt]

Verwijderd

zoek eens naar een 500 mhz comp met on board video. het enige waar je imo op moet letten is een snelle grote hd, goede geluidskaart en coole boxen. brakke 15" monitor zal wel voldoen. kijk eens bij sites waar je zelf je pc kan samenstellen

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:53

Trebbors

Failure is no option!

Heb wel een aanbieding maar dat mag niet zo op forum. Moet je me mailen

Je hebt niet een super snel systeem nodig maar wel een stabiel systeem nodig. Het zal in een cafe komen denk ik? Denk ook aan de warmte en vocht!

Als het maar stabiel is.

Verwijderd

Budget?

p2'tje met 64mb ram is er eigenlijk wel goed voor :)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 18:22 ]

Verwijderd

nee, dan trekt ie de ongetwijfeld noodzakelijke high end geluidskaar niet.

btw: als hij idd in een cafe moet: neem een trackball ipv een muis, anders kun je hem elke week vervangen

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
p1 al hoor....

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Een simpele 2e hands P3 zal wel volstaan hoor. 128 of liever 256mb ram erin, minimaal 40gb harddisk en simpel schermpje is voldoende.
Als OS zou ik win2k kiezen, redelijk simpel, toch stabiel, en evt goed dicht te spijkeren.

Een goede geluidskaart lijkt mij wel een must, kijk es naar een terratec ofzo :)

Wil je iets nieuws, dan kun je bijvoorbeeld een Duron nemen, ECS K7S5A mobo, 128/256mb ddr, 40gb harddisk en een goeie geluidskaart. Voor de rest maakt de hardware echt niet uit.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
idd.. p2 of zelfs p3 is helemaal niet nodig.. een Pentium 1 kan al MP3's draaien, maar wees iets specifieker over de software en hardware wat gebruikt moet worden..

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:48
InterCC schreef op 03 December 2002 @ 19:01:
[...]

idd.. p2 of zelfs p3 is helemaal niet nodig.. een Pentium 1 kan al MP3's draaien, maar wees iets specifieker over de software en hardware wat gebruikt moet worden..
Mijn laptop @ 133 MHz kan al makkelijk MP3's met winamp afspelen :)

Verwijderd

Ik zou iig voor een nieuw systeem gaan...
Wat is je budget? Want als het iets meer mag kosten is een touch-screen beeldscherm wel geinig :)

Verder zou ik je een simpel durontje/celerontje, met 256 mb DRR-ram met een hoogwaardige geluidskaart aanraden...
En Win2k uiteraard (eventueel xp)

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een hoogwaardige geluidskaart zal voor een deel de cpu ontlasten. Het is dus niet noodzakelijk om hiervoor een nieuw systeem te gebruiken. En p1 is idd zoals al gezegd is, meer dan snel genoeg om goed geluid te kunnen produceren.
Iedereen die een nieuw/snel systeem aanraad moet zich maar es goed gaan bezinnen waarom. Het is alleen maar overkill, produceerd meer warmte/geluid en is duurder.

[ Voor 3% gewijzigd door Blorgg op 03-12-2002 19:21 ]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

search
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.