Toon posts:

nieuwe PSTN aansluiting zonder monteur?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi all...

ik heb ivm mijn overgang van mxstream fast naar bbned power adsl v/d week een extra analoge lijn (belbasis) aangevraagd bij de kpn

ik krijg nu een brief dat de nieuwe lijn rond 15:00 op 5december in werking gaat... maar er staat in dat het op afstand gerealiseerd word...

nu vraag ik me dus af... waar stop ik die stekker dan in??

aangezien we al een bestaande lijn hebben ??

ik heb een extra lijn aangevraagd ivm het feit dat aan het opzeggen mxstream / aanvragen bbned een offlinetijd van 4 tot 8 weken dreigde (geen zin in)

maar ik snap nu dus echt niet hoe ze dit nu willen gaan realiseren??

moet ik zelf een lijn afsplitsten in de meterkast?? (lijkt me niet dat ik aan de kpn splitter mag komen) ??

Iemand hier ervaring mee??

alvast tnx :)

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
tja, ik zou voor de zekerheid even bellen met KPN klantenservice 0800-0402.
Je kunt het beste bellen net nadat GTST begonnen is....

ze moeten nl bij het opleveren de is/ra aanpassen zodat jij je lijn krijgt. Ook moet jij thuis een stekkerdoosje krijgen waarop je je telefoon kunt inpluggen.
Zal wel iets fout gegaan zijn bij KPN...

[ Voor 106% gewijzigd door schwarzenegger op 03-12-2002 18:12 ]

Verwijderd

Je kan het met/zonder moteursbezoek aanvragen. Het ISRA punt is het eindpunt, in dit geval is het 2e aderpaar hoogstwaarschijnlijk al ingelast en zou je zelf een kabeltje op de RA ( Randapparatuur ) kant kunnen monteren.

Verwijderd

Topicstarter
net even gebeld en het is nogal vaag zegt ze...

monteur hoeft alleen bij ons beneden in de flat in de meterkast te zijn en daar heeft kpn een sleutel van..

op mijn vraag *en waar duw ik de stekker erin?* zei ze dat ik overdag even terug moest bellen...

weereens een vage boel daar bij de kpn :?

Verwijderd

Topicstarter
hmmz ik heb dus al een afsplit punt gevonden maar die klemmetjes zijn geen van allen gemarkeerd dus dan is er nu nog de vraag welke moet ik hebbe?? :D

ik heb er niet echt licht dus een foto maken gata niet lukken denk ik... iemand hier die weet waar ik t over heb ??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 18:21:
Je kan het met/zonder moteursbezoek aanvragen. Het ISRA punt is het eindpunt, in dit geval is het 2e aderpaar hoogstwaarschijnlijk al ingelast en zou je zelf een kabeltje op de RA ( Randapparatuur ) kant kunnen monteren.
hmmz... dat word dus een sloopwerkje :D (nu niet want dan knalt me internet eruit) :D

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als het goed is heb je ene witte en een oranje draad ........

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 04-12-2002 18:14 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 04 december 2002 @ 18:14:
als het goed is heb je ene witte en een oranje draad ........
hmmz... en die gaan naar?? :D

/me is totaal n00b op dit gebied

*en dat heeft electro gestudeerd* :P

iemand linkje naar een uitleg / tekeningetje oid ?

dan zet nl alvast een 2e telefoonstekker op die aansluiting

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 00:31

Mark_640

In my memory

Je hebt een rode, blauwe, witte en oranje draad?? Mooi! ;)

Rood en Blauw worden gebruikt voor de lijn die je nu hebt...

Op Wit en Oranje wordt je komende lijn gezet...

Verwijderd

Kan je omschrijven hoe het invoerpunt eruit ziet.
Is het een soort doplas of een wit rechthoekig kastje waar boven aan een klepje zit ( soms met rj11 ingang ) of een wit rechthoekig kastje met aan de onderzijde 2 rj11 ingangetjes of is het een groter rechthoekig grijs kastje met aan 2 diagonale hoeken een soort schroef.

????

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 19:00:
[...]

hmmz... en die gaan naar?? :D

/me is totaal n00b op dit gebied

*en dat heeft electro gestudeerd* :P

iemand linkje naar een uitleg / tekeningetje oid ?

dan zet nl alvast een 2e telefoonstekker op die aansluiting
gewoon er op hangen ...... sorry geen tekening
volgens mij maat het ook niet uit hoe om

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik maak wel ff fototje :D

Verwijderd

de overgebleven paren gebruiken op je isra punt waarschijnlijk geel/wit die op nieuwe stekekr doos pluggen en daar zit dan je nieuwe lijn op ;-)

klaar

Verwijderd

Topicstarter
hmmz... ik wou dat ik dat hele klepje eraf kon halen dan kon je zien dat er 2 dikke vobedrade blauwe kabels naar binnen komen 1 is aangesloten op dat klemmen-blokje (israpunt?) alleen kan ik zo niet zien wel klemmetje / welke kleur kabel is ;(

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 10:00:
hmmz... ik wou dat ik dat hele klepje eraf kon halen dan kon je zien dat er 2 dikke vobedrade blauwe kabels naar binnen komen 1 is aangesloten op dat klemmen-blokje (israpunt?) alleen kan ik zo niet zien wel klemmetje / welke kleur kabel is ;(
Misschien heb ik het niet goed gelezen hoor maar:
what's stopping jah?
ff die splitter eruit. en dan kan je de hele witte klep naar voren halen ... en kan je kijken of je 1 of 2 kabels naar binnen hebt lopen.
Ik schat het op 1 kabel...
En dan doe je / krijg je wat er in deze post staat:
Mark_640 schreef op 04 december 2002 @ 19:19:
Je hebt een rode, blauwe, witte en oranje draad?? Mooi! ;)

Rood en Blauw worden gebruikt voor de lijn die je nu hebt...

Op Wit en Oranje wordt je komende lijn gezet...
en hops je hebt een 2e lijn

Verwijderd

dat zeg ik

Verwijderd

Topicstarter
MasterM schreef op 05 december 2002 @ 10:09:
[...]

Misschien heb ik het niet goed gelezen hoor maar:
what's stopping jah?
ff die splitter eruit. en dan kan je de hele witte klep naar voren halen ... en kan je kijken of je 1 of 2 kabels naar binnen hebt lopen.
Ik schat het op 1 kabel...
En dan doe je / krijg je wat er in deze post staat:

[...]

en hops je hebt een 2e lijn
AAARGH!!!!!

dan heb ik geen internet meer !!! 8)7 wil je me dood hebben :D
hehehe neuh ik kijk er vanmiddag even naar (zit nu op me werk) :D

Verwijderd

het is of het oranje wit reserve paar maar in geval van een stapn58 invoerpunt zou dit een van de overige paren kunnen zijn. FF met een multimeter kijken op welk aderpaar spanning staat of ff met telefoon proberen.\

Je kan je stekker er gewoon uitrekken hoor, je verbinding wordt ff verbroken maar na het inpluggen maak je toch gewoon weer verbinding........

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
en hoe is het nu allemaal gegaan met je nieuwe lijn??

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nog steeds op kantoor ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier werken we tot 17:00 :D

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

18:00 uur sommige to 24:00 !!!

ontopic:
Dat omderste gat kun je ombouwen to een "normaal" contact

ff bovenste rondje ook loschroeven, dan valt dat grote witte plaatje vanzelf omlaag.

de stekker van je adsl kun je nu weer rustig trugzetten in het contact ;)

dat stekkerblok onderin schroef je los .. en en nieuw contact er in (gamma/praxis etc)

oranke draad op "A", witte op "B" .......... of anders om .. maakt niet uit (dacht ik)
(wel zo net)
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 15:43:
------------KNIP!--------------------
FF met een multimeter kijken op welk aderpaar spanning staat of ff met telefoon proberen.\
------------KNIP!--------------------
erm een telefoonlijn staat 50V op oid ..........
maar ook op een "kale" adsl lijn ?
ik vraag het maar hoor .. want ik vermoed van niet namelijk

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 05-12-2002 19:29 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik heb t werkend :D

weliswaar niet netjes met een inbouw ding maar gewoon met een opbouwdoosje dat ik nog over had (dit is tijdelijk aangezien de oude (bovenste) lijn uiteindelijk (als mijn poweradsl werkt) word opgeheven) en dan komt de nieuwe aansluiting daar :)

maar me lijn werkt nu (afgezien van t feit dat de draden GEEN verschillende kleuren hadden (beide grijs) is t met proberen nog goed gekomen :)

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 17:56:
Hoi all...

ik heb ivm mijn overgang van mxstream fast naar bbned power adsl v/d week een extra analoge lijn (belbasis) aangevraagd bij de kpn

ik krijg nu een brief dat de nieuwe lijn rond 15:00 op 5december in werking gaat... maar er staat in dat het op afstand gerealiseerd word...

nu vraag ik me dus af... waar stop ik die stekker dan in??

aangezien we al een bestaande lijn hebben ??

ik heb een extra lijn aangevraagd ivm het feit dat aan het opzeggen mxstream / aanvragen bbned een offlinetijd van 4 tot 8 weken dreigde (geen zin in)

maar ik snap nu dus echt niet hoe ze dit nu willen gaan realiseren??

moet ik zelf een lijn afsplitsten in de meterkast?? (lijkt me niet dat ik aan de kpn splitter mag komen) ??

Iemand hier ervaring mee??

alvast tnx :)
Als het goed is zijn de rode en blauwe draad de eerste lijn (bovenste 2 stekkergaatjes) en de overigge kleuren ( onderste twee gaatjes) de tweede lijn :)

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
erm een telefoonlijn staat 50V op oid ..........
maar ook op een "kale" adsl lijn ?
ik vraag het maar hoor .. want ik vermoed van niet namelijk
Jeps ... je kan gewoon de kabel die achter in je ADSLMODEM gaat in een ANALOOG modem stoppen .... (mits je ADSL over een ANALOGE lijn hebt)

[ Voor 4% gewijzigd door NuKeFaCe op 05-12-2002 19:35 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
NuKeFaCe schreef op 05 december 2002 @ 19:34:
[...]

Jeps ... je kan gewoon de kabel die achter in je ADSLMODEM gaat in een ANALOOG modem stoppen .... (mits je ADSL over een ANALOGE lijn hebt)
En het werkt ook nog :P
Let er wel op dat er zomaar een KPN monteur voor de deur kan staan die zegt dat hij een lijn komt aanleggen.(Is hier ook gebeurt zonder enige afspraak binnen 1 dag vanaf het bellen voor een nieuwe lijn 8)7 )
Pagina: 1