Toon posts:

[ASP.NET] Kalender met recurrence

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een kalender te bouwen in ASP.NET en deze moet best uitgebreid worden. Nou heb ik al een paar eerdere versie gedaan dus dat is niet zo probleem. ik zit alleen met recurrence.
Ik wil de gebruiker de mogelijkheid geven om een item te herhalen. Bv elk jaar, bepaalde dagen etc. je kent het idee wel.

Hoe kan ik dit nou het makkelijkst in de database opslaan? Als ik een bepaalde datum opgeef wil ik dus behalve de items die op die dag staan, dus ook de items hebben die vanwege recurrence voorkomen.

Moet ik de instellingen van de herhaling opslaan en elke keer alle records doorlopen om te kijken of er een event is dat ook dan op de geselecteerde datum voorkomt? Op een aparte tabel met alle data die elke keer word gemaakt als je een herhaling veranderd (wat als voordeel kan hebben dat je exceptions kan maken).

Iemand hier ervaring mee? of weet iemand voorbeelden van systemen (open source) die zoiets doen?

Verwijderd

Topicstarter
Even een schopje. Er zal toch wel iemand zijn die iets weet hierover? Of een PHP/ASP/ASP.NET met wat code heeft gezien met dezelfde functionaliteit die ik hier vraag?