Toon posts:

Abit KT7 of Asus A7V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil deze plank voor overclocking gebruiken. Iemand ervaring met een van deze twee? Ik hoorde dat de een de multiplier boven de een Ghz kon en de ander niet.
Dan nog een dilemma: Een Duron 800@??? of een Thunderbird 900@????...

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24

Wimo.

Shake and Bake!

Neem de kt7.. heb ik ook en geen problemen :P dit is mijn systeem:
Abit kt7+duron 700@1.05G :)
Maxtor 20.4 hd
plex 40x
plex 8/20 writer
no name scsi writer
sb 128
no name netwerk kaartje..
alles werkte in 1 x en nooit problemen

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan zo dat je met een KT7 beter kunt overklokken en weet jij iets van het overklokken van een thunderbird?

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:47

Spooksel

Spooksel!

a7v heeft als top 1000 Mhz... (heb ik um toch aardig tegen het plafond gejaagd :))

enne proc: duron of t-bird: ligt er aan hoeveel je te besteden hebt he...

edit:

typo

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
deze twee bordjes zijn in verhouding even goed. het licht er maar net aan wat jou persoonlijk voor keur is. Ik heb trouwens een asus a7v waar ik zeer tevreden over ben.

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
met een bios update kan de a7v volgens mij al op 1200 mhzen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een Asus A7v met een Thundebird 900 kopen. En ik heb ook een Asus V7700 Geforce2 GTS 32 MB DDR besteld.
Wat raden de Duron en TB overclockers voor koelers aan??
Chrome Orb
GlobalWin FOP38

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

welke biosversie moet ik daarvoor dan? hebben!! ik heb nu 1004 als ik ut goed gezien heb...

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24

Wimo.

Shake and Bake!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Is het dan zo dat je met een KT7 beter kunt overklokken en weet jij iets van het overklokken van een thunderbird?[/quote]Ja met een kt7 kun je perfect overklokken.. kijk maar naar mijn duron :) en via een kleine ingreep op je mobo kun je tot 2v op je duron zetten

Verwijderd

jongens , check mijn vergelijking hier op GoT als je wilt weten welke te nemen ....

topic heet verschil tussen a7v en kt7 raid ( geloof ik) :)

Verwijderd

Abit KT7!!

zie review hier op t.net

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 13:54 schreef abwouters het volgende:
met een bios update kan de a7v volgens mij al op 1200 mhzen[/quote]misschien valt het zo wat meer op: met welke bios zou dit dan moeten kunnen...
(ik wil meer dan 1000 :))

Verwijderd

Jumper settings gaan toch gewoon tot 12,5 of ben ik nou gek geworden. :)

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

tot 12 dacht ik maar: volgens mij stonds het ook bij de specs van het bord dat ie athlon's tot 1000 MHz ondersteunde... dusse: wat issut nou?

Verwijderd

Ik haal zowiezo geen 1000 dus maakt niet uit voor mij met min T-bird 800@950

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

tja.. kan ik niks aan doen...

Verwijderd

inderdaad gaan tot 12.5 x 100 of hogere fsb
en dat kan al vanaf bios revisie 1002 hoor spooky .......zowel athlon als duron , is nl niet cpu gebonden

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

hmm, ik draai nu rocksteady onder 1004, hehe... als ik een betere koeler hem dan gaat ik toch echt even kijken wat mijn t-birdje zijn limiet is :)

tnx for the info

Verwijderd

welke revisie heb je van 1004 spooky ? je hebt A en C als je de A variant hebt zou ik deze even naar C flashen die is iig een stuk stabieler enne succes met Pushen van je proc ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezien dat je bij de Abit KT7 de multiplier in de bios kunt instellen en bij de Asus A7V niet?? Is dit zo, anders is de keuze snel gemaakt.

Verwijderd

klopt mp zit in bios bij kt7, werkt prima, mijn tbird 800 loopt btw op 1000 mhz prima stabiel op kt7

Verwijderd

waarom ? ik geef toe het is makkelijk ( ik heb beide borden ) maar de asus is toch echt wel stabieler op gestressde momenten + mindere kleinere bugs dan de kt7 .... dus softbios word een beetje overschat denk ik en je stelt je bios toch maar een paar keer in dan laat je het zo ... dus + asus = goedkoper dan kt7 raid en je tweakt m zo naar promise raid toe ......

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50
Bij de KT7 kun je in het BIOS de multiplier, FSB en voltage regelen, bij de A7V moet iig de multiplier met jumpertjes/schakelaartjes.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Darkman > stabieliteits problemen?? Ik heb onder win2k nog geen uitvaller gehad in 6 weken tijd. DAgelijks gebruik van gem 6 uur.

• Y0ur1
  • Niet online
Weet je hoe vaak deze topic al is geweest!
A7V RuleZzzzzzZzZzZZzzzz

Verwijderd

ik zeg niet dat de kt7 bij voorbaat instabiel is tov asus alleen is het wel zo dat de kt7 bepaalde hardware matige bugs heeft en die heeft de a7v niet , of jij daar problemen mee hebt hangt af van je opstelling , die mensen zouden er dus beter aan doen om een a7v te kopen en die om te bouwen als je zo graag raid wilt of losse controller kopen van promise = VET

het zijn beide top bordjes en ik geniet van beiden :) maar de asus is mijn workstation ..........
Pagina: 1