Toon posts:

[SQL] Oracle Forms 4.5 vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een paar vraagjes omtrend een programma dat ik samen met een collega voor mijn stage aan het maken ben.

vraag 1:

We gebruiken voor enkele items een List Of Valeus (LOV's). Deze LOV word opgeroepen met de druk op een knop. We zoeken nu een mannier om deze knop te enablen zodra we op een item komen die een LOV heeft, en te disablen zodra we op een item komen die geen LOV heeft.

zoiets in een when-new-item-instance trigger dacht ik:

code:
1
2
3
4
if ???? (hier moet dus die check of er een LOV aanwezig is) ????
set_item_property (toolbar.lov, enabled, property_true);
else
set_item_property (toolbar.lov, enabled, property_false);

dus vraag 1 is of er een mannier is om te checken of het item een LOV heeft of niet.

vraag 2:

we zoeken een trigger die METEEN zodra je ook maar iets verrandert in een item de 'save-knop' enabled". Zo'n beetje alle triggers geprobeerd maar we kunnen hem niet vinden. Wel bv. dat je iets verrandert, en dan uit het item navigeert, en dat je dan de knop enabled. Maar dat is (eigenlijk) te laat.

ik hoop dat jullie met een paar goede ideen komen, want wijzelf komen er niet uit.

(ook niet met behulp van de help, debugger of google)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 16:48 . Reden: verneukte de lay-out ]

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop nog steeds dat iemand antwoorden op mijn vragen heeft :(

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

vraag 1:
maak op de items waar geen lov op zit een key-listval trigger en zet daar in:
null;

Who is John Galt?

Verwijderd

vraag 1 : je hebt niet goed gezocht in de help (get_item_property)

(justemental : als je dat al wilt maak dan een trigger op block/form nivo, per item is wat omslachtig)

vraag 2 : kan 'niet' (je zou een timer aan kunnen maken maar ja....)

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Vraag 2 zou misschien kunnen met een trigger die reageert op het aanvragen van een lock (iets als ON-LOCK-RECORD).

Wat ik mij herinner is dat Forms bij het editen van een veld direct een lock gaat aanvragen op dat record. Misschien als je dat afvangt in de trigger je ook een button kan enablen.

Dit is echt een gok hoor en mijn kennis van Forms is ten minste 8 jaar oud

Verwijderd

de on-lock trigger, uiteraard
dat verzin ik smorgens zo vroeg niet
zat met een ander probleem/oplossing in mijn hoofd en typte/las weer te snel ;)

zorg wel voor de lock ( lock_record; )
Pagina: 1