Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

sms over Gprs?

Pagina: 1
Acties:

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
ik ben een druk smser, toch wel een smsje of 200 in de maand...
nu zat ik me af te vragen, sms is data...
gprs = datanetwerk..

is er een mogelijkheid dat je via een GPRS abbo van € 10 a 1mb je sms stuurt..
dan kan ik nog veeeel meer smsje sturen :Y) en nog veel goedkoper ook?

weet iemand of dit mogelijk is omdat via GPRS te laten lopen???

ik gebruik overigens een kpnmobile 600 abbo icm met 1mb gprs

Verwijderd

dat vroeg ik me dus ook al af. Ik heb een o2 60 abbo en ik heb o2 al een paar keer gebeld. Krijg nooit antwoord. ALs ik de klantenservice bel word ik elke x door verbonden:X

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Tjark

DON'T PANIC

Dat zullen ze volgens mij nooit laten gebeuren: sms is een veel te goede melkkoe.

Daarnaast is het 'probleem' natuurlijk ook dat het sms-je afgeleverd moet worden aan iemand. Bij GPRS heb je alleen communicatie tussen jou en de plaats waar jij heen gaat, en die plaats is afgestemd op GPRS.

Als jij mij smst en ik heb geen GPRS, wat dan? Het kan dan alleen door:
jij->GPRS->provider->(evt andere provider)->normale verbinding->ik

Het zou wel kunnen als je rechtstreeks met GPRS op mijn toestel zou kunnen maar dat kan (nog) niet (toch?)

Voor de snelheid hoef je 't ook niet te doen. Met 9600 bps zijn die paar karakters binnen een seconde weg gestuurd.

[ Voor 13% gewijzigd door Tjark op 03-12-2002 16:31 ]

*insert signature here

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11 22:32
TjarkVerhoeven schreef op 03 December 2002 @ 16:29:
Dat zullen ze volgens mij nooit laten gebeuren: sms is een veel te goede melkkoe.
GRPS moet de nieuwe koe worden (i-mode, mms)
Daarnaast is het 'probleem' natuurlijk ook dat het sms-je afgeleverd moet worden aan iemand. Bij GPRS heb je alleen communicatie tussen jou en de plaats waar jij heen gaat, en die plaats is afgestemd op GPRS.
je kunt toch het bericht via GPRS sturen naar de berichtencentrale. Dat doe je nu ook.
Als jij mij smst en ik heb geen GPRS, wat dan? Het kan dan alleen door:
jij->GPRS->provider->(evt andere provider)->normale verbinding->ik

Het zou wel kunnen als je rechtstreeks met GPRS op mijn toestel zou kunnen maar dat kan (nog) niet (toch?)
Totaal niet nodg, je stelt niet voor niks een berichtencentrale in. Anders zou je ook geen bericht kunnen versturen als die ander zijn tel uit heeft.
Voor de snelheid hoef je 't ook niet te doen. Met 9600 bps zijn die paar karakters binnen een seconde weg gestuurd.
Nee maar wel voor de kosten dus.

Er zijn volgens mij wel WAP sites waar je een bericht kunt versturen maar daar licht het aan de provider waarna je het bericht stuurt.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:58

JB

Cédric roelt!

Zou igg zeer handig zijn ik sms ook zeer veel

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

zou idd heel erg handig zijn...
ik heb hier ook al over na zitten denken.
in de toekomst zal het wel kunnen denk ik. want je kan tenslotte ook emailen over gprs, dan moet er ook wel een koppeling komen om te smsen over gprs of desnoods dat je mensen mailt ipv smsen, moet die ander alleen ook wel gprs hebben

Verwijderd

Het kan al, je kan ervoor java midlets downloaden

P.S> welke wapsites, want ik heb 1 handy zonder gprs, en die gebruik ik graag, alleen sms is dan zo duur :(

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 17:25 ]

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Tjark

DON'T PANIC

TukkerTweaker schreef op 03 December 2002 @ 16:56:
Nee maar wel voor de kosten dus.
Maar wiens kosten? de kosten van de gebruikers en daar maken de providers zich echt niet druk om. Het zou vanuit gebruikers oogpunt wel leuk zijn, maar zolang het de providers geen geld bespaart of extra oplevert zullen ze het niet zo snel aanbieden denk ik.

Tis eigenlijk wel te gek: bij mij kost een sms iets van 22ct en een smsje is binnen 1 seconde verstuurd (en ook nog eens geen priority verkeer zoals een spraakverbinding).
Voor hetzelfde bedrag kan ik 2 minuten bellen! Dus zo'n smsje is al minstens 120x duurder dan spraak! Onnodig en dus melkkoe.

Het zou mooi zijn, maar ik denk dat 't er niet zomaar zal komen.

*insert signature here

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vraag me ook al af of dit kan, heb een 8310 met d*tone, dat binnenkort met GPRS komt. Heeft iemand al gekeken of het met bijv. o2 oid kan, en zoja of je dan niet het 'sms-tarief' betaalt maar het gprs-tarief???

Verwijderd

op sms word zoveel geld verdiend dat ze het nu nog wel even laten om het systeem aan te passen en dat zou ook geld gaan kosten dus ik denk dat het er voorlopgig nog niet in zit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 17:24:
Het kan al, je kan ervoor java midlets downloaden

P.S> welke wapsites, want ik heb 1 handy zonder gprs, en die gebruik ik graag, alleen sms is dan zo duur :(
Misschien kan je er even bijvertellen welke java applet dat is en waar je die vandaan haalt! Heb namelijk gprs en java!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:32

SambalBij

We're all MAD here

Ik kan in m'n Nokia 6310 bij de message instellingen opgeven dat ie sms via gprs moet versturen, maar of ie dat dan ook doet en hoe ie dat doet kan ik niet echt achterhalen.
(Met die optie aan verstuurt ie nog steeds sms-jes, maar je ziet geen meldingen dat ie een gprs verbinding opbouwt)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

ik geloof dat dat wel mogelijk is ja, denk dat je wel de goeie instellingen moet instellen anders gaat het niet echt lkkr werken

• thefox154
jah lijkt mij ook mogelijk maar weet iemand die juiste instelling, heb de vraag vorige bij kpn neergelegt ze zoude me terugbellen.... met andere woorden hun wisten het ook nie...

ik las net bij een reply dat je nu via gprs al je sms stuur, dit klopt niet dit gaat standaard via GSM netwerk.. gprs kan niet naar een centralenummer sturen dat is data, moet je met een ip werken..

• Alfa Helix
  • Laatst online: 11-08 15:00
Het rekensommetje voor de provider is nogal simpel;

SMS via CSD = +/- 20ct per SMS

SMS via GPRS = volumecharging; dus per kb. Bij Ben is dat bijv rond de 0.029ct per kb. Een SMS bestaat max uit 160bytes. Reken maar uit hoeveel SMS'jes je kan versturen voordat je 20ct hebt verspeeld.....

Lijkt me nogal wiedus waarom dat er waarschijnlijk op korte termijn niet gaat komen (als dat er al ooit gaat komen)

Doesn't expecting the unexpected make the unexpected become the expected?

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

is er niet een mogelijkheid om die messages dan wel via een java midlet p2p te broadcasten?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Alfa Helix
  • Laatst online: 11-08 15:00
is er niet een mogelijkheid om die messages dan wel via een java midlet p2p te broadcasten?
volgens mij loop je dan tegen routeer problemen op, je zit als je GPRS online bent achter de GPRS gateway, dus direct broadcasten naar een specifieke telefoon (ip adres) lijkt me nogal moeilijk

Doesn't expecting the unexpected make the unexpected become the expected?

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11 14:57

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Wat je zou kunnen doen is het volgende:

Meld je aan bij http://www.allesoversms.nl/smssend2.html

Je kunt voor 6 cent per stuk sms tegoeden kopen.

Maak een wap pagina wat naar de URL verwijst waar je kan inloggen en je SMS kan intypen. Dan krijg je een url verwijzing in de trant van:

sms_post.php?contact=06xxxxxxx&message=jesms

Misschien een idee voor de wap webdesigners?

Of je zou een java applet voor je mob kunnen schrijven als deze het ondersteunt, zoals de 6310i

Ik ga een keer de mogelijkheden uitzoeken iig :)

You only live once, so live to the max's

• dog4life
  • Niet online
Ik kan in mijn 8310 bij het verzenden van een sms kiezen voor verzendopties --> zendt profiel --> <naam> opties --> alfanumeriek, en daar een routeeradres invoeren... Heb zelf geen GPRS dus kan het niet testen, maar zo zou je dus denk ik een sms via GPRS (dus alleen data) kunnen versturen, mits je (DENK ik) in het profiel aangeeft dat je het als email oid wilt verzenden?? Is er niemand die dit kan nagaan?

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Jullie weten toch allemaal wel dat sms de providers niets (lees: nada, nul-komma-nul, nix, noppes) kost?
Dat heeft als reden dat het wordt verzonden via een apart kanaal, dat bedoeld was voor mededelingen van het netwerk. Laat die lijn nou altijd openstaan...

Het versturen van sms via gprs zou dus volkomen zinloos zijn, ga je toch via gprs verzenden, stuur dan gewoon email. Past aanzienlijk meer tekst in.

Ow ja, dat kanaaltje waar sms door gaat, dat is hetzelfde kanaal waarop het netwerk checkt of je nog bereikbaar bent, wat je telefoonnummer is, wat de IMEI van je gsm is, of die gsm misschien gejat is, en wáár je bent. Tenminste, da's wat ik er van begrepen heb B).

• thefox154
goed nu komt vanzelf de volgende vraag... :)

tis me alwel duidelijk dat je via grps dus nie kan smsen, verdienen ze niets meer??!!
maar is er niet iemand al zo slim geweest om op de wap/imode/live een pagina te maken waarmee je gratis kan smsen... dus net zoals bij hi.nl/everyday.com/o2.nl etc.
Dan haal je 1x die pagina binnen (2 kb misschien) die zet je in het geheugen... en vervolgens ga je via die pagina smsen??? doe je het toch via gprs en kosten beduidend lager..

weet iemand of er al zoiets is.. en zoja LINK!! :D

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
astublieft:

http://www.brodos-sms.de

op deze site kan je je aanmelden en een java applet downen en kan je zo super goedkoop smsen

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1