Toon posts:

Dual processor systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, een uitdaging:

Ik ben op zoek naar een dual processor systeem, maar heb geen zin om te wachten totdat AMD de dual mobo's gaat uitbrengen.
Dus: welke alternatieven zijn er nog? Intel dus...

Wat is nu een goed mobo voor 2 x Intel P III 1GHz of 1,2Ghz?

En welke Geforce zal ik er op plakken: de MX versie? Of meteen de aller duurste?
Oh ja, een goede kast erbij, is ook wel belangrijk.
Geen fulltower in dit geval, een midi tower is meer dan genoeg. (A-Open denk ik dan aan, maar welke?)

Wie oh wie heeft het antwoord?

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

doe vooral geen moeite om zelf het woord "dual" in te typen op tweakers>search hoor.

er zijn genoeg mensen die dat voor je willen doen... not

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Topicstarter
Alsof ik dat niet gedaan heb :(
Kom hier wat langer dan jij.... :(

Verwijderd

Je gaat toch niet alleen maar spelletjes spelen op dat systeem he? :)

Is het niet goedkoper (en sneller) om dan 2 AMD Thunderbird systemen te kopen en er een 100Mbit netwerk tussen te hangen? In de ene kan je dan bijvoorbeeld een Gkracht 2 hangen en in het andere systeem een cheap kaartje oid. Maar het belangrijkste is, waar ga je het voor gebruiken?

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:08
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 13:42 schreef Snuffie het volgende:
Alsof ik dat niet gedaan heb :(
Kom hier wat langer dan jij.... :([/quote]voor jou de beker....

This message was sent from a galaxy far, far away.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 23:34
Aan iedereen: gebruik voortaan deze search, deze werkt normaal, doorzoekt de hele topics en gebruikt geen rare % en _ tekens!
http://onno.dhs.org/NSearch/SearchServlet?theme=got

Verwijderd

Omdat D-RiSe niet zo behulpzaam is/was zal ik eens even m'n best doen ... ik ben zelf pro-intel en heb nu bijna 2 jaar een dual p3-500 systeem op een asus p2b-d ... dit bevalt uitstekend ... het is een WAANZINNIG stabiel bord en gelukkig heb ik niets anders dan plezierige ervaringen met dit systeem. Als je er echt over denkt om 1 GHz procs te gaan gebruiker zou ik dan ook die p3c-d willen aanbevelen ... doe daar alleen wel RIMMetjes in. blijf je onder de 800 MHz kan je ook de p2b-d gebruiken. p2b-d is weliswaar al een wat ouder bord, dus alle kinderziekten zijn er uit ... het is nog steeds een populair bord omdat het zo WAANZINNIG stabiel is.

* beunhaas denkt dat D-RiSe zo'n zelfingenomen AMD aanhanger is die onderbewust niet kan/wil accepteren dat AMD nog steeds niet aan SMP doet ... WOEHAHAHAHA

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Abit mobo is wel OK.
Tja, als je veel games doet dan kan een GF2GTS er wel vanaf (vergeleken met dual 1GHz Intel). :)
BTW, 1.2 GHz P3 is er niet en komt ook voorlopig niet
Snelste was 1.13, maar die hebben ze door stabiliteitsproblemen weer van de markt getrokken. Voorlopig gaat Intel de P4 promoten. Dus... als je niet wil wachten op de AMD, dan is 2x 1GHz Intel het snelst kwa dual. Sneller komt voorlopig nog niet...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is dat dit systeem aan een raid cabinet komt te hangen, met Unix en Linux en allerlei applicaties gaat draaien.

Dus nee, er worden geen spelletjes op gespeeld, dat is ook niet echt zinvol.

AMD duurt veels te lang, dual bord is uitgesteld tot Q1-Q2 2001, dus Intel is de gezegende in dit geval.

Van de mobo's voor dual proc. heb ik weinig kaas gegeten, ik weet bijv dat de ABIT VP6 dual ondersteund, echter er zxijn ongetwijfeld meerdere die dat doen.

Dus suggesties zijn heel erg welkom!

• GarBaGe
AMD uitstel is zelfs Q3 2001 :'(

Verwijderd

Dat zeg ik dus ... het moet een asus-je worden ... da's nu wel duidelijk ... :)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:05

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb hier een Tyan Tiger 100 draaien. Is ook super stabiel en een stuk goedkoper dan de overgeprijste Asus.

Lang leve de BX Chipset (voor Dual dan)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

try fic.......

Verwijderd

Laat maar Shuriken, je leest toch dat i voor stabiel en goed gaat ipv een goedkoop knutsel board ... ASUS DUS !!!

Verwijderd

Topicstarter
Idd, een rock solid mobo als het even kan.

Die P2B-D, ondersteund ie ook de 1Ghz?
Dacht dat dat een 100MHz plankie was....

Kan het verkeerd hebben, maar goed, ik ben geen Intel freak.

Verwijderd

Kijk nu praten we ... rock solid ... :)

p2b-d -> 100 MHz
p3c-d -> 133 MHz

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Alsje alleen maar LINUX etc gaat draaien en het ding als server gaat gebruiken waarom wil je dan een GeForce 2????
Maar goed, als je voor stabiliteit gaat zou ik voor een BX plankje kiezen (of misschien een DUAL XEON?). Kijk dan ook eens naar gigabyte, voor niet al te veel geld kun je de 6BXD nog wel ergens op de kop tikken. Heeft als enige nadeel dat ie slechts 66/100MHz bus draait. Verder wel een erg stabiele plank.
Kan je ook aanraden om eens te gaan kijken naar Supermicro bordjes. Ook erg fijne dual planken.

http://www.asus.com
http://www.gigabyte.de/products/ga6bxd.htm
http://www.supermicro.com/PRODUCT/MotherBoards/RCC_HE_SL/SUPER%20370DE6%20SPECIFICATIONS.htm

de betaler vervuilt

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:31

winnie

de poes...

Dit is voor het eerst dat ik een Tyan bord een "goedkoop knutsel board" hoor noemen. Iemand die zoiets doms zegt, weet niet waar hjij het over heeft. Bij asus stel ik me meer knutselen voor. Ik geloof dat in de VS de top3 van PROFESSIONELE dual borden er zo uit ziet:
1) Intel
2) supermicro
3) Tyan
En dan ongeacht welke intel processor.

Verwijderd

Dat zegt ik ... ASUS

Verwijderd

Topicstarter
Die Gefoprce is nodig omdat er wel eens een keer mee gegamed gaat worden. Dan wordt er vrolijk een processor uitgesloopt.

In het Raid cabinet heb ik de mogelijkheid om te starten met ieder willekeurig OS, dus ook W98.
Alleen dat Dual processor ondersteuning van 98 zuigt als een gek (oh ja, het is er niet eens :) ).

Daarom ook de vraag om een lekkere miditower erbij te zetten, eentje die versleepbaar is :)

Verwijderd

Dit is voor het eerst dat ik iemand een ASUS bord een "goedkoop knutsel board" hoor noemen. Iemand die zoiets doms zegt (winnie, eat your heart out), weet niet waar hij het over heeft. Bij Tyan stel ik me meer knutselen voor. De top3 in de VS van PROFESSIONELE dual borden er zo uit ziet:

1) ASUS
2) Intel
3) supermicro

En dan ongeacht welke intel processor.

Verwijderd

Winnie moet niet alles geloven wat ze haar vertellen .... naief heet dat geloof ik ... ZAK HOOI !!!

Ik POEP op AMD proc's ... WOEHAHAHAHAHA :)

Verwijderd

Topicstarter
He, voordat we elkaar gaan bekogelen met wie welk de beste is:

IK moet er een hebben, en ik stel persoonlijk meer vertrouwen in ASUS dan Tyan, dus zal de keuze daar eerder naar toe gaan dan.

Maar dan wil ik wel weten welke....
Kan mij het nou schelen hoe die top 3 eruit ziet... :)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Als je wilt gamen, hoef je de proc er niet uit te slopen hoor, het diing wordt weliswaar niet gebruikt, maar in de weg zitten doet hij niet.

Kijk inderdaad eens naar "goedkope knutselborden ;)" van Supermicro en Tyan, en van intel zelf. Deze beheersen de markt in de dual-sector. Kijk ook nog even op www.2cpu.com

Herman
www.waterkoeling.nl

Verwijderd

Dual ASUS met 1 GIG INTEL proc's dan word het dus een p3c-d ... dat lijkt mij duidelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de voordelen van een ASUS P3C-D tov een ABIt VP6?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ASUS P3c-D: Intel 820
ABIT VP6: VIA chipset

Need I say more...

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja, VIA he....

• Frank Timmer
  • Laatst online: 24-08 23:34
Als je toch geld genoeg hebt, neem dan een moederbord met i840 chipset, die maakt gebruik van Dualchannel RDRAM (3200MB/s), de i820 ondersteund "maar" één RDRAM kanaaltje (1600MB/s) en dat is in de praktijk evensnel als pc133 cas2 mem, dus zonde van je geld!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:31

winnie

de poes...

Beun de Haas moet niet altijd geloven wat hij hoort en ziet. Hij mag blij zijn dat hij met pasen niet in een pan verdwenen is , en ik raad hem aan om met de komende december maand in aantocht nog maar onder te duiken.

Als je een professioneel bord zoekt, voor dual processor, dan kan je niet om tyan, supermicro en intel heen. Deze drie merken maken borden voor de professionele markt. Dat blijkt al uit de jarenlange ervaring op het gebied van "duals" van deze merken (veel langer dan asus).
Niks ten slechte van asus, maar ze is veel meer gericht op de huis, tuin en keuken gebruiker.
Lees anders maar eens wat reviews (www.anandtech.com/articlelist.html?t=2)

Oh, en winnie is toch echt een jongen.

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kijk eens naar bordjes van AMI, wel muntjes meenemen....

Oh en als je voor echt goede borden gaat heb je ook echte server chipsets ....wel wat anders dan die BX chipset die voor dual borden wordt gebruikt...

Verwijderd

Topicstarter
Centen spelen in dot geval geen rol :)

Het gaat erom dat Linux/Unix er echt rockstable op kan draaien, maar ook W98 en W2K. Server mobo is wat mij betreft niet echt nodig.

Verwijderd

Je hebt dan de keuze voor een socket mobo bijvoorbeeld van Supermicro (vind ik de beste)deserverworks 370DLE of met een Slot1 versie op i840 chipset .En krijg je bijvoorbeeld een board als de i840 PIIIDM3 deze is zonder RDRAM dus dat scheel weet aanzienlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat net even te kijken in de pricewatch, maar kom nog nergens een slot1 1GHz processor tegen.

Zijn die er niet, komen ze niet of... worden ze niet verkocht in NL?

Verwijderd

Ze zijn er wel, volgens de Intel Site zelve, maarjah die zijn altijd weer duurder dan sockets en die zijn al duur, denk gewoon dat niemand ze koopt en daarom niet verkocht worden, ik zou het anders ook niet weten.

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Zeg beunhaas...jij vegist je flink weet je...ASUS moboŽs zijn de meest gebruikte duals voor de consument, TYANS zijn de meest gebruikte voor bedrijven en servers, omdat ze zo STABIEL zijn...

http://2cpu.com/Hardware/tyantiger100/rev_f/tiger100_rev_f.html

Pros: True 133MHz stability, good layout.

Cons: Wider than many cases will like, no voltage tweaks or AGP œ.

Overall: The best inexpensive SMP board available for the P3.

• GarBaGe
Moet ik nog meer zeggen dan dit??

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14188

:)

Verwijderd

Topicstarter
:)

Ik zag hem net voorbij vliegen ja :)

Verwijderd

Die ouwe trouwe BX blijft toch nogsteeds aardig kont schoppen hoor.

• McMiGHtY
  • Laatst online: 11:46

McMiGHtY

- burp -

als je momtenteel een goeie dual wil hebben zul je of de BX chipset moeten gebruiken of voor serverworks gaan.

PIIIDME heeft een i840 chipset en sdram en die combinatie is _NIET_ perfect.

Momenteel heb ik zelf een Supermicro6DBE en die draait zo stabiel dat wil je niet weten. 2x een celeron en draaien als een tierelier.

Zo te horen heb je weinig verstand van pc's (ene cpu eruit slopen als je win98 draait, yeah rite!) en omdat een raid draait kun je makkelijk van OS switchen? Dat gaat net zo makkelijk als wanneer je maar 1 schijf hebt.

Raid wordt gebruikt voor data integriteit en veiligheid.

ALs je geld genoeg hebt en geen rol speelt, dat zeg je zelf namelijk, koop een goeie Supermicro bordje met Xeon's erop en gooi die gf2 in een pctje met 1 cpu en game daar op

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zo te horen heb je weinig verstand van pc's [/quote]Daar zal ik me maar eens niet over uitlaten >:)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:05

Shuriken

Life is all about priorities

Toch nog ff reageren:

Een naam als Beunhaas zegt toch wel genoeg.

I rest my case.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Wat zegt dan dan volgens jou?
Pagina: 1